Genieten van de ijskoude winterzon in het bos!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Genieten van de ijskoude winterzon in het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 20:32

Vanmiddag ben ik voor het eerst met mn paard naar het bos geweest!! Officieel verboden terrein voor ons (pa en ma willen het absoluut niet hebben, gevaarlijk blabla), maar ik heb gister een schop onder mn kont gehad van een aantal bokkers dat ik met mn 31 jaartjes toch wel zelf kan uitmaken of ik mijn paard meeneem naar het bos of niet en dusssss vandaag maar eens spijkers met koppen geslagen. Onder het mom van "we gaan naar de binnenbak om te trainen" paard opgeladen en hup, naar het bos!

Eerst een stuk lekker gewandeld, telefoon en fototoestel op zak natuurlijk, en ze vond het wel spannend, maar wauw! Wat gaaf!! Toen de eerste paar honderd meter waren afgelegd en ze een beetje was gewend, lekker in het (ijskoude) zonnetje geparkeerd en snel zoveel mogelijk fotootjes gemaakt. Super hoor, wat een braaf dier (was ik ook wel van overtuigd, maar ja.. pa en ma dus niet) en wat vond ze het geweldig!

Daarna nog een heel eind ernaast gewandeld en toen kon ik het niet laten om ook even op te stappen (vandaar het zadel op de foto's). We hebben alleen gestapt, maar het was heerlijk :D en ik ben supertrots op mn kleine meid.

Reacties? Graag! Ook wil ik vragen wat jullie de mooiste foto vinden om eventueel te vergroten (op canvas). Het is niet met een professionele camera gemaakt ofzo. Als je denkt dat het allemaal niet mooi genoeg is om te vergroten mag je dat ook zeggen hoor :).

1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding

4)
Afbeelding

5)
Afbeelding

6)
Afbeelding

7)
Afbeelding

8)
Afbeelding

9)
Afbeelding

10)
Afbeelding

11)
Afbeelding

12)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 01-02-12 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Onnodige tag uit titel verwijderd

elsenfox

Re: [ITP] Genieten van de ijskoude winterzon in het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:37

wat fijn dat het zo goed ging!! :D

xJorgx

Re: [ITP] Genieten van de ijskoude winterzon in het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:41

Leuke foto's en een leuk paardje <3

LisaLucky

Re: Genieten van de ijskoude winterzon in het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:02

Super dat het zo goed ging! leuk paardje! :D
Als je graag uit wilt vergroten, zou ikzelf niet een van deze foto´s kiezen :o als je een keer investeert in een professionele shoot, of gewoon een keer de tijd neemt om zelf echt goede foto´s te maken, weet ik zeker dat het nog mooier wordt :D wil je toch een van deze zou ik voor 1, 2 of 6 gaan. :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:42

Waar ben jij naar het bos geweest? Mijn paard staat bij jou in de buurt. Mag ook wel via pb

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 23:10

Dank jullie voor de reacties! Ik weet zelf nog niet welke foto ik het mooiste vind, er zijn een aantal bij waarin ik haar echt herken zoals ze is. Ik weet ook nog niet of het canvas wordt hoor, daar zou idd een keer een echte shoot leuk voor zijn, maar een mooie uitvergroting in een lijst zou wel leuk zijn. Die kun je dan ook een keer weer vervangen als er weer eens een nieuwe mooie foto is.

Dit was in het Emergobos in Oude Pekela. Mijn paardje staat niet in msk maar in Westerlee :)

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:06

Nou fijn dat je het lekker naar je zin hebt gehad met je paardje in de bossen :) Leuke foto's ook.
Hoe reageerde je ouders?

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:06

Oeps edit: Ze wisten het dus niet

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:20

Wat leuk dat je het zo naar je zin had! En je pony zo te zien ook! :D

Wat ik me nog wel even afvraag.. was je alleen? en was er wel iemand die eventueel wist waar je was? (Omdat je ouders niks wisten)
Er kan natuurlijk altijd wat gebeuren, het kan zijn dat je in een situatie terecht komt dat je je telefoon ook niet kan gebruiken, dan is het handig dat er in ieder geval 1 of meerdere personen zijn die weten waar je bent of zou moeten zijn...
En verder met de bokkers eens, je bent 31, je hebt toestemming van je ouders niet nodig. (tenzij het hun paard/trailer is of iets in die richting?) Kies anders eens een gunstig moment uit om er een gesprek over te voeren.

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:54

hey hey
Ik volgde je andere topic ook een beetje, en zag dus de link naar hier.
Mooie foto''s en leuk paardje heb je.

Was dit de allereerste keer dat je met haar het bos in ging? of is ze al vaker buiten geweest, want lijkt me zelf anders een beetje eng hihi maar goed dat heb ik dan. Ik ben laatst ook voor het eerst met mijn paardje het terrein afgeweest...hij vondt het erg leuk en was behoorlijk snel..alleen helaas bossen niet goed bereikbaar omdat je langs allemaal smalle dingen moest en dat leek me niet zo''n goed plan, maar hij deed het super.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 08:03

Bedankt! Ik had mijn vriend wel verteld waar ik was en ook een goede vriendin wist ervan. Ik had mn telefoon ook in mn jaszak, samen met het fototoestel, een flinke vuist vol brokjes en een longeerlijn just in case (je begrijpt dat ik net een michelin poppetje was grinz).

Dit was echt de aller eerste keer dat ze een bos van dichtbij heeft gezien, en ook zo'n meertje kende ze niet.. En echt, heel erg braaf hoor! Je ziet wel dat ze het spannend vind, maar ook dat ze het echt mooi vond. We hebben eigenlijk het grootste deel samen gewandeld en pas op het laatst heb ik een stuk er op gestapt. Telkens als ze even iets spannend of eng vond (gekraak van takken door de vorst), bleven we even staan, even kijken, en weer verder stappen. Geen gekke sprongen gemaakt, gewoon lekker rustig en voorzichtig en dat was goed zo.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:38

Heel gaaf dat je het toch gedaan hebt!! Ik hoop dat je nu vaker gaat? enne.. pappa en mamma hebben geen internet? :+
Ik vind foto 2 de allermooiste! die zou ik vergroten (kan je vaak bij fotowinkel/ copyshop wel nagaan of het uberhaupt te doen qua pixels ;) )

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:35

Wat een mooie omgeving daar. En vlakbij begrijp ik. Als ik zoiets vlakbij had, ging ik momenteel wel 3 keer in de week buiten rijden. Wij hebben alleen asfalt en de dijken die zo vertrapt zijn dat je peerd er zijn benen breekt :+

Lekker dat je paardje zo braaf was. Ik zou dat zeker vaker doen. Leuk voor jou en je paard.

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:51

super hey, vindt het ook erg gaaf dat je het gedaan hebt. Ik zit er altijd tegen aan te hikken maar heb dus laatste ook besloten om richting bos te gaan, alleen ik dacht dat je die zo in kon rijden, ja niet dus dat was wel jammer...maar het stuk het terrein af enzo was ook al weer een overwinning. Zeker voor mijn paard, hij is wel heel nuchter maar ook een beetje een schijtleister maar juist voor dingen waar je iets van verwacht reageert die niet eens op .

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 13:46

thnx :D Ik ben met de trailer hier naartoe gereden, dus niet vanaf huis naartoe gereden ofzo. Misschien scheelt dat ook wel wat, dan is ze sowieso al in een andere omgeving. Ik denk ook zeker dat het heel goed voor dr is (voor ons allebei trouwens), omdat ze op wedstrijden altijd veel spanning heeft. Dit is een hele leuke afwisseling dan :)

Foto 2 heeft, vind ik, een mooie achtergrond, maar ik vind de laatste op zich ook wel iets hebben, ondanks dat ie wat donker is door de schaduw. Misschien dat iemand hier op het forum er nog iets aan kan bewerken ofzo? Qua pixels zijn het wel grote bestanden origineel, dus ze kunnen wel uitvergroot worden (heb ik vaker gedaan met foto's van deze grootte en die werden prima).

Pap en mam hebben wel internet, maar geen bokt, heb ook geen namen in de titel of in het topic gezet :P (en ze kennen mijn boktnaam sowieso niet). En anders.... sja dat zien we dan wel weer.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:55

De laatste foto is idd wel leuk. Vind van een aantal dat de verhouding wat zoek is: dan komt het hoofd zo groot over, als de foto van voren genomen wordt....
Denk dat je de laatste foto nog wel wat op kunt lichten....

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:39

*\o/* vind ik leuk,leuk, leuk!!!!!
Wat goed van jou dat je dat hebt gedaan, tof he, zo eens gewone dingen doen!!! wed dat je paardje er ook superstoer van zal worden!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 17:20

nadita ik zal eens informeren.

freeride: bedankt! Ik ben het niet wekelijks van plan ofzo, maar af en toe... ja, zeker voor herhaling vatbaar :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:48

echt heeeel gaaf!!! Ben je nu niet trots op jezelf (ik wel al ken ik je niet hahaha). Voor canvas zou ik denk ik nog eens gaan en iemand een foto van jullie samen laten maken... of prikpaaltjes mee en een vrij-in-het-bos foto maken. Maar ik ben dan ook geen fan van foto's met zadel en hoofdstel zonder ruiter!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:01

Goed zo meid, you go girl.
Ziet er leuk uit en je hebt een leuk paardje.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 20:15

Dank jullie! Inmiddels zijn ze niet meer zichtbaar zie ik. Jammer! Ik vond het heel gaaf en ook leuk om juist zo te zien dat mn meisje het naar haar zin had (haar ogen rolden er bijna uit haha). Canvas ga ik ook maar niet doen. Wel wil ik een uitvergroting op foto hebben om in mn lijst te doen (gewoon op 40x50).

Ik zat er over te denken om mijn moeder ook zo'n uitvergroting te gaan geven grinz. Mijn moeder is helemaal gek op foto's en zulke mooie heeft zij eigenlijk helemaal niet van haar, dus ik weet zeker dat ze, ondanks dat ze boos zal worden om wat ik heb gedaan, er wel heel blij mee gaat zijn. Misschien een goeie actie om gewoon niks te zeggen en foto in lijst en al te geven? die gaat schrikken, dat weet ik nu al.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 09:14

Hoe kan het dat de foto's al weg zijn?
Misschien een leuk idee, want als je het gewoon zegt dan worden ze misschien boos.
Maar eigenlijk zou je daar maling aan moeten hebben.
Maar als je het met zo'n canvas of afdruk doet, is ze daar waarschijnlijk ook heel blij mee.
Ik hoop het maar voor je.