Een dagje lol met mijn koeienknol

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaatastrof

Berichten: 6283
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Een dagje lol met mijn koeienknol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 15:47

Een paar maanden terug heb ik mij ingeschreven voor een 'horse agility fundag' bij een vriendin van me die regelmatig clinics organiseerd. Het was nog twijfelachtig of het kon doorgaan ivm Corona, maar gelukkig kon het dankzij de versoepelingen gewoon doorgaan omdat alles in open lucht gebeurde. Normaliter zou mijn vader ons met de trailer naar daar gebracht hebben, maar wegens hij moest werken moest ik er te paard naar toe. Dat is op zich geen probleem, aangezien het maar een kleine 4 km is.

Opgezadeld in de regen, vroeg ik mijn moeder of ze Tinky even kon vasthouden aan de teugels terwijl ik haar leadrope oprolde om mee te nemen. Plots ontstond er een harde windvlaag. Hierdoor vloog een sprayfles Showsheen van het spatbord van de trailer waar ik mijn paard eerder had opgezadeld, tegen haar flank. Tinky verschoot enorm, schoot eerst naar voren en dan opzij de struiken in. Hierbij gaf Tinky mijn moeder een kopstoot, liep haar omver en trappelde ze ook op mijn moeder's onderbenen.. Daar lag mijn moeder op de grond, paard in de struiken. Het gebeurde allemaal zo ontzettend snel dat ik werkelijk niets had kunnen doen. Het enige wat ik dacht was 'Oliebol!'. Tinky bleek vooral op mijn moeder's linkervoet en enkel gestaan te hebben. Laat mijn ruin Boris nou net voor nieuwjaar niet ook haar kleine teen van haar rechtervoet gebroken te hebben toen hij er lomp op ging staan nadat ik haar gevraagd had om mee te komen wandelen met de paarden := Al bij al leek de schade wel mee te vallen en is ze ondanks dit alles wel nog meegekomen met de fiets als ik naar de locatie reed.. Kortom: ik vraag mijn mama NIET meer om mij te helpen bij de paarden :')

Enfin, na al die drama in de ochtend heb ik gelukkig wel met volle teugen nog kunnen genieten van deze dag. Paardlief was wel het meest schrikachtige paard, vooral de paraplu en de bal vond ze eng. Die bal is trouwens van mij, heb ik al jaaaren en ze kan dat ding nog altijd 'niet rieken of zien' zoals wij dat in het Vlaams zouden zeggen. :7 Maar voor de rest deed ze haar uiterste best en ben ik trots op haar. Zeker het rijgedeelte, daarin merk ik echt dat we zeker wel vooruit in zijn gegaan qua communcatie. Tot een paar jaar terug beukte ze in deze piste letterlijk door de omheining heen. Nu kon ik haar rustig en gecontroleerd rondrijden. :)

Genoeg gekletst, bij deze de foto's! (En ohja, ik wéét dat mijn teugel aan de verkeerde ring hing, pas achteraf gezien helaas.. Haar sokken zijn geschoren in verband met CPL)

Eerst alles aan de hand verkennen.

Afbeelding

Afbeelding
Eerste keer op het blok, alez, half er op :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan in het zadel!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken :wave:

Afbeelding

ins_vanbree

Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Re: Een dagje lol met mijn koeienknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:51

wauw hahaha die van mij had je 13 straten verderop kunnen gaan zoeken!!

Kaatastrof

Berichten: 6283
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 15:55

ins_vanbree schreef:
wauw hahaha die van mij had je 13 straten verderop kunnen gaan zoeken!!

Haha nou ze heeft ook wel zo'n ontsnappingspoging gedaan met de paraplu onder het zadel :') Niet gelukt! Vond ze echt heel eng dus daar ga ik thuis mee verder oefenen. Het is echt een introvert paardje dus gaat lang heel moeilijk laten merken dat ze het spannend vindt en dan plots over de rooie gaan..

Monique1963

Berichten: 8796
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Een dagje lol met mijn koeienknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:51

Hey die Jackytje, wat een gave foto's! Wat doet ze het goed. Ik weet uit je verhalen nog wel dat dat vroeger heel anders zou zijn geweest. Wat zijn jullie vooruit gegaan met zijn tweetjes. Knappe merrie. Ze is ook een mooie verschijning. Jammer van haar cpl. Stoer dat je haar sokken er daarom hebt afgeschoren. Ik weet hoe zeer dat doet ;-) Maar gezondheid gaat voor schoonheid.

Vind het hartstikke leuk te zien hoe jullie het doen. En dat nog wel na het drama van de ochtend. Wens je moeder maar sterkte van mij en ik vind dat je een super dappere moeder hebt, arm mens, weer bont en blauw, door een bonte ;-)

Svadilfari1

Berichten: 699
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 10:13

Superleuk om samen te doen. Je hebt een hartstikke leuke tinker <3 <3 <3 en jullie doen dat goed samen.

Wat ontzettend vervelend voor je moeder. Beterschap en sterkte voor haar.

Suzanne F.

Berichten: 49664
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 11:07

Whahaha ongelooflijk wat een braaf ding! Ik heb er ooit eentje gehad die van 1 rood bloemetje tussen een paar gele al helemaal uit dr panty ging. Die had hier een verzakking gekregen.

Kaatastrof

Berichten: 6283
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 12:24

Monique1963 schreef:
Hey die Jackytje, wat een gave foto's! Wat doet ze het goed. Ik weet uit je verhalen nog wel dat dat vroeger heel anders zou zijn geweest. Wat zijn jullie vooruit gegaan met zijn tweetjes. Knappe merrie. Ze is ook een mooie verschijning. Jammer van haar cpl. Stoer dat je haar sokken er daarom hebt afgeschoren. Ik weet hoe zeer dat doet ;-) Maar gezondheid gaat voor schoonheid.

Vind het hartstikke leuk te zien hoe jullie het doen. En dat nog wel na het drama van de ochtend. Wens je moeder maar sterkte van mij en ik vind dat je een super dappere moeder hebt, arm mens, weer bont en blauw, door een bonte ;-)

Ooh Mo, je berichtje doet me echt plezier. <3 Inderdaad, een paar jaar terug had ik haar niet zo rustig kunnen rondrijden. Ze zou in protest volledig tegen mijn hand in gaan. Die dag heeft ze het nog maar één keer een beetje gedaan, maar dat was omdat ze iets heel spannend vond en ik kon haar echt veel sneller terug bij me krijgen dan vroeger. Ik ben echt alle mensen die op mijn pad zijn gekomen en mij meer zelfvertrouwen met haar hebben gegeven, ontzettend dankbaar. En ik ben ook trots op mijzelf dat ik heb blijven pushen om lekker bitloos te blijven rijden, want onze communicatie is er echt zo veel beter op geworden. Tegenwoordig ga ik altijd rijden met wat grasbrokjes mee zodat ik haar extra kan belonen wanneer ze heel braaf is en dat werkt ook super goed.

De CPL is idd jammer maar ze lijkt er niet enorm veel last van te hebben en ik heb de progressie volgens mij best goed onder controle. Het is echt veel beter zonder al dat haar, want alle korstjes zijn weg en als er wondjes zijn drogen die ook veel sneller op. Ik heb het initieel moeten doen doordat haar benen echt helemaal onder de wondes stond dat gingen ontsteken. Als je zag wat er nog allemaal onder dat haar verborgen zat.. Ik gok dat dat ook de trigger is geweest dat haar CPL heeft doen ontwikkelen helaas. Soms laat ik het langer groeien maar als ik dan de staat zie van de benen onder het haar besef ik weer al te snel weer waarom ik het kort houd.

En haha, bont en blauw door een bonte :') Die moet ik haar vertellen. Het valt al bij al gelukkig goed mee. Ze denkt niet dat er inwendige schade is. Gewoon flink gekneusd.

Svadilfari1 schreef:
Superleuk om samen te doen. Je hebt een hartstikke leuke tinker <3 <3 <3 en jullie doen dat goed samen.

Wat ontzettend vervelend voor je moeder. Beterschap en sterkte voor haar.

Heel erg bedankt voor je lieve berichtje <3

Suzanne F. schreef:
Whahaha ongelooflijk wat een braaf ding! Ik heb er ooit eentje gehad die van 1 rood bloemetje tussen een paar gele al helemaal uit dr panty ging. Die had hier een verzakking gekregen.

Haha Tinky is gelukkig best een stoer paard. Mijn ruin Boris daarintegen.. :o }:0 Er deden uiteraard ook nog andere paarden mee, waaronder warmbloed kruisinkje, fjord en nog een handvol Tinkers en Shetjes en die deden het zelf nog braver dan haar! Zij was zowat de angsthaas van de dag en dat was al relatief zeg maar :P

Ik had gedacht dat ze die mat en flessen op de grond eigenlijk wel eng ging vinden, zoiets nog niet al te vaak tegengekomen. Maar blijkbaar vindt ze het super leuk om lekker op dingen te stampen met haar lompe voeten _O-


Bedankt ook aan diegene die mij heeft gemeld voor uitgelicht! :D

Monique1963

Berichten: 8796
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Een dagje lol met mijn koeienknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 00:33

Hey Jackytje, geen dank, het compliment was zeer wel gemeend. Vooral die flessen vind ik superknap met al dat kraken! En goed dat je haar na het verschieten weer zo snel terug had. En ik had niet eens door dat het bitloos was, dan vind ik het nog veel knapper en stoerder! Top!

Svadilfari1

Berichten: 699
Geregistreerd: 28-07-17

Re: Een dagje lol met mijn koeienknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 07:35

Ik vibd het echt enorm leuk om te zien. Zo leuk dat er zoveel mee deden!

Dat stampen is herkenbaar! Pony kan staan op blok, ingepakt worden in plastic en erover lopen. Op de vorige stal stond hij aan een balk op de poesplaats
En als hij op kon schuiven , dan kwam hij aan 1kant v een schuurtje zijn hoofd erachter steken. Ik ging poetsspullen pakken .
Kom ik terug staat hij met plastic van baal voordroog/kuil te rommelen, erop , en er een bult van maken.

Gisteren heb ik net geen nieuw opstapje voor stal hoeven kopen . Hij probeert overal op te klimmen of stopt het in zijn mond . Overigens is pony een tinker.