[Welsh Cob] Taran door de seizoenen heen (toverbal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

[Welsh Cob] Taran door de seizoenen heen (toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 14:04

Nu het einde van het jaar is, heb ik mijn foto's eens doorgespit. En de meeste die Taran wat beter kennen zullen weten dat het een pony is die niet heel het jaar een zelfde kleur heeft.
Ik vind het gewoon leuk om wat foto's te plaatsen. Maar ben tegelijkertijd benieuwd of iemand van jullie mij echt kan zeggen welke kleur hij heeft. Volgens het stamboek is hij zwart. Hij is in de winter ook echt zwart. In de zomer is zijn onderlaag wel zwart, maar hij ziet er bruin uit door de bovenlaag.
Zijn vader is een bruine, zijn moeder is een bruin roan.

Eerst zoals Taran jaren geleden in de zomer was.
Afbeelding
Afbeelding
Dan een foto van ik dacht 2 jaar later, maar kan ook 1 jaar later zijn.
Afbeelding
Dan Taran in het najaar
Afbeelding

En dan gaan we naar 2003, omdat ik sinds toen een digi had. In december is hij toen geschoren. Op zijn benen, hoofd en gelpad na.
11 januari
Afbeelding

Dan 20 februari
Afbeelding

13 maart (eventjes aan de longe, maar hij had bloedarmoede, dus was nogal zwak. En dus alleen even rustig stappen)
Afbeelding

Taran op 8 mei (als je goed kijkt zie je dat zijn benen en hoofd en gelpad bruin zijn, en de rest zwart)
Afbeelding

Dan 22 mei
Afbeelding

Dan over naar 29 juni, toen ging het bruin worden wel erg snel.
Afbeelding

12 juli
Afbeelding

18 juli
Afbeelding

14 augustus
Afbeelding

16 augustus
Afbeelding

17 augustus
Afbeelding

22 augustus
Afbeelding

Stukje vacht op 15 september
Afbeelding

Stukje onderaan zijn buik, bij de flank (hij had toen een bult) op 15 september
Afbeelding

7 oktober
Afbeelding

16 oktober
Afbeelding

24 oktober (toen had Taran pas bedacht wintervacht te maken, en zomervacht eruit te gooien)
Afbeelding

25 oktober, net geschoren
Afbeelding
Afbeelding

Maar al snel was hij weer zwart, binnen een weekje. Deze foto is pas van 9 november
Afbeelding

Eind november weer geschoren. Foto van 9 december, met een ochtenzonnetje, dus beetje vertekend kleurtje.
Afbeelding

18 december
Afbeelding
Afbeelding


Zoals jullie een beetje hebben gezien bleef hij de vroegere jaren wel zwart in de zomer. Maar tegenwoordig wordt hij elke zomer wat lichter. In het najaar krijgt hij vaak zwarte appels op zijn bruin verkleurde vacht. In de wintervacht zie je geen bruin vlekje meer.
Het hele jaar door zitten er witte haren in, maar in de wintervacht zijn er veel meer als in de zomervacht.

Ik vind het zwarte onwijs mooi, maar ga het verkleuren ook wel gaaf vinden. Ik heb ondertussen al heel wat keren vragen gehad. Onder andere of ik een andere pony had gekocht? Waarom ik een andere pony gekocht had? Maar het is nog steeds dezelfde als bijna 6,5 jaar geleden. Alleen verkleurd hij nogal. Haha!

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:10

Ik denk een beetje aan zomerzwart of veranderlijk zwart (verkleurt door de zon), maar hij kan ook heel donkerbruin zijn, als ie toch ook 's winters wat bruine haartjes op zijn snoet heeft (kan ik op de foto's niet zien)

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:49

wat gaaf eigenlijk Lachen
ik vind het zwarte ook het mooiste Lachen

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:54

Wow, wat een mooie toverbal! Echt heel gaaf! Maar wat ie nou voor kleur is.... Denk toch dat ie zwart is, zwarten worden in de zomer vaak bruin maar zo bruin toch ook weer niet? Verward

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 17:12

Ik vind hem gewoon een toverbal! Tong uitsteken neej ik denk dat hij bruin is. Ik weet niet waarom.

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 17:14

lijkt me niet echt een toverbal, eerder het verschil tussen zomer/winter/geschoren vacht (kijk in mn profiel naar mijn paard, is in de zomer bijna valk, in de winter haast zwart en nu ze geschoren is is ze helemaal grijs *LOL* )

wel een heel mooi paard Lachen

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 17:30

Ik kan de fotos niet zien.. Verward

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 17:42

Ik ook niet Verdrietig.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 18:34

kan ook een deel van de foto's niet zien, volgens mij is ie gewoon donkerbruin, dan worden ze bruin, en zwart in de winter, alleen heeft Taran het wel erg Haha!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 18:42

Reenarulez schreef:
lijkt me niet echt een toverbal, eerder het verschil tussen zomer/winter/geschoren vacht (kijk in mn profiel naar mijn paard, is in de zomer bijna valk, in de winter haast zwart en nu ze geschoren is is ze helemaal grijs *LOL* )

wel een heel mooi paard Lachen

Ik heb even in je profiel gekeken. En er deed maar 1 foto het. En daarop zag ik een bruin beestje.
Mijn pony heeft echt verschillende kleuren. Want krijgt ook altijd zwarte vlekjes op zijn vacht. Ongeschoren heeft hij al vele kleuren.
Ik blijf denken dat hij zwart is, vooral omdat hij in de winter echt geen bruine plekjes heeft. Ik heb ook weleens gehoord dat roanfactor rare dingen kan doorgeven. En daarnaast veel bruine die worden niet zo licht en zo donker volgens mij.
Foto's ga ik nog even mee aan de slag. Ik heb ze op mijn eigen site staan van xs4all. Maar die werkt vandaag niet erg mee. Ik hoop dat hij het later op de avond wel doet. En anders zal ik de foto's nog even ergens anders uploaden.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 18:59


minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 20:00

Zo hee wat een verschil,je zou niet zeggen dat het een en dezelfde is.
Vindt em wel erg mooi,kan ook mooi lopen. OK dan!

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:16

zo hee, wel leuk Haha!
leuk beesie!

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:45

Dyonne"]
[quote="Reenarulez schreef:
lijkt me niet echt een toverbal, eerder het verschil tussen zomer/winter/geschoren vacht (kijk in mn profiel naar mijn paard, is in de zomer bijna valk, in de winter haast zwart en nu ze geschoren is is ze helemaal grijs *LOL* )

wel een heel mooi paard Lachen

Ik heb even in je profiel gekeken. En er deed maar 1 foto het. En daarop zag ik een bruin beestje.
Mijn pony heeft echt verschillende kleuren. Want krijgt ook altijd zwarte vlekjes op zijn vacht. Ongeschoren heeft hij al vele kleuren.
Ik blijf denken dat hij zwart is, vooral omdat hij in de winter echt geen bruine plekjes heeft. Ik heb ook weleens gehoord dat roanfactor rare dingen kan doorgeven. En daarnaast veel bruine die worden niet zo licht en zo donker volgens mij.
Foto's ga ik nog even mee aan de slag. Ik heb ze op mijn eigen site staan van xs4all. Maar die werkt vandaag niet erg mee. Ik hoop dat hij het later op de avond wel doet. En anders zal ik de foto's nog even ergens anders uploaden.
[/quote]
het was niet aanvallend bedoeld hoor Tong uitsteken alleen dat ik het nav de foto's die hierboven staan niet echt een toverbal zou noemen Lachen

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 21:53

Ik snapte dat wel. En wilde even jou foto's kijken om te vergelijken.
Maar mijn pony veranderd zo erg, dat ik hem toverbal noem. Hij lijkt wat dat betreft wel op een roan, die veranderen ook heel erg. Alleen op een andere manier, dan zal hij wit worden. Knipoog
Het is bij mijn pony gewoon het overdreven verschil, tussen zomer en winter. Maar ook nog de veranderingen tussendoor. De zwarte vlekjes erin.
Geschoren is hij nog weer anders. Dan heeft hij altijd appeltjes.

Titsie
Berichten: 1163
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:06

mooie kruisjes

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:08

kruisjes dion jammer Huilen

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:08

kruisjes dion jammer Huilen

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:34

Wat een toverbal Party!!
En wat een leuk hoofdstel heb je op dat hoofdstel van de foto van 22 augustus! *LOL*

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 09:41

Mientjeuh schreef:
Wat een toverbal Party!!
En wat een leuk hoofdstel heb je op dat hoofdstel van de foto van 22 augustus! *LOL*


Ja, een western hoofdstelletje. Hij staat hem erg goed.

Als je kruisjes ziet even op die link klikken die ik al eerder noem in dit bericht. Ik kan mijn eerste bericht niet meer wijzigen namelijk. Scheve mond
Deze link dus: http://beta.messageboard.nl/620/viewtopic.php?p=23332

Wel nog bedankt voor de reacties alvast! Ik hoop dat iedereen ze op die link kan zien.

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 11:28

Reenarulez schreef:
lijkt me niet echt een toverbal, eerder het verschil tussen zomer/winter/geschoren vacht (kijk in mn profiel naar mijn paard, is in de zomer bijna valk, in de winter haast zwart en nu ze geschoren is is ze helemaal grijs *LOL* )

wel een heel mooi paard Lachen


even offtropic.. Schijnheilig je foto's in je profiel doen het niet meer Knipoog
-x-Jes madieke

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 11:57

een echte cob, sunny is precies hetzelfde qua kleur en vachtwisseling Lovers

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 14:49

mooi paardje horz!!!!!

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 15:51

zie jammer genoeg kruisjes..
jammer want ben een echte fan van Taran

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 13:47

Volgens mij doen de foto's het weer prima van mijn site. Dus is de link overbodig die ik genoemd heb.
Alweer bedankt voor de reacties.