Misschien kennen sommige mensen dit topic nog wel
[OPG] Ik ben het beu, paard blijft maar wegrennen
Ik was in juni gestopt met Kaya omdat het niet meer tussen ons werkte, ze keerde (letterlijk) haar rug naar me toe en het ging tot schoppen aan toe. Ik heb Kaya 3 jaar verzorgt en het is nog nooit een engeltje geweest, maar de laatste maanden steeg het wel de pan uit. ( wil je het hele verhaal lezen dan verwijs ik je naar het topic, daar staat alles uitgebreid beschreven)
Kaya stond bij mijn Shetlander Gijs dus het was niet dat we elkaar niet meer zagen, maar het is ook niet dat ik nog wat met haar wou doen. Eigenlijk wou ik gewoon niks meer met haar te maken hebben.
Een paar weken geleden was ik bij mijn shetlander Gijs en de eigenaresse van Kaya zei dat ze in een positieve zin veranderd was en ik mocht het wel weer met haar proberen als ik dat zou willen. In eerste instantie dacht ik direct nee, dat dier heeft mij zo veel stress en verdriet gegeven dat wil ik niet nog een keer.
Maar het bleef maar in mijn achterhoofd zitten en uiteindelijk, vandaag, heb ik besloten om het weer een kleine kans te geven.
Het voelde goed aan en het proberen kan nooit kwaad.
Tot mijn verbazing ging alles onwijs goed! Ze heeft geen 1 moment gedacht 'hier ben ik het niet mee eens' en het liep allemaal lekker. Natuurlijk is haar conditie weg en heeft ze ook bijna geen spieren, maar ik ga er rustig mee door en kijken hoe het gaat.
Het plaatje is helaas weer verre van perfect en als het goed blijft gaan tussen ons wil ik ook graag weer lessen, maar ik wil eerst kijken hoe het gaat en dan kijken of we vorderingen qua rijtechnisch kunnen maken.
Maar voor nu, ik ben tevreden!

1.

2.

3.

4.

5.

De foto's zijn niet heel mooi want ik had mijn camera niet goed ingesteld, maar je ziet ongeveer wel wat er gaande is!

Ik ben erg blij dat het zo goed is gegaan en ik durf eigenlijk nog niet te hard te juichen want voor ik het weet lukt het toch niet. Maar ik hou de hoop!
Ik wou mijn verhaal gewoon even kwijt en ik hoop dat ik in de toekomst nog een topic kan maken met een goed vervolg!

Dus hopelijk.. Tot de volgende keer!