Op ontdekkingsreis in de Soesterduinen met Kerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emita

Op ontdekkingsreis in de Soesterduinen met Kerst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 23:08

1.
Afbeelding

Dit is Nova, mijn nog steeds jaarling American Paint Horse merrie. Over ongeveer twee maanden wordt ze alweer 2 jaar :wow: maar voor nu is ze nog steeds een 1 jarige peuter. En met puppies ga je op puppytraining. Omdat het deze week heerlijk droog is in Nederland, hebben stalgenoot Wendy en ik besloten om met onze paarden op kerstochtend een wandeling te gaan maken in de Soesterduinen.

In het gezelschap Nova haar grote liefde Guus, een 9 jarige quarter horse ruin. Deze twee zijn onafscheidelijk en daarmee is Guus het grote voorbeeld voor Nova, hoe zij zich zou moeten gedragen :+

2.
Afbeelding

Alvast mijn excuses voor sommige foto's die heel erg pixelerig zijn geworden; het zijn allemaal telefoonfoto's van verschillende telefoons (mijne, die van stalgenoot en die van mijn moeder) en sommigen hebben verschillende filters :7

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Helaas stond ze niet zo heel vaak stil, er liepen veel mensen met kinderen en kinderwagens rond. Die waren volgens Nova wel een beetje eng, dus af en toe kreeg ik een kleine ontploffing aan de hand :Y) Gelukkig had ik een leadrope van 5 meter mee :') Zie deze kleine uitspatting, een van velen _O-
6.

Een keer glipte het touw een stuk uit m'n hand waardoor ze even was ontsnapt, maar gelukkig zocht ze snel weer het gezelschap van Guus op en kon ik haar makkelijk 'vangen' :+
7.
Afbeelding

8. Even op de uitkijk
Afbeelding

9. De kinderwagen kwam dichterbij, dus mevrouw trok nog een sprintje :+ (de stick gebruik ik overigens alleen om haar richting mee aan te wijzen of om haar uit mijn ruimte te houden als ze zo'n sprintje trekt. Ik vind het niet erg als ze soms even gek moet doen, zolang het maar niet richting mij is :j )
Afbeelding

10. Holy f*ck baas, zag je hoe die kinderwagen mij aanviel?!
Afbeelding

11. Toch maar even gevraagd aan de ouders of we aan de kinderwagen mochten snuffelen (wel even dubbel nagevraagd of er geen kind meer in zat, leek me wel zo'n strak plan)
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14. Terug op stal hebben we ook nog even kerstboom-training gedaan
Afbeelding

15. Ter afsluiter onze stal-kerstfoto :D
Afbeelding

Verder was Nova gelukkig heel braaf tijdens de wandeling! Natuurlijk vindt ze dingen nog spannend. Naast de kinderen zijn we ook nog een man in een enge rode jas tegen gekomen, en een hele enge grote boom die haar wilde opeten (dacht ze). Zolang ze de tijd krijgt om ernaar te kijken, komt het meestal wel goed. :D Verder is het gewoon een lieve kleine terrorist die altijd graag wil spelen met haar kuddegenootjes. Kuddegenootjes zetten haar dan weer netjes op haar plek. Ik hoop dat we tegen de tijd dat ze onder het zadel gaat genoeg hebben gewandeld dat ze van al deze spannende dingen nauwelijks meer zal opkijken :D In de toekomst wordt het vast een heerlijk buitenrijdpaard! <3
Laatst bijgewerkt door Emita op 25-12-18 23:46, in het totaal 3 keer bewerkt

Maflinger_S

Re: Op ontdekkingsreis in de Soesterduinen met Kerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 23:13

Groot gelijk dat jullie lekker zijn gaan wandelen, het was er prachtig weer voor.

Kinderwagens, ja, die zijn een beetje raar. Net als dode bomen, dat zijn eigenlijk paardetende trollen. Ik moest altijd even tegen mijn mafje zeggen dat ie vandaag al gegeten had ... Gelukkig vroeg mafje dan nooit verder :D

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 23:54

Heerlijke foto’s, mooie omgeving ervoor!

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 09:08

Heerlijke fotos met knappe paarden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 10:08

Ziet er goed uit hoor Emma!!
Je staat in Uitgelicht!!

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 18:20

Die laatste de kerst foto vind ik mooi <3

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 19:02

Ik vind Nova echt een gaaf paard. Mooie foto's, vooral nummer 5 en 13.

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 19:10

wauw wat een prachtig paard! hele leuke foto's ook!

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 00:28

Mooie foto's hoor! Met welke telefoon zijn de eerste foto's gemaakt? Gaaf paard ook!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 17:46

Maflinger_S schreef:
Groot gelijk dat jullie lekker zijn gaan wandelen, het was er prachtig weer voor.

Kinderwagens, ja, die zijn een beetje raar. Net als dode bomen, dat zijn eigenlijk paardetende trollen. Ik moest altijd even tegen mijn mafje zeggen dat ie vandaag al gegeten had ... Gelukkig vroeg mafje dan nooit verder :D

_O- Nouja dit dus! Soms heeft ze een dag en dan vind ze helemaal niks eng. En vervolgens de dag erna is ineens alles eng wat daarvoor nooit eng is geweest :+ Maar goed, het waait wel weer over denk ik. Als ze in d'r koppie wat volwassener wordt :')

*\o/* Leuk dat we in uitgelicht hebben gestaan gisteren! Dat had ik niet verwacht haha :D

Bedankt allemaal voor de leuke reacties :)

Evelien, foto's 1, 3, 4, 5, 10, 12, 13, 14 en 15 zijn gemaakt met mijn Iphone Xs :j de andere foto's zijn van een samsung geloof ik (stalgenoot), en van een iphone 5 (mijn moeder) :D