Ik zal beginnen met een voorstelrondje:
Dit is Josie, mijn Ierse pony van inmiddels 13 jaar met een gouden karakter, de afgelopen 2 jaar heel veel pech mee gehad, maar alles gaat nu de goede kant op gelukkig!

En dit is Pip, Pip is 1,5 jaar oud en heerlijk nuchter en nieuwsgierig!

Josie heeft op verschillende plekjes gestaan en de afgelopen 2 jaar stond ze bij de manege, Pip stond op een kleinschalige paddock paradise bij iemand achterthuis. Beide goed op hun plek, maar bij huis was natuurlijk een droom, huis verkocht en nu wonen wij in the middle of nowhere met een stuk grond voor de pony's

Eerst onszelf volledig verhuisd en alles voor de paarden was inmiddels zo goed als klaar, het stuk wordt nog groter uiteindelijk en er komt nog een echte stal, de tijdelijke stal is nu gemaakt van bouwhekken met een dak erop, zodat ze in ieder geval droog kunnen staan (al heb ik gemerkt dat ze liever in de regen staan

Maandag 31 januari zou het dan eindelijk zo ver zijn, we zouden de pony's op gaan halen!
Helaas bleek de weersvoorspelling de dag ervoor niet veel goeds te zeggen, want er zou een heuse storm onderweg zijn naar ons land...
Gelukkig zitten wij in het oosten van Drente en was het uiteindelijk best mooi weer nog, dus toch maar met de trailer op pad gegaan.
Eerst Pip opgehaald, die vond het allemaal wel prima en stond meteen gras te eten in dr eentje ondanks alle werkzaamheden naast het weiland

Daarna Josie opgehaald, die vind het allemaal wel wat spannend, maar deed het ook erg braaf allemaal!

Ze hadden elkaar nog nooit gezien, maar beide een erg chill karakter, dus meteen bij elkaar in gezet. Josie is duidelijk de baas en waar Josie gaat, gaat Pip ook. Josie weet nog niet zo goed wat ze met Pip aan moet, maar meer dan dreigen doet ze gelukkig niet.
Gisteren was het weer echt verschrikkelijk, ze hebben de hele dag in de regen gestaan

Het gaat erg goed met ze, ze eten samen uit de hooiruif en staan vandaag lekker in het zonnetje samen te chillen

Oeps, best een lang verhaal geworden, hier nog 1 afsluitende foto van Pip