Via het "paarden te koop" topic werd ik getipt dat de dieren van een failliete dresssuurstal Baesterhoef geveild werd via BVA.
Hier stonden een aantal voor mij interessante merries te koop aangeboden. Ik heb me in de bloedlijnen verdiept en ben naar de kijkdag geweest.
Ik schrok me dood van hoe de paarden er bijstonden, veel te mager, niet ontwormt, en de jonge dieren ook allemaal niet in de hand en met een groei achterstand. Om te huilen was het.
http://www.veulenveilingborculo.nl/page ... Xyjo_RcLqB
Mijn oog was gevallen op Florida, ze was zelf als veulen geveild op Borculo en had al 3 veulens gehad, de bijna 3 jarige Davino dochter van haar werd ook geveild en kon extra bewegen. De merrie was erg vriendelijk en was al elite, had op de keuring alles al behaald.

De laatste dag van het bieden was erg spannend, er ging nog iemand over mijn bod heen, maar gelukkig na mijn 2e bod niemand meer en was ze voor mij!
Met ophalen zag ze er nog slechter uit, en het achterlaten van het broodmagere veulen was echt ubertragisch. Met tranen in de ogen heb ik haar geladen en Dr een beter leven beloofd!
Thuis schaamde ik me gewoon voor de merrie in de wei,

Het is een lieve onderdanige merrie die erg op haar plaats is in de groep, erg gek met de pony va mijn dochter. Ze is soms wat onzeker, denk ook zeker dat haar verleden daar soms in meespeelt.
Ze knapte gelukkig snel op en half april is ze gedekt door de jonge hengst Just Wimphof, en was direct dragend.

Gister haar maar even een beetje netjes gemaakt en foto's van nu gemaakt, voordat ze een buikje en wintervacht krijgt.