Fotoreportage: pony's doden vos !!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein88

Fotoreportage: pony's doden vos !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 00:36

wat er vandaag toch gebeurde !! Ik kijk uit het raam en zie een vreemd beest lopen in de wei !
Ik snel mijn camera gepakt om dit maar eens vast te leggen *-:)

het begon allemaal toen ik deze vreemde snuiter in het weiland zag lopen
Afbeelding

Afbeelding
Waar gaat dat naar toe???

Afbeelding
Hey, jij daar!!! Wat kom je doen ???

Afbeelding

Afbeelding
Inmiddels wordt de vreemde bezoeker ook door de andere merries opgemerkt

Afbeelding
maar hier was de vreemde bezoeker blijkbaar niet van gediend

Afbeelding
Zoooooo jij hebt grote tanden !!!! mag ik eens kijken !!

Afbeelding
Ipv een gezellig theekransje dacht de vos er ff anders over !!!

Afbeelding
Oeiiiii nu wordt het echt menis !

Afbeelding
De hulptroepen worden ingeschakeld ~~}>

Afbeelding
En de vos wordt knock- out geslagen !!! #)

Afbeelding
Dit eerste bezoek was tevens zijn laatste bezoek..... RIP meneer de vos :wave:

De pony's zijn allemaal ongedeerd gebleven tijdens deze actie

Vjestagirl

Re: Fotoreportage: pony's doden vos !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 00:38

Arme vos, arme beschermde diersoort...

Ik zou naar buiten zijn gegaan om de paarden bij de vos weg te jagen, maar misschien kon dat niet...

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 00:41

Hmm.. Apart.. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet zeggen eigenlijk. Vind het zielig voor de vos, maar de pony's zijn echt absoluut niet bang zeg.
Wat ik het vreemdst aan het verhaal vind, is dat je gewoon foto's hebt staan maken maar niet die kant op bent gelopen om te kijken of alles wel goed ging en om de vos weg te jagen. Dalijk had ie een van je mooie pony's (want mooi zijn ze zeker) gebeten ofzo.. Ik was denk ik gaan kijken, maar je pony's zijn nog heel dus ja..

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 00:41

Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed dat je foto's bent blijven maken en niet naar buiten bent gegaan. :o Ik zou gelijk aan hondsdolheid denken. In elk geval was die vos al niet gezond. Wel jammer dat hij op deze manier aan zijn einde moest komen, arm dier.

marjolein88

Re: Fotoreportage: pony's doden vos !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 00:43

ik was gelukkig niet de enige hier thuis, we waren met zn allen thuis en hebben er meerdere bij gestaan om alles goed in de gaten te houden !
De vos heeft de pony's niet raak gebeten

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 00:44

Wat kwam die vos nou doen? Wat raar!

Ugara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 00:46

hoe noemen ze dat??? ramptoeristen?
horen zien en zwijgen ...kvond het ook wel erg voor da vosje ... misschien was het een moeder of vader op zoek naar eten voor de kleintjes ...

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 00:46

Ligt het aan mij of vind ik die vos er aan het begin al niet 'lekker' uitzien := ?
Wel erg zonde dat 'ie zo aan z'n einde heeft moeten komen....

Daydream27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 00:47

nee de vos de ponies niet, maar die panies hebben die vos wel raak geslagen, beetje sneu. En ben geen vossen fan, zijn er tegenwoordig veel te veel van, leven zelfs in debebouwde kom. Maar om er nauw zulke foto's van te maken, en die teksten er bij te plaatsen vind ik een beetje sneu. Maar hij zal we ziek zijn geweest denk ik

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 00:50

Wat hebben jullie eigenlijk met de vos gedaan? Ik zou wel willen weten wat hij onder de leden had.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 00:52

Ik vindt het eerlijk gezegd een beetje zot voor woorden om hier te staan toekijken, kan voor de paarden heel verkeerd aflopen. En voor de vos ook erg sneu.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 00:53

... en jij stond erbij en keek ernaar.. zoals een echte dierenvriend betaamt :?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 00:55

"de ponies zijn ongedeerd gebleven"

Ben misschien heel gemeen en zal wel heel veel gezeik over me heen krijgen, maar jammer dat de ponies ongedeerd zijn gebleven... Dit is een zieke vos en die doet ponies over het algemeen helemaal niets. Zieke ponies en zieke fotograaf. Lekker op een afstandje blijven kijken naar dit onnatuurlijke tafereel. Joepie, heb het allemaal op film... -O-

Ik heb ongelofelijk medelijden met de vos. K*tponies.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 00:56

Hmm.... Spijt me heel erg, maar ik was toch echt niet blijven staan kijken.. Ik bedoel, volgens mij zijn om te beginnen je merries drachtig.. Daarbij, de vos ís een bedreigde diersoort.. En, wat is het nut ervan om je ponies die vos te 'laten' doden? Je, of iemand anders, had het dier toch ook weg kunnen jagen? Merries ongedeerd, vos ongedeerd. Net wat hierboven al gezegd wordt, het zou zomaar eens een ouderdier kunnen zijn die voedsel zocht voor zijn jongen.. Nee, sorry, maar kan hier echt niet de humor van inzien...

Edit: JPS: _/-\o_ Amen!
Laatst bijgewerkt door Maggie_Eddy op 30-03-11 01:09, in het totaal 2 keer bewerkt

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 00:57

Vind het ook vreemd dat je niet hebt ingegrepen... Ik zou dit niet kunnen fotograferen hoor! :o
Laatst bijgewerkt door E_Nalanta op 30-03-11 01:08, in het totaal 2 keer bewerkt

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 00:58

hij is onderzocht maar hij is hoogstwaarschijnlijk vergiftigd geweest... en zou zonder trap van een paard vlak er na ook overleden zijn (hij liep eigenlijk al naar zn laatste rustplaats)

over ramptoerist...... Het had ook gebeurd kunnen zijn zonder dat we er waren....
Over ingrijpen.... er waren meerdere mensen ter plekke om wat te doen, maar het ging super snel (wat miss op de foto's niet te zien is...)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 00:59

Nou ja die tanden van foto 7,8 of 9 had ik ook niet graag in mijn benen gehad!
Het is de natuur...

_Jalisca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 00:59

Oh nou mensen, 1 keer zeggen is wel genoeg.. Ja misschien zielig voor het vosje, en ja was ook zielig voor de pony als ze gebeten waren..
Maar om gelijk te gaan schreeuwen en schelden van K*tpony's..

Misschien is dit moeder natuur zelf wel geweest dat het zo liep, in het wild gaan ze ook dood aan honger dood..

Het neemt niet weg dat ze misschien iets aan hadden kunnen doen, maar zo wat hun keuze..
Of gaat er nu weer een heeeeel topic vol komen met een giga discussie van 9 pagina's lang..

Amen en wees slim..

Edit: nu bleek ook later dat hij vergiftigd was, misschien was die rake trap beter geweest dan aan een pijnelijk langezame dood
Laatst bijgewerkt door _Jalisca_ op 30-03-11 01:01, in het totaal 1 keer bewerkt

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 01:00

doei schreef:
Nou ja die tanden van foto 7,8 of 9 had ik ook niet graag in mijn benen gehad!
Het is de natuur...

inderdaad... ik kijk echt niet elke minuut in de wei... zulke dingen gebeuren miss wel veel vaker.. alleen dan zie je het niet !nu toevallig wel

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 01:01

Nou ja, k*tpony's (met y's, niet met ie) is ook weer overdreven :')
Die pony's doen gewoon wat hun instinct hun ingeeft, die doen dat niet omdat ze in een sadistische bui zijn. Ik was eerder bang geweest voor hondsdolheid als de vos raak had gebeten. Maar goed, wat kan je doen, hysterisch naar buiten rennen? Ik neem aan dat dit zich in 3 minuten voltrokken heeft. Beetje overdreven allemaal.

Vind het een fascinerende fotoreportage, zie je niet vaak dit gedrag van dieren. :)
Laatst bijgewerkt door Waves op 30-03-11 01:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 01:01

Nou ik was niet rustig de camera gaan halen en erop afgerent. Of de vos ten dode opgeschreven is of niet. 1 kleine schram kan genoeg zijn om hondsdolheid te krijgen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 01:02

Vind het ook een beetje vreemd dat je hem niet even hebt geholpen, zo'n vosje kan toch nooit tegen 4 paarden op.

Maar hij lijkt me al niet heel gezond als ik zie hoe hij op de eerste foto's rondloopt en reageert.
Maar dan nog had je hem best kunnen helpen, vind dit erg sneu.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 01:04

Ik hoop voor je dat de vos niet hondsdol is geweest, en dat geen van de paarden gebeten is...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 01:04

Laat dat vossenlijk eens op hondsdolheid onderzoeken, en als je dat niet meer hebt je paarden. Dit gedrag van de vos is niet bepaald normaal.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 01:05

Ik denk dat die paarden altijd sterker (en sneller) zijn dan een mens.

De paarden "hadden" kunnen worden gebeten...
Maar had Ts er dan zelf op af moeten gaan? Was ze straks zelf gebeten en verslonden :=

Ik raak al verstijfd als er een grote vreemde hond op me afkomt, laat staan een vos :=
Vos was ook niet bang voor 3 paarden, waarom gaat hij er anders op af? Laat staan dat hij bang is voor een mens...