Paard in de trailer, wat doet hij tijdens de rit allemaal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sasika

Paard in de trailer, wat doet hij tijdens de rit allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 12:29

Leuk om je paard te vervoeren in een trailer, maar wat is meneer Moses allemaal aan het doen?
Daarom heb ik even de Sjcam van vriendlief geleend en in de trailer opgehangen. Naast het opnemen kon ik ook live meekijken tijdens de rit.

Uiteraard niet heel de rit op de film, maar wel wat kleine stukjes en het uitladen (waar ik bijzonder moeilijk kijk.. oeps :') )

En wat een trouwe dieren zijn het toch, dat ze telkens weer (op enkele na) toch weer dat kleine hokje op wielen instappen.

Edit--> klik op het plaatje om de video te starten :D

Ferera

Re: Paard in de trailer, wat doet hij tijdens de rit allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:40

Bedankt voor het plaatsen van dit filmpje!

Ik twijfel al enige tijd om mijn paard ook maar aan 1 kant vast te zetten in haar 1,5 paards trailer zodat ze dan hopelijk wat beter kan kijken maar durf het niet zo goed.

Ik zie dat het voor je paard wel heel fijn is om te zien wat er om zich heen gebeurd zo, misschien dat ik het toch maar eens probeer. Die van jou heeft er geloof ik niet zo veel van. Mijn merrie stapt iedere keer wel weer braaf te trailer op na wat aanmoedigen maar het levert haar flink wat stress op iedere keer weer zo'n rit.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:44

Grappig ook om te zien. De trailer lijkt alleen wel wat laag/klein voor de grote van het paard.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:46

Ik wil ook zo'n brave die gewoon netjes stilstaat.

De mijne is ook superbraaf met laden of uitladen. Maar ze staat geen seconde stil op de trailer. Kappen, draaikonten, tegen voor en achterstang staan duwen en bij elke bocht gooit ze zich tegen een wand.
Ben het ondertussen wel gewend maar je wordt er wel een tikkie horendol van.
Maakt ook niet uit wie er rijd, of het trailer is (1,5 of 2 paards) of een vrachtwagen (groot of klein), ze staat te dansen.
Alleen op de autostrade hoor je haar niet.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:47

Wat leuk om te zien hoe die van jou dat al helemaal snapt. Aan het eind netjes alleen de trailer uit.

Ben allang blij als die van mij zonder morren de trailer op stapt ;)

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 12:52

Ferera schreef:
Bedankt voor het plaatsen van dit filmpje!

In een 1 of 1,5 paards ben ik niet zo fan van het twee kanten vast zetten van een paard. Moses staat dan heel onstabiel omdat hij dan gedwongen in het midden moet staan. Nu kan hij mooi tegen de linkerkant van de trailer leunen met heel zijn lijf als hij dat zou willen.

Ik hoop volgend jaar mijn E achter B te halen en dan wil ik toch een tweepaards trailer omdat ze krapper staan en dus meer steun hebben en dus stabieler staan.

Blussem schreef:
Grappig ook om te zien. De trailer lijkt alleen wel wat laag/klein voor de grote van het paard.

denk dat het beeld vertekend want hij heeft ruimte zat (moos is gewoon beeldvullend :P )

Loei schreef:
Wat leuk om te zien hoe die van jou dat al helemaal snapt. Aan het eind netjes alleen de trailer uit.

Ben allang blij als die van mij zonder morren de trailer op stapt ;)

ja alleen opladen en uitladen... heerlijk :D Met mijn vorige paard kon ik dat ook, dus ik mag in mijn handjes knijpen dat ze zo braaf zijn.

Thioro schreef:
Ik wil ook zo'n brave die gewoon netjes stilstaat..

oo wat vervelend! moet zeggen dat Moses op de snelweg echt super rustig is, maar wel wat ongeduldig wordt als we voor een verkeerslicht moeten wachten. Ik wilde filmen omdat ik zelf stress krijg als er een vrachtwagen te dicht op rijd, maar Moos maakt zich niet zo druk erom :+

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:56

Zooo waarom ben ik nooit op dit idee gekomen! Mijne blijft ook redelijk stil staan met vrachtwagens in dr nek, maar vraag me weleens af hoe ze er dan bij staat...

Moses doet het goed zeg en hij is wel mooie beeldvulling :P ! Idd wonderbaarlijk dat ze altijd maar weer meegaan in het hokje op wielen :+

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:59

Leuk om te zien! Die van mij klinkt altijd erg zenuwachtig op de trailer dus rij ook met een GoPro en live verbinding. Blijkt altijd erg mee te vallen terwijl het kan horen alsof hij de boel afbreekt.

Leuk dat je het filmpje deelt

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:02

sasika schreef:
Ik hoop volgend jaar mijn E achter B te halen en dan wil ik toch een tweepaards trailer omdat ze krapper staan en dus meer steun hebben en dus stabieler staan.

Ik haak hier even op in. Ik denk dat dit heel erg paardafhankelijk is. Mijn paard wilde absoluut niet op een 2-paards trailer. Daar kon hij niet wijd gaan staan. 1.5-paards trailer kon hij schuin in gaan staan en liep hij zonder enig probleem op. 2-paards trailer stond hij echt voor de klep stil, van bekijk het, ik ga er niet op.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:04

Ik heb 2 lange stangen in mijn 2 paards.. dan is mijn paardje veel beter te laden.
Ik zet hem wel aan beide zijde vast.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 13:08

Bernoe schreef:
Zooo waarom ben ik nooit op dit idee gekomen!

Ik vond het echt leuk om te zien. Reed voor iemand wel eens paarden heen en weer in een B wagentje die een ingebouwde camera had. Dat gaf zoveel rust dat ik mij bedacht om dat ook gewoon in mijn eigen trailer op te hangen.

Enne this wel een knapperd om naar te kijken <3 haha

VWestra schreef:
Leuk om te zien! Die van mij klinkt altijd erg zenuwachtig op de trailer dus rij ook met een GoPro en live verbinding. Blijkt altijd erg mee te vallen terwijl het kan horen alsof hij de boel afbreekt.

Leuk dat je het filmpje deelt

Ja ik had altijd het idee dat dat paard er enorm stress van zou hebben. Hij zet soms een stapje opzij en kijkt 100 keer om (gelukkig wel beide kanten, voor de soepelheid van zijn nek ) Thats it :+ :P

Alvaron schreef:
Ik haak hier even op in. Ik denk dat dit heel erg paardafhankelijk is. Mijn paard wilde absoluut niet op een 2-paards trailer. Daar kon hij niet wijd gaan staan. 1.5-paards trailer kon hij schuin in gaan staan en liep hij zonder enig probleem op. 2-paards trailer stond hij echt voor de klep stil, van bekijk het, ik ga er niet op.

Daar heb je zeker gelijk in!
Note for myself na deze tip... check het eerst of dat zo is :D

Brainless schreef:
Ik heb 2 lange stangen in mijn 2 paards.. dan is mijn paardje veel beter te laden.
Ik zet hem wel aan beide zijde vast.

hoe bedoel je dat? Dat hij in de breedte alle ruimte heeft? dus tussenschot er uit?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:11

Ja, ik heb het tussenschot eruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:22

Super leuk gefilmd! je hebt ook wel een mooi fotogeniek exemplaartje in de trailer staan zeg.. haha knap paard.

Welke camera gebruik jij? hoe verloopt de verbinding? (wifi?)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:27

Braaf paard zeg, hij staat idd mooi rustig, zo nu en dan even een hapje. Wij kregen ooit als advies om het zeiltje dicht te doen omdat ze dan minder reageren/last hebben van vrachtwagens die dicht achter je komen rijden. Voor de ventilatie hebben we een dakraampje open.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:32

Ik heb een paard gehad die altijd heel onrustig op de trailer stond als wij bv langs een vrachtwagen reden.
Later bleek (toen ik een trailer had zonder voorruiten) dat dit de oplossing was en nooit meer problemen gehad.
Sommige paarden willen juist alles zien, andere willen liever niets zien.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 13:38

Brainless schreef:
Ja, ik heb het tussenschot eruit.

oke dat zou ik niet aandurven, maar als het werkt werkt het :)
Wat betreft voorruiten, daar kan ik mij heel goed iets bij voorstellen, maar ik denk dat ik een boze Moses heb als ik die niet zou hebben. Tenslotte kijkt hij blijkbaar graag mee :P

[***] schreef:
Super leuk gefilmd! je hebt ook wel een mooi fotogeniek exemplaartje in de trailer staan zeg.. haha knap paard.

Welke camera gebruik jij? hoe verloopt de verbinding? (wifi?)

Dankjewel!

Ik heb de Sjcam 5000 met wifi ervoor gebruikt. Live verbinding is goed totdat je gaat opnemen, dan wordt hij wat korrelig en hapert soms tijdens live spelen. Dus ik heb hem af en toe laten opnemen en verder gebruikt om alleen mee te kijken. denk wel dat er een paar seconde vertraging in zit.

Misty12 schreef:
Braaf paard zeg, hij staat idd mooi rustig, zo nu en dan even een hapje. Wij kregen ooit als advies om het zeiltje dicht te doen omdat ze dan minder reageren/last hebben van vrachtwagens die dicht achter je komen rijden. Voor de ventilatie hebben we een dakraampje open.

Hij kauwt rustig een vol hooinet leeg :P

Dakluik is bij mij een keertje kapot gegaan tijdens het rijden. Sindsdien is die gesloten tijdens het rijden.

GraceZarif

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:34

Leuk om te zien! Wat een relaxte uitstraling heeft Moses. Knappe Swarzwalder heb je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:38

Mijn tankje is verschrikkelijk claustrofibisch. Die heeft al moeite met een poortje of deuropening :')

Zij staat op een 2 paards zonder tussenschot. Kan gaan staan zoals ze zelf wil en dat reist heerlijk.

Ik zie met lange ritten ook dat ze regelmatig van plekje wisselt.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 17:19

GraceZarif schreef:
Leuk om te zien! Wat een relaxte uitstraling heeft Moses. Knappe Swarzwalder heb je!

Dankjewel! Hij is op sommige momenten ook wel heel relaxt en soms is het echt een mietje

Gloa schreef:
Mijn tankje is verschrikkelijk claustrofibisch. Die heeft al moeite met een poortje of deuropening :')

Zij staat op een 2 paards zonder tussenschot. Kan gaan staan zoals ze zelf wil en dat reist heerlijk.

Ik zie met lange ritten ook dat ze regelmatig van plekje wisselt.

Oo echt! Fijn dat je een oplossing voor haar hebt gevonden en toch kan vervoeren.