Wel was er een akkefietje tussen Thorin en Arwen, maar dat was meer omdat Arwen zelf niet duidelijk genoeg was naar Thorin toe. Die twee hebben het gelukkig vrij snel op weten te lossen en toen het tussen hen opgelost was kon de rust al snel ontstaan.
Thorin heeft van 22 april t/m afgelopen maandag eerst apart gestaan. Toen Thorin kwam moest Gimli nog geboren worden (Gimli werd op 25 april geboren) en een hengst samen voegen bij een pasgeboren veulen is ook geen optie. We hebben dus gewacht tot Gimli minstens 5 weken was. Zodat hij moest het nodig zijn goed mee kon met de kudde.
Eerst de kudde maar even voorstellen:
Thorin - Zwart bonte hengst
Asfaloth - witte ruin
Eowyn - Valk (?) merrie. Moeder van Gimli
Gimli - Zwart bont veulen. Geboren in de kudde op 25 april. Zoon van Thorin en Eowyn.
Tilda - Zwart bonte merrie (ze heeft op haar flank/schouder 2 witte vlekjes)
Arwen - Bruine merrie
Eowyn, Tilda en Thorin komen allemaal van dezelfde eigenaar vandaan.
(Het thema van de namen mag duidelijk zijn

Om jullie even een beeld te geven hoe het er aan toe ging op 22 april toen Thorin aan kwam en de reden ook dat ik ze echt even apart heb gehouden. Had ik Thorin 22 april in de kudde gezet was het letterlijk mis gegaan tussen hem en mijn ruin ivm mijn ruin onwijs beschermend is over de dames:
Vanaf die dag al gelijk begonnen met de rust en ontspanning bij Thorin. De eerste paar dagen kon die alleen maar steigerend naast mij staan. Logisch. Hij had een hoop te verwerken. Nieuwe omgeving, nieuw mens, nieuwe merries en dan ook nog eens een ruin naast zijn wei

Maar op 23 april kreeg ik ondanks alles toch al dit beeld. Lange weg te gaan nog vanaf hier, maar de eerste rust momenten waren al voorzichtig aan te zien!:
1. Sprong in de tijd. 25 april werd dan eindelijk Gimli geboren! Gimli is een zoon van Thorin en Eowyn. Die zich heeft ontpopt tot een heel ondeugend en eigenzinnig hengstveulen. Zijn favoriete hobby is mij stalken en mij van het werk houden. Touw van de longeerzweep is natuurlijk ook erg leuk speelgoed (heel onhandig met het longeren van mijn ruin

2. 26 april Thorin van weide verwisseld zodat het gras kon groeien in wei 1 (waar Thorin in stond) zodat we daar hooi van konden maken. Toch best bijzonder om te zien hoe snel hij al mee ging in de rust momenten van de kudde.

3. 29 april besloot Thorin dat hij mij al genoeg vertrouwde en plofte zo bij mij in de buurt neer op de grond en mocht ik er al bij zitten terwijl hij lag. Heel bijzonder!

4. En op 7 mei zag ik dat de mannen elkaar voor het eerst aan het knuffelen waren. Zo snel had ik dat echt niet verwacht!

5. En afgelopen maandag was het dan eindelijk zover! Thorin mocht er in. Spannend natuurlijk. Je weet nooit hoe het gaat wanneer je een hengst in een kudde samen voegt, maar voor alle partijen was het beter. Vooral voor Thorin die toch wel gefrustreerd was door het apart staan en het niet mogen/kunnen doen wat die wilde en hoort te doen.
Afgezien van het ene akkefietje tussen hem en Arwen gaat het echt wonderbaarlijk genoeg goed.
Dit was afgelopen dinsdag namelijk al. Een dag na het samen voegen! Arwen staat hier buiten beeld:

6. En de rust momenten bleven maar komen

7. En gisteren, wow... Gisteren kreeg ik het mooiste cadeau! Uiteraard zat er toen net geen kaartje in mijn camera (zul je altijd zien) en met mobiel een foto moeten maken, maar de hele kudde pakt al samen de rust en ze staan nog niet eens een week samen! Inclusief hengst en ruin:

8. Ook vanmorgen gebeurde er weer mooie dingen. Wanneer je bedenkt waar we vandaan kwamen qua spanning en stress en waar we nu zijn in rust en ontspanning. Het verschil is zo mega groot. Zo bizar hoe snel het allemaal is gegaan dat ik alleen maar oprecht trots ben op hoe goed alle pony's het doen

9. Na het rust moment was ik Asfaloth aan het trainen. Thorin kwam er aan gelopen en voor het eerst konden ze ook zonder poort er tussen met elkaar knuffelen. Echt. Ik geniet hoor

10 & 11. En nog 2 chattige foto's van Arwen en Asfaloth een aantal weken geleden

Geniet van de kudde zoals ik dat ook elke dag doe