Diaz is weer thuis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Diaz is weer thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 21:26

Diaz staat weer lekker op haar eerste stal, heeft ze een jaar gestaan, en we zijn er nu weer fijn terug! *\o/*
Ze hebben mooie nieuwe paddocks, en daar heeft Diaz gister gelijk met haar nieuwe buren ingestaan.

Ik heb wat fototjes gemaakt met mijn telefoon.

Haar lieve hoofdje als ik haar roep: <3
1. Afbeelding

Even wat actie in de paddock:
2. Afbeelding

Achter de anderen aan:
3. Afbeelding

4, Afbeelding

5. Afbeelding

Diaz' pleegkind <3 Deze enter staat de box naast Diaz, en is echt liefde op het eerste gezicht! De enter volgt haar nu alsof Diaz de mama is hihi
6. Afbeelding

Even lekker rollen!
7. Afbeelding

Spelen met de bal:
8. Afbeelding

He Brum! Stop nou eens met achter me aan lopen! }:)
9. Afbeelding

He! Jij ook bont!
10. Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 30-04-13 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overmatige opmaak uit titel verwijderd

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Re: Diaz is weer thuis :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 07:48

Leuke foto.s karlijn. welkom thuis!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 07:57

Jee alweer verhuisd? Ik hoop voor Diaz dat ze nu eens mag wennen aan een plek en de maatjes die er staan en zo het kuddegevoel mag ervaren. Ze heeft afgelopen jaar al heel wat voor dr kiezen gehad.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 08:17

Diaz ziet er goed uit. En zo te zien heeft ze het al naar haar zin.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 11:09

pipo schreef:
Jee alweer verhuisd? Ik hoop voor Diaz dat ze nu eens mag wennen aan een plek en de maatjes die er staan en zo het kuddegevoel mag ervaren. Ze heeft afgelopen jaar al heel wat voor dr kiezen gehad.

Je kan het zo zwart zien als je wilt :z

snorremans

Re: Diaz is weer thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:11

Wat een geweldig mooie tinker <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:11

Blijft echt een ontzettend gaaf paard zeg!

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:13

Die is wit meestal zie ik hele modderige tinkers :+

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:19

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:19

Net of verhuizen zo slecht is... Ben zelf ook genoeg verhuisd omdat ie op sommige stallen gewoon niet happy was... (zouden veel naar buiten gaan, bleek heel erg tegen te vallen)... Andere stal/wei --> ging gesloopt worden, is toen met dezelfde groep weggegaan....

Je doet net of het paard een super slecht leven heeft... Die van mij staat nu op zijn weet ik veel hoeveelste stal, vind het normaal, staat lekker bij nieuwe maatjes, en heeft het nu pas echt naar zijn zin... Had ik dan op een stal moeten blijven staan waar hij niet happy was en ik niet? :) Denk het niet toch...

En verhuizen is ook niet voor elk paard even zwaar... Of vind je ruiters die een paar dagen op concour staan met hun paard ook vreselijk? Want die moeten natuurlijk ook weer weken wennen ;) Zolang ze eten/drinken krijgen en een maatje hebben is het snel goed hoor :)

En ja, ik hou van sarcasme..

Ontopic: Bijft een gaaf beest :)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:23

Ben ik nou gek of zie ik mijn tekst niet meer?

Op de hoeveelste stal staan is niet normaal.
Op de voorhand beter kijken waar je gaat staan is een stuk verstandiger.

En ik doe niet alsof een paard het slecht heeft, maar verhuizen voor een paard geeft wel een grote impact.
Die kunnen zich er niet op voorbereiden.
Dus net als pipo was dat ook het eerste wat ik dacht: alweer?!
Laatst bijgewerkt door little_king op 30-04-13 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Diaz is weer thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:25

Alsof je op voorhand kan weten hoe dingen kunnen escaleren op een stal. Niet iedereen heeft gelijk de perfecte stal gevonden, paarden veranderen ook nog in de loop der tijd en kunnen dus ook ergens niet meer op hun plek staan. Stelletje drama queens, ik zie geen diep ongelukkig paard dat ontieglijk gestrest is hoor, volgens mij zijn de overbezorgde bokkers gestresster dan het paard zelf.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 11:26

little_king schreef:
Ben ik nou gek of zie ik mijn tekst niet meer?

Op de hoeveelste stal staan is niet normaal.
Op de voorhand beter kijken waar je gaat staan is een stuk verstandiger.

Zo'n reactie is niet normaal
Ik ga me nieteens verdedigen..

Diaz is erg makkelijk met verhuizen gelukkig, ze voelt zich gelijk prettig en relaxt.
Ben allang blij dat ik weer terug ben! *\o/*

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:29

Overdrijven is ook een kunst chelle.

Ik ben nog nooit verhuisd door het veranderen van mijn paard, dat stukje begrijp ik dus ook niet.
Elk paard heeft dagelijks plek nodig om vrij te bewegen en soortgenoten.
Dat is als ze 3 zijn en dat is als ze 13 zijn nog zo.

Diaz wat is er fout aan mijn opmerking?
Dat jij je niet wilt verdedigen is dat omdat je weet dat je fout zit?
Hebben mensen het al eens vaker gezegd misschien?

ShirrlflJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:31

Ontopic: wat is diaz toch een heerlijk beest! Wat schattig ook met die enter! Hopelijk staan jullie daar weer op je plek!

Offtopic:
Jeetje wat een gezeur. Volgens mij is t voor het paard uiteindelijk fijner om een paar keer te verhuizen en dan de goede stal te hebben dan volledig te laten wennen op een slechte stal..
Die van mij is van al dat verhuizen er alleen maar beter opgeworden :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:35

Little_king overdrijven is een vak ja en sommige bokkers behersen dat goed.
Wat ik bedoel is dat paarden in de loop der tijd toch echt wel veranderen. Waar sommige paarden het eerst geen bal uitmaakt met hoeveel paarden ze staan, kunnen ze ineens gewoon niet meer funcioneren op een grote massale stal. Net als dat mijn moeders paarden eerst prima met m'n merrie konden op de wei, en nu trapt m'n moeders grote paard m'n pony nog net niet van de wei op, en daar is echt niks tussen verandert, alleen maar meer ruimte.

Wat wil je nou dat de TS zegt, oh sorry, ik zal d'r nooooooooooooooit meer verhuizen. Zal wat zijn zeg. Fin voor jou dat jij nog nooit je paard hebt hoeven verhuizen. Hoop voor jou dan ook dat er nooit ineens een aanpassing aan de stal komt, dat er bijv. wel mensen wegmoeten of dat ze niet meer dagelijks in de grote zandbak kunnen spelen. 't kan even duren voordat je je plek hebt gevonden.
Maar mensen mogen dan zeker ook niet op vakantie met hun paard? want dat is sielugh, die verhuizing voor een week, dan moeten ze wennen en daarna weer terug! mijn god zeg de psychische mishandeling... :')

Mijn pony is in 2 jaar tijd ook al een aantal keer verhuisd, en op iedere stal hebben we weer wat geleerd over de pony zelf en over stallen zelf. En ze staat nog steeds op 4 benen en is iedere keer steeds prettiger in de omgang geworden. Als ik d'r had laten staan op d'r eerste stal, dan had ze ergens nog steeds in een verbouwde schuur gestaan met koeienkuil en een stel gekke mensen op stal. ja, daar was ze echt beter van geworden :Y)

edit: sorry TS voor het bemoeien :Y) Zal verder niet meer offtopic gaan!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-04-13 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 11:36

little_king schreef:
Diaz wat is er fout aan mijn opmerking?
Dat jij je niet wilt verdedigen is dat omdat je weet dat je fout zit?
Hebben mensen het al eens vaker gezegd misschien?

Ik ga me niet verdedigen omdat ik WEET dat Diaz 0,0 problemen heeft met het verhuizen, en dat ik de redenen weet waarom we verhuizden.

Ik vind het fout dat jij zo met een vinger wijst zonder dat je een flauw benul hebt van wat voor redenen of situaties dan ook.
Ik kan daar gewoon boos om worden.

en hou verder alsjeblieft je implicaties voor je!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:43

Je weet niet alles op voorhand... Mijn eerste stal kende ik al jaren, maar toen ik er stond, kwamen er wijzigingen, steeds meer paarden, zelfde kleine stukje, ander voer, goedkoper voer, minder voer... Etc. Vanalles wat eerst in het "pakket" zat, ging er uit.. dingen die beloofd waren, kwamen er niet... In de winter viel mij paard zo veel in, er iets van gezegd.... zelf bij gaan voeren, om de een of andere reden werkte dat allemaal niet, want omdat ik extra voerde, voerde zij maar minder :') Nou.. dan ben ik toch gek als ik blijf daar? (iedereen die er tegelijk stond met mij is weggegaan, kwaliteit ging ontzettend omlaag, paarden vaak koliek door het voer, zelf voer halen dus, maar dan ging jouw extra voer opeens sneller op... Andere stalgenootjes hebben zelfs een rechtzaak aangespannen....

En natuurlijk vraag je dingen bij mensen na, of ze tevreden zijn etc. Maarja, voor de ene is x goed, voor de andere niet... Dus met een eisenlijst gaan kijken... "Ja, dat is hier, we voldoen aan de eisen".. Sta je er, wordt het winter, komt je paard nauwelijks meer buiten terwijl je nog gevraagd hebt of ze ook in de winter veel naar buiten gingen... Dan sta je daar.... Paard niet meer happy --> weg...

Eigen weilandje/stal gehuurd... Wilde ze na een paar jaar iets op gaan bouwen, dus dan moet je wel weg... (Ja, helaas, dat is het risico van iets huren...) Kan hem moeilijk tussen de bouwvakkers laten staan :')

Dus weer verder kijken... Kom je op een stal die perfect lijkt, doe het zelf, paarden veel buiten, alles zelf regelen dus het gaat goed... Maar dan zit er een staleigenaresse die niet spoort... En zonder jouw toestemming je paard dingen gaat "afleren" (hij kan niet stilstaan als ie vaststaat... leg een halster over zijn nek en hij staat vast, zet hem vast en hij gaat trekken.. lang mee bezig geweest... ging beter, maar zet hem nog steeds liever niet vast aan een hek wat ik niet stevig vond.... Dus zij ging het hem leren.. halsband, ijzeren ketting, langs een raam... --> DA kon komen hechten, net onder zijn oog.. Ik was er niet bij, ze wist dat ik dat absoluut niet wilde, maar deed het... Vertrouwen weg... Dus daar ook weg gegaan... Of was dat ook onredelijk? Had ik moeten wachten tot het een keer echt fout zou gaan?

Nu gewoon alles goed afgesproken, zus en zo willen we, staleigenaar zit op dezelfde lijn, helpt daar waar nodig, maar zal niet uit zichzelf rare dingen gaan doen... Voer is goed, geen beschimmelde stukken ofzo wat je op genoeg stallen ziet (daarom ga ik voortaan ook echt rond voertijd kijken, dat ik ook kan zien wat ze voeren, want als je het vraagt, is het altijd goed spul ;)) Maar eerlijk is eerlijk... Staleigenaren hebben soms mooie praatjes als ze je binnen willen halen..

Maarja, als dit mij een slechte eigenaar maakt, dan stuur maar een pb kun je hem komen redden van de slechte eigenaar ;) Wil je er dan ook nog een strikje omheen en een schouderklopje? :+

En ik weet zeker dat Diaz daar ook haar redenen voor heeft gehad om te verhuizen... Ze is gek op het beest dus ze wil er ook gewoon het beste voor... Je kiest voor je paard.... (Je hebt ook mensen die kijken naar de luxe voor de ruiter, kantine etc...) maar wat ik altijd zie op foto's: lekker naar buiten.... Lekker lol met een paard, paard ziet er gewoon goed uit, tevreden... En je hebt paarden die er niet tegen kunnen.. Maar als ik dit zo zie.. Het beest krijgt, aandacht, eten, drinken, heeft maatjes.. wat moet je dan nog meer willen....

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:45

Diaz weet zelf wel wat goed is voor haar paard en haarzelf en als mijn paard op een stal stond waar hij of ik het niet naar me zin zou hebben, zou ik ook weg gegaan zijn. En op deze foto's zie je echt niet dat het paard er last van heeft, die is vrolijk, speelt met de andere paardjes en heeft een super mooie paddock met vriendjes. En beetje jammer dat dit soort reacties moeten maar zoals ik al zei, prachtige tinker!
Laatst bijgewerkt door snorremans op 30-04-13 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:46

Je bent vorig jaar 3 keer verhuisd.
Het jaar ervoor ben je ook verhuisd.
Nu al weer en dan wil je in de toekomst nog eens verhuizen.
Dat is niet toevallig een keer een verkeerde stal uitkiezen, dat is gewoon niet nadenken.
Ja ik weet dat het gemeen klinkt, maar het is niet anders te beschrijven.
En dan wordt je maar boos, ik word boos om mensen die zo klakkeloos met hun dier rondslepen.
Jij denkt dat het niets met haar doet, ik weet dat het met elk paard wel wat doet.
Ik ga hier verder niet meer op terug komen, maar het zo prettig zijn als jij en enkele andere slepers hier er eens over gingen nadenken wat je je doet.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:49

Niet 1 paard verhuist zonder enig probleem, dat moet je jezelf echt beter in je achterhoofd houden.
Dat je het niet kunt zien bij je eigen dier is een ander verhaal.

Knap dier, het is te hopen dat je nu een fijn en blijvend plekje hebt!!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:50

Echt serieus... reageer dan ook even op mijn bericht... Mijn paard doet het werkelijk niets... Zolang ie maar met andere staat... En het is de eerste dagen even wennen aan het andere ritme en alles is nieuw, maar dat was het ook? Zolang ie er goed staat, en hij krijgt alles wat ie nodig heeft.. waarom dan moeilijk doen?

Het is niet zo zwart wit dat je dingen van te voren altijd weet etc.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 11:53

little_king schreef:
Je bent vorig jaar 3 keer verhuisd.
Het jaar ervoor ben je ook verhuisd.
Nu al weer en dan wil je in de toekomst nog eens verhuizen.
Dat is niet toevallig een keer een verkeerde stal uitkiezen, dat is gewoon niet nadenken.
Ja ik weet dat het gemeen klinkt, maar het is niet anders te beschrijven.
En dan wordt je maar boos, ik word boos om mensen die zo klakkeloos met hun dier rondslepen.
Jij denkt dat het niets met haar doet, ik weet dat het met elk paard wel wat doet.
Ik ga hier verder niet meer op terug komen, maar het zo prettig zijn als jij en enkele andere slepers hier er eens over gingen nadenken wat je je doet.

Hou maar gewoon je mond, want je weet niet waar je het over hebt! En ja, ik ben boos.. op JOU..
Ga alsjeblieft weg uit dit topic, ik wil je gespeculeer niet.

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:54

Lianne86 schreef:
Echt serieus... reageer dan ook even op mijn bericht... Mijn paard doet het werkelijk niets... Zolang ie maar met andere staat... En het is de eerste dagen even wennen aan het andere ritme en alles is nieuw, maar dat was het ook? Zolang ie er goed staat, en hij krijgt alles wat ie nodig heeft.. waarom dan moeilijk doen?

Het is niet zo zwart wit dat je dingen van te voren altijd weet etc.

Ik ben het er helemaal mee eens, wat hier boven staat. natuurlijk is het voor elk paard wel even wennen en het ene paard heeft er meer moeite mee als de andere, maar dat wilt niet zeggen dat diaz haar paard dat ook heeft, en op deze foto is het echt een vrolijke paardje wat ik op elke foto altijd heb gevonden, en stel nou je staat op een stal waar jij het helemaal naar je zin hebt maar je paard niet, laat je je paard daar dan staan omdat je niet je paard wil rondslepen? En jij het er wel naar je zin hebt?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:56

Little-King. blijkbaar ken jij TS. Een topic is geen ruimte om ruzie te zoeken.