Ruim vijf maanden geleden kocht ik mijn maatje voor het leven. Mijn droompaard. Een valk Lusitano!
Dextro zijn officiële naam is Extremo.
Hij is 10 jaar, rond de 1.58 hoog en ontzettend eenkennig en werkwillig.
De afgelopen vijf maanden heeft hij enorme sprongen vooruit gemaakt. Hij heeft de afgelopen jaren meerdere eigenaren gehad en nooit één vertrouwd iemand. Nu heeft hij die wel en hij begint zichzelf te ontwikkelen, hij durft zichzelf meer te laten zien wie hij is en niet hoe mensen hem gemaakt hebben om te zijn!
Ik ben onwijs trots op mijn gouden vriend.
De foto's zijn van de afgelopen vijf maanden
De eerste foto's die ik van hem heb gemaakt met mijn camera:

Longeren met dubbele lijnen. We trainen veel lang en laag, want hij is snel van het opkroppen! Ook is hij snel gespannen en op deze manier ontspant hij lekker in zijn lichaam.

Een fotoshoot van ons samen en zelf nog wat foto's van hem gemaakt!

Hij was in Nederland nog nooit op buitenrit geweest, maar hij is zo stoer! Hij doet alles en geniet er echt van om samen uren op pad te zijn.

En eind november was het dan zover!! Mijn op maat gemaakte zadel was af, en hij zit heerlijk en ligt perfect!

We longeren over het algemeen gewoon lekker met een longeerlijn en pakken dan wat balkjes mee. Hij vind het heerlijk om lekker ontspannen met een halster te lopen.
Ook kroelen we uren en poetsen vind hij heerlijk. Het geweldige paard voor mij hahaha.

Dikke kus van ons!