De Tunesische ventjes weer een keer + nieuwkomer!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 15:01

en dit Briska's papa Haidouck

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben nu eigenlijk andermans topic aan het vervuilen met mijn plaatjes - ik stop er nu dus mee - maar als er nog meer berberliefhebbers op bokt zitten dan hoor ik dat graag want in Nederland zijn ze nogal zeldzaam

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 14:12

nicolanca, het klinkt alsof je meisje daar een prachtleventje heeft. Zo heb ik het ook gedaan, op hun derde begonnen met een dekje, hoofdstel, zadeltje en dan op hun vierde echt erop. Is heel makkelijk en goed gegaan, echte relaxte Berbers hoor :) ik merk ook wel dat Darius, waar wat meer Arabisch bloed doorzit, wel een stuk heter is onder het zadel. Zuivere Berber is natuurlijk lastig te zeggen gezien het stamboek pas is opgericht vele jaren nadat er Arabische paarden in de Maghreb zijn ingevoerd, daarbij heeft maar een piepklein deel van de Berbers en BerberArabieren papieren, maar voor een groot gedeelte is het natuurlijk wel te zien. In Marokko wordt in het stamboek met koudbloed paarden gekruist, die dan weer doorgaan voor pure Berbers ;( ja dan krijg je wel zware barokke types, mooie Fantasia paarden maar dat is toch ook geen Berber meer dan... Hier in Tunesie schijnt het dat er een paar Engels volbloeds in het stamboek zijn ingedragen als Berber zijnde, in Algerije zijn ze waarschijnlijk nog het zuiverst. Hier geven de meeste mensen niets om papieren voor Berbers of BerberArabieren..
Leuke foto's heb je geplaatst! Er was een Berber topic onder barokke en klassieke rassen [BKR] Berberpaard maar dat is een beetje stil gevallen... Ik zou het ook leuk vinden om verder te kletsen, dus of zullen we dat topic omhoog halen of een huiskamer topic voor Berberliefhebbers maken? Ik weet van nog wel een paar Berberfans op bokt :)

Enya en Maflinger_S thanks!!

Anoniem

Re: De Tunesische ventjes weer een keer + nieuwkomer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:16

Wouw wat een geweldige dieren *Is erg jaloers*

heidinuyten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:48

Echt pracht paarden heb je daar.

Vooral de 2 zwarte ( donkerste ).

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:01

Omdat je in Tunesie woont kan ik het nog hebben, dan ligt het hebben van zulke mooie paarden gewoon aan het land. *JALOERS!*

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:35

Weer een nieuw Gouden Godenpaard erbij!! <3 Hij is prachtig, net zoals ze allemaal. Een mooie stal met paarden heb je staan! Is het al erg warm bij jullie??

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 13:54

Hahahaha! Die "even lachen" foto is zo melig! :+

Wat een prachtpaarden! Wat voer je zoal? Want het lijkt alsof het gras wat er groeit eigenlijk al hooi is. Moet je dat dan importeren?

Dirtylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:57

vet mooie paardjes heb jij! <3

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 17:48

Thanks nog allemaal!! :)

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:54

Waauuw!

Wat een mooie paarden!! <3 <3

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:16

Wauw wat zijn de toch allemaal prachtig!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 08:52

Wat zien ze er toch super gezond en verorgd uit! Hoe houd je ze zo schoon! E ziet zelfs de manen zacht zijn en blinken....Benieuwd wat ze op een dag te eten krijgen. Hebben jullie natuurlijke bronnen of moten julle het water met regen opvangen?

Hebben jullie een vakantie oord met paardrij ritten? Of is dit gewoon een sprookje uit 1000 en 1 nacht?

Altijd weer een genot ze te zien. Met zoveel ruimte krijg je verzameldrang :P ben dan blij dat ik maar 3 stalen heb.......

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 21:08

Thanks!

En Russel, hihi ze hebben gewoon een kort vachtje, ze worden niet zo vies! Qua voer, vrij sober, flink hooi en wat stro, en haver.. Als het beschikbaar is wat bosjes groenvoer en in de winter proberen we ook wat haver in te zaaien zodat ze wat groens te eten hebben. We hebben inderdaad een put met 'zoet' water :)
We zijn aan het bouwen aan ons huis en guestroom/guesthouse en dan willen we idd ruitervakanties organiseren :) het worden er zoveel, toch een beetje te veel inderdaad om alleen maar als tuindecoratie te laten staan :P hmm en zoveel ruimte, waarschijnlijk heb jij meer ruimte, hier hebben we geen grote weilanden helaas!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:26

Nou nee hoor heb niet zo veel ruimte , jouw paddocks zijn ook niet verkeerd. ;) zeker hier op de klei...wie weet in de toekomst komik dan voor een ruiter vakantie :P

Jullie zullen vast mooi droog hooi hebben, precies wat paarden nodig hebben...

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 08:14

Zo groot zijn ze niet hoor, helaas... De grote is net iets kleiner dan een gemiddelde Nederlandse bak, Mouza en Darius' hebben een nog wat kleinere paddock en Flavio heeft een loopbox daarnaast van zo'n 4x16. Maar voor hier hebben ze het zeker heel goed, de meeste paarden hier in het zuiden van Tunesië staan (als ze niet aan het werk zijn) aangebonden aan een touw van zo'n 3 a 4 meter of de hele dag in een box.

We hebben inderdaad wel goed hooi ja, het komt uit het noorden van het land waar het veel groener is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:38

Ze kunnen lekker spelen met elkaar en dat is zo belangrijk..je ziet dat ze vrolijk zijn....