2020 zou ons jaar geweest zijn.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

2020 zou ons jaar geweest zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-20 23:38

Het jaar kon niet beter starten, mijn poownie kreeg een castratie als kerstcadeau.
De wondgenezing ging zo vlot dat we al snel terug mochten rijden.
Afbeelding

We gingen zelfs voor het eerst naar zee!
Afbeelding

Meneer zijn haar begon nu we intensiever begonnen te trainen toch wel in de weg te zitten en besloten we dus te scheren. En vanaf daar ging het mis..ik zag een bolletje waar de castratiewonde zat. We besloten de DA te laten komen en helaas was het een fistel. We moesten eerst een AB kuur volgen die bij vele fistels wel succes heeft.

Daar stond ik dan met een net geschoren pony met als doel intensiever te trainen, maar waarbij we gelijk alles moesten stilzetten. Poownie gaat ook altijd door het vuur voor mij en laat nooit iets merken, tenzij je het zelf opmerkt. Na de ontdekking liet hij als het ware zijn masker af vallen en was het te zien dat hij pijn had. Had ik dat maar eerder gezien dacht ik bij mezelf, maar helaas doet hij alles om je te pleasen :(
Afbeelding


Na 2 maand op AB te staan en even verbetering te zien, ging het slechter en was een operatie de enige mogelijkheid om hem pijnvrij te krijgen en de fistel te verhelpen. Zo werd hij begin april geopereerd en kreeg hij een laag hekje zodat hij alles in de gaten kon houden.
Afbeelding

Helaas kreeg hij veel en intense nabloedingen en moest hij dus 3,5 week in de kliniek blijven.
Afbeelding

Ondertussen werd Babbyy een hele man
Afbeelding


We mochten eind mei terug beginnen met trainen en dat deden we eerst dmv als handpaard mee te lopen.
Afbeelding

En nadien voor de wagen *\o/*
Afbeelding

Helaas was dat voor korte duur want sinds de operatie is hij een compleet andere pony geworden voor de wagen, waarbij hij onzeker en onvoorspelbaar is geworden. Sinds september staat hij dan ook volledig stil en hoop ik hem over enkele maanden terug te kunnen heroppakken.

Onze kleuter staat tussendoor eens model voor eigen lens.
Afbeelding

shoot:
Afbeelding

Tussen de warmte door afkoeling zoeken.
Afbeelding


Helaas kreeg Babbyy een klap waarbij hij zijn kaak brak.
[MD] En dan heeft je pony plots een gebroken kaak..

We zijn nu 2 maand verder en zijn breuk is er nog steeds en het is wachten tot zijn vaste tanden eruit komen om te zien of die ook de klap hebben meegekregen. Zo ja, dan moet dit operatief behandeld worden..maar hopelijk komt het niet zo ver, want we hebben intussen al genoeg pech gehad. De tandarts ondertussen nog eens gekomen en zijn tandvlees is nog steeds verkleurd.

Tussendoor heb ik mijn kleine lieve Tinkerdame verkocht om voor een maatje meer te gaan. Hierbij kwam een jonge, onbeleerde ruin op m'n pad. Die wat TLC nodig had.
Afbeelding

Afbeelding


Maar dat is goed gelukt want ondertussen is hij heel wat aangekomen. :D

Afbeelding

Afbeelding

En wat 2021 in petto heeft? Ik heb niet echt 'paardenwaarnemens', Ik verwacht eerlijk gezegd niets meer en onderga de momenten die er komen..zowel positief als negatief, maar dat laatste heb ik nu liever niet meer.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: 2020 zou ons jaar geweest zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:39

Wat een pech heb jij maar wat ben je goed bezig! Heel veel succes met de gezondheid van je pony en de TLC voor je paard :)

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Re: 2020 zou ons jaar geweest zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:46

Wat een pech zeg.
Hopelijk heeft de rustperiode hem goed gedaan!

Heel veel succes aankomend jaar, en natuurlijk veel plezier gewenst :(:)

Zick_Zack

Berichten: 51
Geregistreerd: 27-05-20

Re: 2020 zou ons jaar geweest zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:13

Wat een hoop pech, hopelijk kan je snel weer met de pony's aan de slag! Heel veel succes en plezier komend jaar :) !