Lytse Feike
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

De laatste dag van augustus ben ik met Feike verhuist naar een nieuwe stal.
Na 8 jaar op dezelfde stal gestaan te hebben, was dit niet meer wat Feike nodig had.
Begin 2019 is Feike ineens ziek geworden. Zo erg ziek dat het een paar keer kiele kiele is geweest.
Was hij weer een maandje goed, en dan ging het weer fout.
Dan stond hij weer met een mega been en koorts van 42+ in zijn stal...
Ik had al een handvol veeartsen geprobeerd.
Kliniek bezoek.
Bloedonderzoek.
Röntgenfoto's.
Echo's.
Craniosacraal.
Lymfe-drainage.
En toch elke maand opnieuw de veearts op de stoep. Ja zo ben je duizenden tot duizenden euro's kwijt.
Meerdere mensen om mij heen vonden hem het geld niet meer waard.
Ik moest maar opgeven, ik moest hem maar laten inslapen.
Maar geen háár op mijn hoofd die ook maar denkt aan opgeven!
Feike moest naar buiten, ECHT naar buiten.
Helaas was deze mogelijkheid er niet op mijn vorige stal, dan moet je uiteindelijk toch verder kijken.
Dus hebben we een stal bezocht welke meteen goed aan voelde en diezelfde avond hebben we hem verhuisd.
Feike staat nu in een groep van, totaal, 6 paarden en dan ook dag en nacht buiten.
Tot dusver is hij medicatievrij en stabiel gebleven, is hij veel vrolijker en een heerlijke knuffel en nog steeds mijn dikke boef
Wel hebben ze uiteraard een fijne overkapping, waar ze lekker droog kunnen staan en hun eten krijgen
Voor Feike had ik geen betere keuze kunnen maken, hij doet het goed en is happy.
Ook hebben we nu de beschikking over een buitenbak, binnenbak, overdekte (en buiten) poetsplek en een hele grote overdekte longeerkraal
Voor Feike is het heel belangrijk om elke dag genoeg beweging te krijgen i.v.m. zijn been.
En door deze faciliteiten kunnen we zelf in het slechtste weer doortrainen.
En hij doet het goed
Hij komt al heel mooi in de bespiering te zitten, krijgt conditie en is echt een genot om mee te werken.
Wat kan dat paard lopen
Wel blijf ik op mijn hoede. Na 2 jaar vechten tegen zijn ziekte, wil ik niet te vlot van stapel lopen.
Maar ik hoop uiteraard tot in het diepste van mijn ziel, dat we het nu gehad hebben.
Ik wil namelijk nog jaaaaren van mijn vriendje kunnen genieten
De eerste week na de verhuizing is vriendinnetje Megane(@Bokt) langsgeweest om wat foto's van Feike te maken.
Inmiddels ziet hij er al heel anders uit, maar er komen vanzelf wel nieuwe foto's.
Inmiddels is Feike ontpopt als sportpaard.
Mijn goede vriendin van DVHorse, wilde wel een proefje met hem rijden.
Vantevoren heeft ze hem ongeveer 4x kunnen rijden.
Nou dat proefje ging niet onverdienstelijk met 195 punten zijn ze in 1 klap B+2.
Komende donderdag gaan ze op voor het 2e proefje, ik ben benieuwd!
Dus geniet van mijn knappe vriendje, van opgegeven door velen, naar happy en blij (sport)paard

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

De laatste dag van augustus ben ik met Feike verhuist naar een nieuwe stal.
Na 8 jaar op dezelfde stal gestaan te hebben, was dit niet meer wat Feike nodig had.
Begin 2019 is Feike ineens ziek geworden. Zo erg ziek dat het een paar keer kiele kiele is geweest.
Was hij weer een maandje goed, en dan ging het weer fout.
Dan stond hij weer met een mega been en koorts van 42+ in zijn stal...
Ik had al een handvol veeartsen geprobeerd.
Kliniek bezoek.
Bloedonderzoek.
Röntgenfoto's.
Echo's.
Craniosacraal.
Lymfe-drainage.
En toch elke maand opnieuw de veearts op de stoep. Ja zo ben je duizenden tot duizenden euro's kwijt.
Meerdere mensen om mij heen vonden hem het geld niet meer waard.
Ik moest maar opgeven, ik moest hem maar laten inslapen.
Maar geen háár op mijn hoofd die ook maar denkt aan opgeven!
Feike moest naar buiten, ECHT naar buiten.
Helaas was deze mogelijkheid er niet op mijn vorige stal, dan moet je uiteindelijk toch verder kijken.
Dus hebben we een stal bezocht welke meteen goed aan voelde en diezelfde avond hebben we hem verhuisd.
Feike staat nu in een groep van, totaal, 6 paarden en dan ook dag en nacht buiten.
Tot dusver is hij medicatievrij en stabiel gebleven, is hij veel vrolijker en een heerlijke knuffel en nog steeds mijn dikke boef

Wel hebben ze uiteraard een fijne overkapping, waar ze lekker droog kunnen staan en hun eten krijgen

Voor Feike had ik geen betere keuze kunnen maken, hij doet het goed en is happy.
Ook hebben we nu de beschikking over een buitenbak, binnenbak, overdekte (en buiten) poetsplek en een hele grote overdekte longeerkraal

Voor Feike is het heel belangrijk om elke dag genoeg beweging te krijgen i.v.m. zijn been.
En door deze faciliteiten kunnen we zelf in het slechtste weer doortrainen.
En hij doet het goed

Hij komt al heel mooi in de bespiering te zitten, krijgt conditie en is echt een genot om mee te werken.
Wat kan dat paard lopen

Wel blijf ik op mijn hoede. Na 2 jaar vechten tegen zijn ziekte, wil ik niet te vlot van stapel lopen.
Maar ik hoop uiteraard tot in het diepste van mijn ziel, dat we het nu gehad hebben.
Ik wil namelijk nog jaaaaren van mijn vriendje kunnen genieten

De eerste week na de verhuizing is vriendinnetje Megane(@Bokt) langsgeweest om wat foto's van Feike te maken.
Inmiddels ziet hij er al heel anders uit, maar er komen vanzelf wel nieuwe foto's.
Inmiddels is Feike ontpopt als sportpaard.
Mijn goede vriendin van DVHorse, wilde wel een proefje met hem rijden.
Vantevoren heeft ze hem ongeveer 4x kunnen rijden.
Nou dat proefje ging niet onverdienstelijk met 195 punten zijn ze in 1 klap B+2.

Komende donderdag gaan ze op voor het 2e proefje, ik ben benieuwd!
Dus geniet van mijn knappe vriendje, van opgegeven door velen, naar happy en blij (sport)paard