Een tribute, voor een special persoon..

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SeaSide

Berichten: 2371
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Een tribute, voor een special persoon..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 19:00

Afgelopen zaterdag was het precies 2 jaar geleden dat mijn lieve opa plotseling overleed. Ik weet het nog als de dag van gisteren dat ik met een paar gewonnen wedstrijd lintjes vrolijk naar zijn huisje toe liep waar ik erachter kwam dat hij nog lag te slapen. Ik ben maar gaan wachten in de woonkamer tot hij wakker zou worden niet wetend dat hij nooit meer wakker zou worden...

Mijn opa was mijn 2e vader, ik kwam elke dag bij opa en soms zelfs wel 3 of 4 keer. Opa leerde mij alles over de paarden, van voer tot tuig. Zolang je het dier met respect behandelde kreeg je dat ook terug, dat is het belangrijkste samen met geduld wat mijn opa mij geleerd heeft.

Na zijn overlijden werd ik de eigenaar van zijn oude Fjorden merrie die hij bijna 20 jaar heeft gehad en waar hij mij op heeft leren rijden. Vanaf dat moment moest ik elke beslissing over de paarden alleen nemen, en moest ik alle problemen zelf oplossen wat soms heel erg lastig was... Gelukkig heeft mijn opa een hoop kennis achtergelaten, en proberen mijn "non" paarden ouders mij goed te helpen wanneer ze tijd hebben of wanneer ik er echt niet uit kom.

Zaterdag ben ik samen met mijn vriend en met Martje naar het strand gegaan om een klein (tribute) showtje voor opa op te voeren. Het is iets wat ik ieder jaar voor hem doe om toch het gevoel te hebben dat ik hem "iets" kan laten zien dat het goed gaat..
1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

Een weekje daarvoor was ik met mijn eigen paardje Jack naar het strand gegaan, ik wilde net als de voorgaande jaren eigenlijk met Jack een showtje op voeren. Alleen merkte ik op het strand heel erg dat hij niet lekker in zijn vel zat.. Hij gaf zelf aan dat het op den duur genoeg was, en dat hem iets dwars zat. Gelukkig is hij na een cranio-sacraal behandeling echt heel erg opgeknapt en zit hij voor mijn gevoel al een stuk beter in zijn vel.
8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding


Toen mijn opa tijdens zijn laatste jaren erg slecht ter been begon te worden, ben ik gestart met video-editing op die manier kon ik alles voor opa filmen zodat hij toch kon zien wat er met de paarden gebeurden. Nadat hij overleed ben ik er een tijdje mee gestopt, ik maakte een video voor de crematie als laatste eerbetoon en kon het daarna niet meer aan om video's te maken het was in mijn ogen toch nergens meer voor nodig. [ITP] een laatste show.. voor mijn onvergetelijke opa

Gelukkig ben ik het weer gaan oppakken omdat het toch een mooie manier is om leuke herinneringen in elkaar te zetten, en ze te delen/bewaren voor later :j . Zo hebben we nu ook weer een filmpje in elkaar gezet, eigenlijk een beetje voor opa..


Ik ben dankbaar voor alle mooie herinneringen die ik nog heb van mijn opa, ondanks dat ik hem iedere dag nog mis en bij alles wat ik mee maak denk "goh was jij nog maar hier om van dit moment te genieten". Hij leerde mij te genieten van iedere dag, want het kan zomaar de laatste zijn.

DiscoDipp

Berichten: 2887
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Een tribute, voor een special persoon..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:39

Ik vind het heel mooi en ook heel oprecht!

Anoniem

Re: Een tribute, voor een special persoon..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:43

Ik meen me weleens een topic van je te kunnen herinneren wat ook ging over dit onderwerp.
Je hebt prachtig geschreven en je opa zou onwijs trots op je zijn en wie weet kijkt hij wel over je schouder mee. :)

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Een tribute, voor een special persoon..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:51

Erg mooi! Je Opa klinkt als een bijzondere man. Een hele mooie les heeft hij je meegegeven

SeaSide

Berichten: 2371
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Re: Een tribute, voor een special persoon..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 19:03

@DiscoDip bedankt!

@koudbloedkim Dat kan kloppen vorig jaar heb ik ook een showtje voor hem opgevoerd, en vroeger heb ik ook wel eens een keertje een topic gemaakt toen hij nog leefde over een zeehond die ik te paard was tegen gekomen en die hij toen heeft opgevangen en naar Ecomare had gebracht (hij was strandvonder, en haalde wel vaker de gestrande dieren op).

@khirshanta Voor mij was mijn opa inderdaad heel bijzonder, hoe hij met dieren omging vond ik echt geweldig hij ving zo een gewonde grijze (wilde) zeehond en bracht deze dan naar Ecomare. Hij vond dat als je een dier echt met respect behandelde je er een hoop mee kon bereiken. En ik ben dankbaar dat ik daar wat van heb mee gekregen (en dat ik en mijn vader nu de wilde dieren hier aan de kust mogen opvangen).

Anoniem

Re: Een tribute, voor een special persoon..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:05

Beide kan ik me nog herinneren inderdaad. :j
Erg bijzonder!

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 22:47

Leuke foto's zo aan het strand :) Mooi dat je toch nog de fjord kunt verzorgen

SayaJones

Berichten: 11943
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Een tribute, voor een special persoon..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 22:50

Mij staan de topics ook nog bij.. echt prachtig dat je dit doet. Hele mooie foto's!

SeaSide

Berichten: 2371
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 17:41

@Gucci_ bedankt!

@Just_Sannee en Koudbloedkim wauw wat mooi dat jullie je dat nog herinneren, bedankt voor de reactie's :j

yenopi

Berichten: 920
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Ees (drenthe)

Re: Een tribute, voor een special persoon..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 07:31

Mooi.... wat een lieve opa had jij ! Herinnert me aan mijn opa, ook z'on man.... heel waardevol !
Ik vindt de paarden ook prachtig, maar het totale verhaal ontroerd me het meest.

3timesmom

Berichten: 1332
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Een tribute, voor een special persoon..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:31

P R A C H T I G, je opa zou vast heel trots op je geweest zijn.

Ben ook pas mn schoonvader verloren waar ik mn paardenpassie mee kon delen. Een groot gemis.

Anoniem

Re: Een tribute, voor een special persoon..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 12:13

Hey, ik zag jou een keer in de Penny! Jij had toch dat zeehondje gered? En wat erg, van je opa!

Danielleeee_
Berichten: 3203
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Een tribute, voor een special persoon..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 12:35

Jeetje zeg, ik had even de tranen in mijn ogen staan bij dat eerste stukje tekst..
Wat prachtig dat je dit elk jaar doet voor je opa, ik denk dat hij super trots op je is :j

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Een tribute, voor een special persoon..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 13:00

Prachtig!

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 13:56

wauw wat mooi! Prachtig dat je dit zo kan doen. Mag ik misschien vragen welk liedje je onder je filmpje had gezet? vind het een erg mooi lied namelijk

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 16:03

Wat lief van je. Hij vond het vast prachtig!