Slee en sneeuwpret met Poow en Tim

Moderators: Sica, Melissa0304, RianneH, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

chamion
Huisheks

Re: Slee en sneeuwpret met Poow en Tim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:05

Ik hou van deze pony en ik kan niet wachten op minipoow. Even een vraagje, hoe heb jij de pony vast zitten aan de slee? Ik wil (als er sneeuw ligt dit jaar bij mij) ook sleeën met de pony. De slee heb ik al, toevallig een vergelijkbaar model als jij hebt, alleen zit ik mij nu te bedenken hoe ik dat moet bevestigen (een beetje veilig ook) zodat ik goed kan sturen en de prinses kan trekken.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:09

jowien schreef:
@Chamoin: doe er altijd een zweng tussen! En strengophouders gebruiken en maak de strengen lekker lang. Als de pony gewend is aan mennen/ trekken/ slepen zonder oogkleppen, kan dat met een slee ook. Begin evengoed voorzichtig. Anders toch met oogkleppen doen, want een slee en opwaaiende sneeuw en een frisse pony willen nog wel eens een energiebommetje opleveren.
Ik neem aan dat je kunt mennen en weet hoe het tuig moet zitten? Anders iemand laten helpen daarbij. Want als het mis gaat....
Het is zo gaaf als dit kan en goed gaat, blij kind (of volwassene :D ) en blije pony!

+:)+

Zweng heb ik, de vraag is of die makkelijk van de menwagen los komt. Anders maak ik er 1tje.
Pony is een ervaren menpony en ze kan aan de hand ook een slee meetrekken (ruiter heeft dan een slee vast) daar keek ze niet van op of om. Ik was van plan eerst vrij te springen en daarna voor de slee te zetten, zodat ze niet te fris is. Al is dat niet nodig. Kan haar letterlijk een week stilzetten en daarna weer voor de wagen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie