Dit is Nova, mijn nog steeds jaarling American Paint Horse merrie. Over ongeveer twee maanden wordt ze alweer 2 jaar

In het gezelschap Nova haar grote liefde Guus, een 9 jarige quarter horse ruin. Deze twee zijn onafscheidelijk en daarmee is Guus het grote voorbeeld voor Nova, hoe zij zich zou moeten gedragen

2.

3.

4.

5.

Helaas stond ze niet zo heel vaak stil, er liepen veel mensen met kinderen en kinderwagens rond. Die waren volgens Nova wel een beetje eng, dus af en toe kreeg ik een kleine ontploffing aan de hand

6.
Een keer glipte het touw een stuk uit m'n hand waardoor ze even was ontsnapt, maar gelukkig zocht ze snel weer het gezelschap van Guus op en kon ik haar makkelijk 'vangen'

7.

8. Even op de uitkijk

9. De kinderwagen kwam dichterbij, dus mevrouw trok nog een sprintje

10. Holy f*ck baas, zag je hoe die kinderwagen mij aanviel?!

11. Toch maar even gevraagd aan de ouders of we aan de kinderwagen mochten snuffelen (wel even dubbel nagevraagd of er geen kind meer in zat, leek me wel zo'n strak plan)

12.

13.

14. Terug op stal hebben we ook nog even kerstboom-training gedaan

15. Ter afsluiter onze stal-kerstfoto

Verder was Nova gelukkig heel braaf tijdens de wandeling! Natuurlijk vindt ze dingen nog spannend. Naast de kinderen zijn we ook nog een man in een enge rode jas tegen gekomen, en een hele enge grote boom die haar wilde opeten (dacht ze). Zolang ze de tijd krijgt om ernaar te kijken, komt het meestal wel goed.