Dekhengst Masai van blessure naar blessure naar hopelijk gez

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lightninggg

Berichten: 608
Geregistreerd: 18-03-13

Dekhengst Masai van blessure naar blessure naar hopelijk gez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 23:01

Na een zomer vol blessures komt Masai nog eens langs.
De zomer begon lekker met zijn vriendjes op de wei

Afbeelding

Hij genoot van de rust en ik hield mij bezig met de andere paarden. Toch kon ik het niet laten om voor hem een nieuwe outfit te kopen en die moest natuurlijk wel even gepast worden

Afbeelding

Ook had hij in augustus een fotoshoot voor communiefoto's van enkele kinderen. Hij gedroeg zich voorbeeldig en genoot van de aandacht. Van deze shoot komen later nog foto's op bokt.

Helaas liep het daarna even helemaal fout. Hij had gevochten met zijn bruine vriend en kwam er niet ongeschonden uit. Een diepe wonde in zijn schouder die maar niet wilde genezen was het gevolg

Afbeelding

Hij moest op stal blijven dus mocht hij elke dag even uit de stal om te stappen

Afbeelding

Toen de schouder bijna genezen was mocht hij terug op de wei maar meneer besloot dat hij liever bij de merries stond en probeerde over de omheining te springen. Hij raakte gewond aan zijn 4 benen. Ook was hij enorm kreupel. Dat betekende weer een week op stal

Afbeelding

Ondertussen zijn bijna alle wonden goed genezen en loopt hij terug helemaal goed dus besloten we om hem terug lichtjes in het werk te steken. Zo gaan we nu regelmatig wandelen, doen we schriktraining en mag hij soms ook eens crossen in de velden.

Afbeelding

Afbeelding

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3714941151886385&id=100001116119004&sfnsn=mo
Hier nog een filmpje van hoe braaf hij over een zeil loopt.

IlonavL

Berichten: 1164
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Dekhengst Masai van blessure naar blessure naar hopelijk gez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 23:10

Ha leuk, een arabier met westernzadel (als je nieuwsgierig bent zeker de link mijn onderschrift aanklikken ;))

Balen van al die blessures, hopelijk blijven jullie nu de goede kant op gaan! Knap dier!

Lightninggg

Berichten: 608
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Dekhengst Masai van blessure naar blessure naar hopelijk gez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 11:18

Ik ben van Belgiƫ dus DAWRA gaat niet lukken denk ik. Bedoeling is om mij bij BEXCA aan te sluiten

IlonavL

Berichten: 1164
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Dekhengst Masai van blessure naar blessure naar hopelijk gez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:33

Waarom niet? Belgen mogen ook meedoen bij ons, sterker nog; de afgelopen wedstrijd waren er heel wat Belgen aanwezig. De locatie in Someren was ook goed aan te rijden voor hen :)

Marije112

Berichten: 3401
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re: Dekhengst Masai van blessure naar blessure naar hopelijk gez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:37

Wat een ongeluksdier zeg! Hopen dat het vanaf nu alleen maar beter gaat :). Hij is prachtig!

MyLittleAnna

Berichten: 57
Geregistreerd: 17-01-18

Re: Dekhengst Masai van blessure naar blessure naar hopelijk gez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:54

Wat een gaaf paard! <3