Zullen we het weer proberen of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Zullen we het weer proberen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 20:18

Als het aan mij ligt wel, maar we doen het rustig aan :D

Misschien kennen sommige mensen dit topic nog wel
[OPG] Ik ben het beu, paard blijft maar wegrennen

Ik was in juni gestopt met Kaya omdat het niet meer tussen ons werkte, ze keerde (letterlijk) haar rug naar me toe en het ging tot schoppen aan toe. Ik heb Kaya 3 jaar verzorgt en het is nog nooit een engeltje geweest, maar de laatste maanden steeg het wel de pan uit. ( wil je het hele verhaal lezen dan verwijs ik je naar het topic, daar staat alles uitgebreid beschreven)

Kaya stond bij mijn Shetlander Gijs dus het was niet dat we elkaar niet meer zagen, maar het is ook niet dat ik nog wat met haar wou doen. Eigenlijk wou ik gewoon niks meer met haar te maken hebben.

Een paar weken geleden was ik bij mijn shetlander Gijs en de eigenaresse van Kaya zei dat ze in een positieve zin veranderd was en ik mocht het wel weer met haar proberen als ik dat zou willen. In eerste instantie dacht ik direct nee, dat dier heeft mij zo veel stress en verdriet gegeven dat wil ik niet nog een keer.
Maar het bleef maar in mijn achterhoofd zitten en uiteindelijk, vandaag, heb ik besloten om het weer een kleine kans te geven.
Het voelde goed aan en het proberen kan nooit kwaad.

Tot mijn verbazing ging alles onwijs goed! Ze heeft geen 1 moment gedacht 'hier ben ik het niet mee eens' en het liep allemaal lekker. Natuurlijk is haar conditie weg en heeft ze ook bijna geen spieren, maar ik ga er rustig mee door en kijken hoe het gaat.
Het plaatje is helaas weer verre van perfect en als het goed blijft gaan tussen ons wil ik ook graag weer lessen, maar ik wil eerst kijken hoe het gaat en dan kijken of we vorderingen qua rijtechnisch kunnen maken.
Maar voor nu, ik ben tevreden! :D

Afbeelding

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

De foto's zijn niet heel mooi want ik had mijn camera niet goed ingesteld, maar je ziet ongeveer wel wat er gaande is! :))
Ik ben erg blij dat het zo goed is gegaan en ik durf eigenlijk nog niet te hard te juichen want voor ik het weet lukt het toch niet. Maar ik hou de hoop!

Ik wou mijn verhaal gewoon even kwijt en ik hoop dat ik in de toekomst nog een topic kan maken met een goed vervolg! :D

Dus hopelijk.. Tot de volgende keer! :D

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:24

Fijn dat je het weer wilt proberen.

Wat ik mij wel direct af vraag.... Hoe komt het dat ze nu ineens een stuk relaxter is? uit je verhaal maak ik op dat ze de laatste tijd niet meer gewerkt heeft rijden/longeren. Nu is ze een stuk makker.

Ik denk dat ze pijn heeft/had wat met rust minder is geworden. Maar.... Zodra jij haar weer gaat oppakken is de kans zeer groot aanwezig dat ze weer in het oude patroon valt doordat ze pijn heeft.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:27

ik kan me je vorige topic nog herinneren . super dat het vandaag goed gegaan is ! ben benieuwd hoe dit verder gaat .

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 20:28

wortelsussie schreef:

Wat ik mij wel direct af vraag.... Hoe komt het dat ze nu ineens een stuk relaxter is? uit je verhaal maak ik op dat ze de laatste tijd niet meer gewerkt heeft rijden/longeren. Nu is ze een stuk makker.

Ik denk dat ze pijn heeft/had wat met rust minder is geworden. Maar.... Zodra jij haar weer gaat oppakken is de kans zeer groot aanwezig dat ze weer in het oude patroon valt doordat ze pijn heeft.

Ik wist dat die vraag zou komen. Er was hormonaal veel mis met haar en daar is nu flink aan gewerkt samen met de DA.
Wat er gedaan is weet ik niet want ik hield mij totaal niet meer met d'r bezig. Maar Kaya staakte niet alleen bij het rijden/longeren. De laatste maanden heb ik ook veel met d'r gewandeld en heb ik niet meer op haar gereden maar toch vertoonde ze dat gedrag.

Maar nogmaals, wil je het hele verhaal lezen dan verwijs ik je naar het topic die in de OP staat. Daar staat alles veel uitgebreider

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 11:59

biggirl schreef:
ik kan me je vorige topic nog herinneren . super dat het vandaag goed gegaan is ! ben benieuwd hoe dit verder gaat .

Dankjewel! Ik ben ook benieuwd :D

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:04

SindyKaya schreef:
wortelsussie schreef:

Ik wist dat die vraag zou komen. Er was hormonaal veel mis met haar en daar is nu flink aan gewerkt samen met de DA.
Wat er gedaan is weet ik niet want ik hield mij totaal niet meer met d'r bezig. Maar Kaya staakte niet alleen bij het rijden/longeren. De laatste maanden heb ik ook veel met d'r gewandeld en heb ik niet meer op haar gereden maar toch vertoonde ze dat gedrag.

Duidelijk! Dank je voor de uitleg ;)

Succes met haar! Zou fijn zijn als ze zich weer lekker voelt.

Weggebokt

Re: Zullen we het weer proberen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 13:53

Dankjewel :D

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 13:41

Iemand nog ? :o

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:49

super dat je haar weer oppakt. heb ene duidelijk beeld wat je met het wilt en verdiep je in de materie. doe het rustig aan en over vraag haar niet. de kans dat ze dan lichamelijk problemen krijgt is groot.

ik ben een voorstander vand e klassieke dressuur en zie op je rijd foto's het een en anders dat niet optimal is. het is geen dramatisch beeld, dat wil ik niet zeggen. zoek een geode instructeur die je ook kan begeleiden om haar beter in haar lijf te krijgen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 14:31

Dankjewel, ik ga haar zeker niet over vragen. In de OP staat ook dat ik zeker les ga zoeken als het goed tussen ons blijft gaan

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:01

Ah wat leuk Sindy! Fijn dat het goed ging, hopelijk blijft dat zo. Succes! :)

PimxBotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:04

Nou dat is leuk dat het weer beter gaat , hou de moed erin en succes. +:)+