Hey bokkers!

6 November was het alweer 2,5 jaar geleden dat er een zeer leuk veulentje ter wereld kwam.

In die tijd is er een hoop gebeurd. Het leek mij leuk om een overzichtje te maken met alle hoogtepunten de afgelopen 2,5 jaar.
Twister is een Quarter en zoon van mijn lieve merrie. Geboren op 6 mei 2014. Papa is de mooie hengst Brady Chex.
1. Hier stond Twis een half uurtje op vaste bodem. Deze foto vindt ik nog altijd heel speciaal omdat dit het eerste contactmomentje was tussen ons. Hij was precies een kopie van mama Jacky inclusief alle aftekeningen, wat natuurlijk ook heel leuk was!

2. Twister was (en is) heel nieuwsgierig en dol op aandacht.

3. Zo kwam die dan ook altijd aanlopen richting de camera. Moeders nog wel veilig op de achtergrond.

4. Bij het rijden in de bak mocht Twis mee. Maar de mensen die aan de bakrand staan zijn toch veeeul leuker?!

5. Ook mocht ie al snel mee op buitenrit als handpaard.

6. Hij groeide...

7. En groeide...

Niet lang na deze foto gingen we verhuizen. Jacky en Twister kwamen aan huis te staan. Een hele andere situatie voor beide paarden en het duurde echt even voordat ze gewend waren. Vooral voor Jacky was het even moeilijk, gelukkig heeft ze nu wel haar plekje gevonden.
Na een aantal maanden hadden we een fotoshoot op het Leersumse veld hier vlakbij. Twister liet zijn nieuwsgierigheid voor de camera helemaal niet merken.

8.

9. Ook kwam onder andere deze prachtige plaat eruit van Twister en mij. Die hangt nu uitvergroot boven m'n bed.

10. Een tijdje verder alweer. Twister groeide ook in zijn spieren en ik wilde hem de basisbeginselen van het longeren alvast aanleren. Hij pikte dat erg goed op maar liet af en toe ook nog zien dat er best nog wel wat hengstengedrag diep vanbinnen zat, ook al was-ie allang geen hengst meer.

Het leverde wel mooie plaatjes op.

11.

12. Maar meestal ging het toch gewoon zo:

13. Twister voor de bloesem.

14. In de zomermaanden mochten de paarden op lekker wei op. Zelf hebben we alleen paddocks aan huis, dus heel blij dat we op dit adresje konden staan zomers. Paarden hebben in ieder geval genoten van het heerlijke gras en we hebben rustig aan verder getraind met wat licht grondwerk.

15. En als afsluiter een foto van mijn beide lieve paarden.

Nu zijn we de winter aan het overleven. Volgend jaar wordt hun schuilstal verbouwd en hopen we verder te gaan trainen. Natuurlijk staat het zadelmak maken ook op het programma maar daar heb ik geen haast mee. Ik kijk gewoon hoe Twister zich voelt en hoe hij het oppakt. Ons uiteindelijke doel is twee gezonde blije paarden waar we heerlijk buitenritten mee kunnen maken en lekker recreatief trainen op westerngebied. Ook nog wel wat andere dromen maar die zijn meer voor de toekomst.
Dankjewel voor het lezen van ons verslag. Een reactie vinden wij leuk!