24 jarige Gaspard weer eens ITP!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

24 jarige Gaspard weer eens ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 15:51

Hallooo!
Zondag ben ik naar mn verzorgpaard Gaspard geweest. Mijn vriendin verveelde zich dus ging mee.
Gaspard heeft Artrose, en door zijn leeftijd en Artrose zit echt rijden er niet meer bij. Meer dan veel stappen en een drafje is het niet. Ik reed met bbp, en bitloos, was niet van plan te draven maar toch een klein stukje draf gedaan. Mijn vriendin ging foto's maken, en we raakten in een beetje een melige bui, dus op een gegeven moment heb ik mijn cap verkeerd om opgezet... Vandaar dat de laatste foto er wat raar uitziet. :+ (ik vertrouw hem trouwens voor 200%, weet dat hij niets zou doen, cap heb ik gewoon op omdat t me toch een veilig gevoel geeft..) Maar de foto's zijn wel erg mooi geworden, en dat voor mobielkwaliteit...

Het was heerlijk weer, en even knuffelen hoort er ook bij :D
Afbeelding

Dat ouwtje van mij, kan onwijs goed gekke bekken trekken... :o :=
Afbeelding

Nieuwsgierig zijn we niet. :n
Afbeelding

Zijn grijze koppie.
Afbeelding

Afbeelding

<3
Afbeelding

Drafje, met mijn cap verkeerdom... :+
Afbeelding

En ja, gewoon omdat ik gek op hem ben en het al een heeeeeeeele tijd geleden is dat ik foto's van Gaspard op Bokt geplaatst heb, plaats ik dus deze foto's.
Helaas zijn zijn spiertjes wel wat minder geworden t afgelopen half jaar/ jaar, maar dan nog vind ik hem er goed uitzien... Zie ze jonger die er slechter bijlopen.... :j
We doen trouwens ook kleine VD oefeningetjes voor de spiertjes. :)
Bedankt voor het kijken!
Laatst bijgewerkt door LoveUggs op 08-01-14 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Re: 24 jarige Gaspard weer eens ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 15:53

Leuk om weer s foto's van jou en Gasje te zien!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 16:00

Jaaa dank je! Haha.
In het ADT- topic (ff afkorten hoor) heeft het voor ons geen nut meer foto's te plaatsen. Daar heb ik nu Amiratje voor. :)
Gas en ik genieten nu lekker van elkaar, lekker rondstappen, kleine drafjes, lekker buiten stappen, beetje VD, lekker los... Niks moet, alles mag zegmaar. Gewoon lekker hobbelen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:25

Nou fijn toch? Hij ziet er heel goed uit hoor!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:27

hij ziet er goed uit hoor!Mooi paard!Hij lijkt een beetje op mijn paard :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:31

Hij ziet er inderdaad supergoed uit voor zijn leeftijd en ik vind het ook een erg mooi paard om te zien. :j
Volgens mij hebben jullie samen veel plezier!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 20:42

Bedankt!
En geerke, dank je, dat had je volgens mij al eens eerder gezegd! :j

KoudbloedKim, dank je! Hebben we zeker! Helaas gaat hij wel achteruit hoor.. Ben blij dat hij nu devil's reliëf krijgt. (Soort pijnstilling)
Maar hij heeft goede en slechte dagen. De goede pak ik een drafje mee, en de slechte zoals vandaag stappen we alleen maar. Toen ik hem net deed had hij alleen last van z'n achterbenen (dat kon je echt voelen), nu ook z'n voor benen.. Maar ik geniet nog elke dag van hem! Mijn buurmeisje, die beweert heel goed te kunnen paardrijden (nu 9 jaar oud), heeft een aantal keer lekker op hem rondgehobbeld en daar is hij onwijs geschikt voor! Zo braaf! Heerlijk om die twee dan zo te zien. Nu vraagt ze iedere keer dat ik haar tegen kom wanneer ze weer mee mag.. (Ze snapt het niet helemaal, ze weet dat hij pijn heeft maar toch snapt ze dat nog niet zo..) hoe maak je zo'n meisje, dat zegt dat Gaspard haar lievelingspaard is duidelijk dat dat niet meer gaat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:24

Wat jammer, je zou het liefst willen dat ze pijnloos en zo gezond mogelijk minstens 35 zouden worden. :(:)
Ik zou vooral blijven genieten van de mooie momenten die jullie samen hebben, maar zo te lezen doe je dat al. :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 00:04

Genieten doe ik zeker! En zo langzamerhand krijgen we het bord dat de eigenaresse voor haar kop heeft weg. Langzaam durft ze steeds meer in te zien dat hij echt ouder word.
Waarschijnlijk heeft ze zo iets; als ik het niet zie, is het er niet.
Ze houd zo veel van hem, jaren lang is haar paard haar kind geweest, dus snap dat t moeilijk voor d'r is. Ookal krijgen we soms een snauw van d'r omdat je d'r ergens op wijst, dan bied ze later haar excuus aan om er vervolgens wel wat mee te doen. :j dus dat gaat vooruit. Gassie moet met z'n artrose lekker van z'n oude dag genieten. Met veel 'struikelen' lekker blijven stappen, en als hij goed loopt een drafje om hem zo goed als het kan in beweging te houden.