CR Wimpys Cowboy Gun 15 maanden oud. Wat gaat de tijd snel!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LuckyReining

CR Wimpys Cowboy Gun 15 maanden oud. Wat gaat de tijd snel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-22 13:08

Het is al weer even geleden dat ik wat foto's heb gedeeld hier op bokt. In het vorige topic was Jay nog veulen. Nu is hij ondertussen al weer 15 maanden oud en begint hij echt een stoer paard te worden. <3

CR Wimpys Cowboy Gun (roepnaam Jay)
15 maanden oud

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marilu

Re: CR Wimpys Cowboy Gun 15 maanden oud. Wat gaat de tijd snel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 13:39

Wauw, wat een prachtig dier !
Heel mooi in beeld gebracht ook ! Die blik in zjin ogen op die laatste foto maakt het plaatje helemaal af :j

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-22 17:43

Marilu schreef:
Wauw, wat een prachtig dier !
Heel mooi in beeld gebracht ook ! Die blik in zjin ogen op die laatste foto maakt het plaatje helemaal af :j

Dankjewel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 01:43

Wat een gaaf dier en mooie foto's! <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 10:03

Wat een toffe foto's! Wat heeft ie nog een heerlijke puppylook, knapperd! <3

Switch2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 10:56

Prachtig paard <3

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 11:09

Dankjewel allemaal

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 12:51

Wauww wat een knapperd <3

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 15:33

Dankjewel!

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 19:24

Wat een gave foto's! Vooral met die oranje besjes in de achtergrond voegen net dat beetje kleur toe wat het speciaal maakt. Wat zijn je toekomstige plannen met hem?

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 21:20

juniper schreef:
Wat een gave foto's! Vooral met die oranje besjes in de achtergrond voegen net dat beetje kleur toe wat het speciaal maakt. Wat zijn je toekomstige plannen met hem?

Dankjewel voor het compliment!

Mijn toekomst plannen zijn om hem op te leiden voor de reiningsport. We zijn nu al af en toe wat grondwerk aan het doen. Lekker wat wandelen zodat hij ook verkeersmak wordt en rustig kennis maken met de trailer enzo.
Langzaamaan gaan we komende jaren het grondwerk steeds verder uitbreiden zodat hij over twee jaar zo ver is dat we rustig kunnen gaan starten met het zadelmak maken en daarna verder opleiden onder het zadel.
Omdat ik alles zelf doe, hebben we nergens haast mee dus nemen we lekker de tijd.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 05:47

LuckyReining schreef:
Mijn toekomst plannen zijn om hem op te leiden voor de reiningsport. We zijn nu al af en toe wat grondwerk aan het doen. Lekker wat wandelen zodat hij ook verkeersmak wordt en rustig kennis maken met de trailer enzo.
Langzaamaan gaan we komende jaren het grondwerk steeds verder uitbreiden zodat hij over twee jaar zo ver is dat we rustig kunnen gaan starten met het zadelmak maken en daarna verder opleiden onder het zadel.
Omdat ik alles zelf doe, hebben we nergens haast mee dus nemen we lekker de tijd.

Zo pak ik het ook aan! Quarters ogen vaak al zo snel 'volwassen' maar ik hou niet van dat vroege opleiden. Ga je hem al eerder uitbrengen aan de hand of doe je daar niet aan?

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-22 07:54

juniper schreef:
Zo pak ik het ook aan! Quarters ogen vaak al zo snel 'volwassen' maar ik hou niet van dat vroege opleiden. Ga je hem al eerder uitbrengen aan de hand of doe je daar niet aan?

Ik ben ook niet van het vroeg volledig opleiden maar ik ben wel van mening dat als je vooraf al een paar jaar bezig bent met langzaam kracht opbouwen vanaf de grond dat dat bijdraagt aan een gezonde manier van inrijden. Ik zit er vaak met 3 jaar wel op maar ik begin eerst met een maand alleen opstappen en weer afstappen. Daarna als dat goed gaat 5 minuten stappen enzo bouw ik dat heel langzaam op. Ik vind het niet erg als mijn paard pas op 6 jarige leeftijd klaar is voor shows.

Eigenlijk start ik nooit in hand onderdelen.Ik start eigenlijk alleen reining. Maar mijn wedstrijd paard heeft een paar weken geleden een ongelukkige val gehad in de paddock en heeft daarbij zijn bekken (gebroken/ontzet). Helaas kan dit nooit meer goed komen. Heel misschien zal ik ooit nog wat stap/draf rondjes kunnen doen met hem maar ook dat is nog de vraag |(
Het ziet er dus naar uit dat ik komende jaren niet zal kunnen rijden dus ik denk er nu wel over om Jay aan de hand uit te gaan brengen. Dan hebben we ook iets moois om voor te trainen.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 15:15

O jee, wat jammer... |(
Gelukkig heb je knappe Jay nog! En van de in hand onderdelen worden ze wel broke...

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-22 16:10

sevke schreef:
O jee, wat jammer... |(
Gelukkig heb je knappe Jay nog! En van de in hand onderdelen worden ze wel broke...

Ja ik ben er ook echt goed ziek van |(
Maar idd gelukkig heb ik Jay en kan ik rustig wat gaan doen met hem. Het lijkt mij inderdaad zeker dat het starten van in hand onderdelen alleen maar positief is. Daarom wil ik me hier ook wat ik gaan verdiepen. Ik zal eerst opzoek moeten naar een trainer die mij in die onderdelen les kan geven want zelf heb ik er helemaal geen ervaring mee