Mijn paradijs op aarde, de kracht om door te gaan.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Mijn paradijs op aarde, de kracht om door te gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 11:43

Afgelopen zondag heb ik voor het eerst echt weer mogen genieten van mijn 2 pracht paarden na een wat heftige periode. Wat kan ik er van zeggen, ze zorgen er steeds voor dat ik me beter voel, dat ik door blijf vechten in mijn leven. Elke minuut op stal maakt me gelukkig, tovert een lach op mijn gezicht. En ja, tot verbazing van menig mens, ook wanneer de paarden een keer niet zo goed luisteren. Want wat ze ook doen, ze zijn en blijven mijn paradijs op aarde.

Even snel voorstellen :
Bacardi (v. Laurentz) is een 6 jarige Gelderse ruin, die bij ons geboren is. We hebben altijd gezegd, de hele dracht door, een hengst blijft niet. En toen werd je geboren, ik keek naar je, en ik wist dat ik je niet weg ging doen. Je was zo mijn 'type' paard, mooi veel wit, lekker eigenwijs maar toch wel nieuwsgierig genoeg om die gekke wezens in de wei te gaan bekijken zonder mama.

Door de jaren heen hebben we een goede band opgebouwd. Bakkie is uitgegroeid tot een heerlijk paard, die precies weet wat ik nodig heb en me ook dat geeft op de momenten dat ik het nodig heb. Hij is een echte clown, is graag een beetje ondeugend, en denkt dat aandacht speciaal voor hem uitgevonden is. Al denk ik dat inmiddels ook wel een beetje, want iedereen die hem ziet moet hem gewoon even aandacht geven geloof ik :')

Daisy (v. Elegant) is een 4 jarige Gelderse merrie, halfzusje van Bacardi, en ook alweer een goed jaar bij ons terug. We hebben haar in eerste instantie gefokt in samenwerking met iemand die het veulen over ging nemen, maar op 3 jarige leeftijd hebben we haar weer terug gekocht. Ze heeft een geweldig karakter, is dit jaar naar de keuring geweest en we zitten inmiddels op het voorlopig keur predikaat, iets wat ik eigenlijk stiekem niet had durven te hopen.

We zijn ook rustig aan een band aan het opbouwen, ik merk wel dat ze mij steeds meer als 'baas' gaat zien, en de klik is er ook. Ze is begin dit jaar beleerd , binnenkort na een kleine stop i.v.m. keuringen gaat er weer iemand op.
Ze is dit jaar onder Vitens (v. Parcival) geweest, en tot op heden mooi drachtig, al moet de 6 weken scan nog gemaakt worden dus we blijven goed doorduimen.

Genoeg gepraat , hier de foto's (die zeker speciaal zijn, dit was de eerste keer dat ik met mijn eigen ogen zag dat Bakkie en Daisy echt helemaal gek zijn met elkaar, iets wat we een half jaar terug niet voor mogelijk hadden gehouden. Ze konden elkaar eigenlijk niet luchten of zien, maar inmiddels hebben ze bedacht dat ze elkaar misschien toch wel leuk vinden, en is het net een getrouwd stelletje in de wei )

Afbeelding
Bacardi (op de voorgrond), altijd blij om me te zien :+

Afbeelding
Daisy (rechts) staat even mooi te zijn

Na even begroeten en wat blije knuffels, ben ik gewoon lekker midden in de wei gaan zitten, en heb ik deze foto's geschoten van mijn twee toppers

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zo af en toe komt Bakkie langs voor een knuffel :+

Afbeelding
Om vervolgens weer samen met Daisy de graseetdans te doen

Afbeelding

Afbeelding

Misschien niet al te bijzondere foto's voor een ander persoon, maar voor mij zeggen ze meer dan duizend woorden, en ik hoop dat jullie toch ook een beetje genoten hebben van mijn twee vossen :j

Lulychellu

Berichten: 1027
Geregistreerd: 11-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:45

mooie paarden, het lijkt wel een tweeling :D

LufPony
Berichten: 580
Geregistreerd: 07-03-07
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:46

wat een leuk stel zeg! daar mag je idd trots op zijn :D

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:48

Wauw :D Erg mooie paarden! Hou van vos met een brede witte bles :j

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:48

Chey echt schattig hoe ze steeds samen eten. Mooi stel hoor! Ze kunnen tzt wel samen in het span ;)

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:50

Mooie plaatjes. Tja paarden zijn zo bijzonder en ik kan me voorstellen dat deze boeven je tot grote steun zijn nu het wat minder gaat.
Sterkte en vooral heeeeeeeeeeeel veel plezier nog met je kanjers!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:51

Leuke foto's! Ze zijn zo zichtbaar tevreden samen. Kan me helemaal voorstellen hoe blij je wordt als je ze zo samen ziet.

Bloemetje87

Berichten: 186
Geregistreerd: 09-11-11
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:53

Leuke foto's, ze staan echt lief bij elkaar.. :) Genieten! :D

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 11:59

Dank jullie voor de superleuke reacties, krijg er helemaal kriebels van :o

@ Maflinger : Ja, echt heerlijk om ze zo samen te zien genieten :j

@ LHS : volgend jaar worden ze waarschijnlijk beiden beleerd voor de wagen, meer mensen zeggen al : oeeeeeh , die moeten samen in het span. Dus tja, wat moet je dan :P

@ banketstaaf : Sommige mensen op stal dachten dat ook, maar je ziet toch wel wat verschillen hoor ;)

@ Bloemetje : Genieten doe ik zeker :j

Helemaal blij met mijn officiele bokt toestemming trots te mogen zijn :+

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: Mijn paradijs op aarde, de kracht om door te gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:37

Daar zijn de twee goude parels :D Lekker verder genieten Chey :)