Ik volg heel wat topics, reageer af en toe in een aantal, maar zelf een topic openen heb ik al even niet meer gedaan.
Nu heb ik toch een goede reden, al zeg ik het zelf: ik ben 2017 goed begonnen met mijn twee eigen pony's!
Maak kennis met

Links: De Merlenberg's Gladys (Jet), een 8-jarige merrie v Llannor Paddy mv Bolster Goldleaf
Rechts: De Merlenberg's Jula, een 7-jarige merrie v De Merlenberg's Surprise mv Gulden Hoef's Amadeus
Jet heeft eenmaal een veulen gehad, zij is verder onbeleerd. Jula is bereden en licht betuigd.
Maandag 2 januari.
Daar zijn ze dan echt! Mijn eigen pony's...

Een beetje pony stelt natuurlijk meteen de juiste prioriteiten. Dus; de snufferd in het gras, de wei is goedgekeurd

Dinsdag 3 januari.
Hoofdstelletjes passen. Jet krijgt voor het eerst een bitje in.

Ja Jula, hij staat je goed

Woensdag 4 januari
's Middags samen met oma de wei uitmesten:
'Maham, kun je even tegen Gladys zeggen dat ze weg moet gaan?!'

Donderdag 5 januari. Na m'n werk nog even bij de dames langs, niks zo lekker als de wei uitmesten, om na een lange dag je hoofd leeg te maken. Ondertussen doen de dames zich tegoed aan het hooi.
De poffertjeskont van Jet

En van Jula

Vrijdag 6 januari
Nog geen zadeltje, maar wel een (door mijn mama handgemaakte) leren longeersingel (maatje Fjord, maar de dames zijn nog aan de euh, ronde kant

Jet kijkt de kunst vast even af! Goed bezig Jetje

Zo trots op 'hun' pony

Jet met haar poppesnoetje mag ook even voelen hoe dat nou is, zo'n singel. Ze is niet erg onder de indruk.

Zaterdag 7 januari
Sneeuw! En m'n pony's zijn bevroren

Zondagochtend 8 januari
Samen met een vriendin uit wandelen in de mist. Richting het dorp tot aan het spoortunneltje. En dan ook maar even er doorheen. Wat waren ze braaf! En eindelijk stond ik dan ook met mijn eigen pony's op de foto:

Op naar een mooi jaar vol met ponypret

Een berichtje zou ik leuk vinden