Leuk dat je mijn topic bekijkt.
Ik wilde graag een paar weken naar het buitenland voor een werkvakantie. Ik had al veel bekeken via workaway maar niks gevonden wat me echt aansprak en ik vond het ook wel spannend om naar compleet vreemde mensen te gaan in mijn uppie.
Begin november maakte ik dit topic aan:
[STW] Hulp voor Bokkers in het buitenland
Al snel kreeg ik reactie van Poosje81.
Het klonk echt heel leuk. Nummers uitgewisseld en het contact ging meteen erg spontaan. Op 24 november vertrok ik in mijn eentje naar Frankrijk.
Ik vind auto rijden heerlijk. In een kleine 12 uur heb ik 1100 km gereden.
Mijn eigen studio was echt fantastisch!

Ik ben op 2 dagen na 3 weken geweest.
Ik heb van ieder moment genoten. Wat een prachtige plek en leuk gezin.
Heb met alles meegedraaid. Kinderen naar school brengen, boodschappen doen, kinderen van school halen, paarden verzorgen en ga zo maar door.
Het was fijn om de studio te hebben voor als ik of zij wat privacy wilden. Maar eigenlijk heb ik er alleen maar geslapen.
Ik heb ontzettend genoten van de mooie omgeving tijdens de wandelingen die ik maakte. Vaak nam ik Boris met mij mee.
Wat een schatje. Die hebben ze een paar maanden geleden langs de weg gevonden.
Het is dat iedereen daar ontzettend gek op hem is, anders had ik hem ontvoerd.
Hij leek namelijk ontzettend op ons hondje wat we 2 jaar geleden hebben laten inslapen. Dus het thuisfront was ook erg enthousiast en een beetje verliefd op Boris. Logisch toch?!

Af en toe deed ik ook wat dingen in mijn eentje. Zoals een dagje tuig schoonmaken en invetten.

De paarden lopen allemaal lekker buiten in verschillende kuddes. De manen vergen wel wat onderhoud. Ik heb ook een aantal dagen manen ontklit. Heerlijk vond ik dat. Lekker tutten de hele dag.
Had dat wel meer willen doen maar helaas viel er ook mega veel regen in de weken dat ik er was.

Op een ochtend kreeg Poosje81 een appje dat er 2 paarden waren ontsnapt. We zijn ze gaan ophalen en bij een kudde bij het huis geplaatst. Ik heb 3 km gewandeld met 2 lieve jonge dieren. Poosje81 reed met haar auto achter mij totdat we een doorsteek door het bos maakten.

Naast de vele regen waren er ook wel een paar mooie, koude maar zonnige dagen.
Als je dan paarden voer gaat brengen en je staat in deze omgeving.... zo heerlijk!

Nog wat schattige paarden foto's...

En wat foto's van mijn wandelingen

Uitzicht op het erf!

Poosje81 is ook begonnen met kuikens uitbroeden. Fantastisch om dat proces mee te maken en de kuikens uit hun ei te zien komen.
http://boktimg.nl/img/m/KfsLNf.jpg
Verder kan Poosje81 ontzettend lekker koken en toetjes maken. Op de laatste avond heeft ze nog wentelteefjes gemaakt die ik ook mee naar huis kon nemen omdat ik die zooooo lekker vond.
Bijna iedere dag bakte ze vers brood

Op een dag hoorde ik dat zij en haar man vroeger graag naar de bioscoop gingen maar al 5 jaar niet meer geweest waren. De kinderen waren inmiddels goed aan mij gewend dus stuurde ik ze op date night!
Ik vond het heel gaaf dat ik dat kon faciliteren en het was een geslaagde avond.
Ik ken inmiddels het hele liedje en dansje van Baby shark uit mijn hoofd en nog een liedje... iets met where are you... here I am.
We hebben zelf geen kinderen, een bewuste keuze. Maar ik heb echt ontzettend genoten van de momenten met de kinderen.
Ik kan nog wel hele lappen tekst maken qua verslag en nog vele foto's plaatsen!
Maar ik wil voor nu nog Poosje81 bedanken voor haar gastvrijheid en de hele leuke weken die we samen hebben doorgebracht.
Een onvergetelijke ervaring was dit voor mij!

Heb je nou ook hulp nodig in het buitenland of kun je hulp bieden aan bokkers in het buitenland? Meld je dan in het bovenstaande topic!