Terugblik op een roerig jaar met (en even zonder) Alvaro..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Terugblik op een roerig jaar met (en even zonder) Alvaro..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 14:13

Er zijn vast nog wel mensen die het zich kunnen herinneren, vorig jaar, 17 juni.
Mijn lieve Alvaro was verdwenen.. [VVDD] Mededeling over verdwenen Haflinger Alvaro: update p16!
Gelukkig hadden we hem vrij snel weer gevonden.
Ik dacht dat het misschien wel leuk was om een verslagje met foto's van het afgelopen jaar op bokt te zetten.

Hier begon Alvaro's verhaal. Hier heeft hij sinds hij een veulen was, gestaan. Op zijn heerlijke vertrouwde plekje, met zijn lieve paardenvrienden.
Op en top gelukkig was hij hier.
Afbeelding

Helaas werden in December 2010 de dreigingen te groot. Alvaro kon niet meer op zijn plekkie staan, en hij verhuisde naar een veiliger plekje.
Afbeelding
Afbeelding

Hij was toch wel eenzaam daar, dus besloten we hem een paar weilanden op te schuiven, bij Misty en Spetter in.
Afbeelding
Hier was hij ook blij! Hij genoot van het spelen met Misty. :)

Helaas werd ook hier de dreiging te groot. We besloten een ander plekje te zoeken, écht afgelegen. Waar niemand hem kon vinden.. We vonden een weilandje, vlak bij huis, maar wel ergens waar een mens niet snel zou gaan zoeken.. Dat zit wel goed, dachten we.
Afbeelding
We merkten al snel dat Alvaro hier niet helemaal happy was. Hij begon met schuren en ook gedroeg hij zich niet zoals normaal. Hij werd happerig en opdringerig als we er waren. Mijn moeder had er al een slecht gevoel bij, maar we dachten, 'het kán niet, het kán niet dat hij hem gevonden heeft'.

14 juni 2011, Alvaro had zo erg geschuurd, dat we besloten hebben zijn manen eraf te halen. Toen ik die beslissing had gemaakt, wilde ik het ook meteen. Mijn moeder vroeg zich af waarom ik daar zo impulsief in was.. Het zal misschien zweverig klinken in de oren van sommigen, maar wij denken dat het niet zonder reden is gebeurd.
Afbeelding
Drie dagen hierna, op mijn zusje haar verjaardag, belde mijn vader met de mededeling dat Alvaro weg was....

Toen brak de paniek uit! We zijn als een gek door de buurt gaan rijden, want misschien stond hij wel ergens in de buurt! Politie gebeld, vanalles en nog wat gebeld, gestolen dieren sites gebeld, al het mogelijke gebeld en gedaan om ons maar te kunnen helpen. Laten we zeggen dat mijn moeder haar telefoonrekening zo ongeveer het vierdubbele was in vergelijking met normaal. Ik heb ook meteen een topic op bokt geopend, met de vraag of iedereen ons wilde helpen zoeken, want wie kan nou beter helpen dan paardenliefhebbend Nederland? Nou, wat ben ik blij dat we dat gedaan hebben, want binnen 1,5 dag hadden we hem gevonden! Ik kreeg een bericht van een (geweldige _/-\o_ _/-\o_ ) bokster, ze dacht dat ze Alvaro had gezien. Ze heeft een foto gestuurd, en bingo! Dat was hem! Hij stond in Maassluis, 300 km verderop!! We mochten nog niks bekend maken, eerst moest Alvaro daar weg zijn. We waren zo blij, maar ook zo bang dat hij er achter zou komen dat wij wisten waar Alvaro was.. We moesten alles super stil houden. Ondertussen werd met de rechtbank en politie geregeld dat we hem op konden halen. Dit heeft nog bijna twee weken geduurd, wat een hel was dat! Wat een angst...
Ondertussen liep het topic op bokt ook nog Storm, en we kregen nog van alle kanten hulp, tips en lieve berichten toegestuurd, echt geweldig zo lief. Ook kregen we van een fantastische bokker de aanbieding dat als we Alvaro hadden gevonden, hij wel bij haar mocht staan. Dat was Ylona, op bokt ShamalArabs. Zij heeft ons echt gered! _/-\o_ Dus toen alles eindelijk rond was, is Ylona met haar zus Diana helemaal naar Maassluis gereden om mijn lieverd op te halen. Wat een geweldige mensen, ik ben ze eeuwig dankbaar! Toen Alvaro bij haar kwam, kregen we dagelijks een update. We wilden zo graag naar hem toe, maar dat mocht eerst niet. Toen het eindelijk wel mocht, was ik zo blij!
We kwamen bij hem, en ik heb nog nooit zo'n opluchting gevoeld. Wat was ik blij mijn lieverd te zien!
Afbeelding
Veel tranen..
Zo blij was ik. Maar ook geschrokken. Hij was niet de Alv die we kenden. Hij was getraumatiseerd van deze ervaring, en dat was echt goed merkbaar. Hij was niet de knuffel die wij kenden.. Dat deed ons veel pijn..
Maar met de geweldige zorg en liefde die Ylona hem dagelijks gaf, bloeide hij weer op, hij begon steeds meer te lijken op de lieve schat die wij kenden!
Afbeelding
Alvaro heeft van juli tot december bij Ylona gestaan. Het ging goed met hem! Hij schuurde niet meer en hij vermaakte zich op en top met zijn nieuwe arabieren vrienden! <3 Vooral zijn kleine vriend Nasheed, daar was hij erg dol op. <3
Afbeelding
En zijn manen begonnen ook al weer lekker te groeien!
Afbeelding

Eind december waren we er over uit dat we Alvaro toch wel graag dichterbij wilden hebben, het was toch telkens 5 kwartier enkele reis, en we hadden niet veel tijd om vaak naar hem toe te gaan. Toen hebben we een adresje gevonden, een stuk dichterbij. Thuis durfden we nog niet aan. Dus op 23 december 2011, vlak voor kerst, kwam mijn ventje een heel stuk dichterbij te staan. Milan_lover, Claudia, had nog wel een plekje voor mijn schat. Het vervoer regelen was ook geen enkel probleem, want lieve Marieke (QuintusGL) had dat meteen voor ons geregeld, echt heel lief!
Daar stond Alvie dan, alweer bij nieuwe paarden. Op deze foto met Caspian van Jorinda(__) en het neusje van Milan.
Afbeelding
Alvie bloeide nóg meer op, en werd steeds meer en meer mijn oude vertrouwde lieverdje! En zijn manen groeiden als kooi!!!
Afbeelding
Afbeelding
En nu.... Waar zijn we nu?

Alvaro is sowieso de knapste hunk van de hele wereld, hij heeft zich overal zo goed doorheen geslagen, en hij is echt weer mijn lieve schat die we altijd gekend hebben. Hij is op en top gelukkig bij Claudia, en geniet zich helemaal suf met zijn lieve vriendjes!
Afbeelding
Afbeelding

Nee, thuis is hij nog niet, maar dat komt wel weer! Maar nu is hij in ieder geval een heel gelukkig paard!
Wordt vervolgd........ :)

Nog even een kleine edit: Ik wil graag alle mensen bedanken die zich op de een of andere manier heeft ingezet om ons te helpen, dus ook als ik je naam niet heb genoemd, heel erg bedankt! <3
Laatst bijgewerkt door Sodeletuut op 19-06-12 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirrlfl

Re: Terugblik op een roerig jaar met (en even zonder) Alvaro..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:18

Ik kan me alles nog heel goed herinneren. En ben ontzettend blij dat t nu weer helemaal goed gaat! Wat een hunk is t geworden zeg wauw

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:20

doevig maar wel een mooi verhaal.
ik herinner me dat topic nog wel, wat was ik boos op die man :(

ben blij dat het goed gaat met beide, en een dikke knuffel voor jullie :(:)
en voor de bokkers die geholpen hebben: petje af :D
goed werk geleverd. *\o/* *\o/*

hij ziet er goed uit.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:20

Ik had het hele verhaal van de verdwijning gevolgd, wat was dat spannend en eng zeg %)
Hij ziet er super uit! <3

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:29

tranen in mijn ogen van dit topic, heb natuurlijk wel destijds meegelezen, maar dat bokt zoiets teweeg kan brengen, dat zoveel mensen, zoveel voor elkaar overhebben! geweldig!
Wat een lieve mensen toch allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:40

Jeetje, hij ziet er goed uit! Fijn dat je zo happy bent met ´m.

1 ding snap ik niet :o heb toen ook niet alles meegelezen, wel een deel, maar... wat was de dreiging dan? Was je telkens al bang dat iemand hem zou stelen? Mag ook per PB (en als je wil verwijder ik dit wel uit mijn bericht, roep maar) natuurlijk.

Geniet lekker van je paard!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:48

Wie was die man eigenlijk want dat kon ik er niet uit afleiden, een oude eigenaar die zijn paard terug wou hebben?

Las het toen alvaro gevonden was en dat hij daar weg mocht, wat moeten jij en je gezin blij zijn geweest! en nu maar hopen dat het niet opnieuw gebeurd!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 14:52

Nog even een kleine opheldering:

Alvaro is gestolen door de vader van mijn zusje, de ex van mijn moeder dus. Hij dreigde al sinds december Alvaro mee te nemen. Hij had overigens geen enkel recht Alvaro aan zichzelf toe te eigenen. Middels een rechtszaak is Alvaro weer aan ons toegewezen.

---
Verder, bedankt voor de lieve reacties, leuk dat jullie het allemaal nog weten!
:+:

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:54

Ook ik heb het topic toen gevolgd. Wat een nachtmerrie! Maar wat word ik blij van dit topic :)
Hij ziet er echt heel goed uit en ik hoop dat jullie nog heel lang van elkaar kunnen gaan genieten, dat hebben jullie dik verdiend :D

Sammert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:43

Wat fijn om te zien dat hij zo goed weer opknapt :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:51

Ik heb het destijds ook gevolgd. Wat heerlijk dat hij weer de oude is geworden! Veel geluk nog met hem!!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:53

Mijn broertje vertelde toen over een bericht op de radio geloof ik!
Wat is dat alweer een tijd terug zeg, dat wacht topic checkte ik vaak.

Fijn dat het zo goed gaat!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 16:06

Bedankt wederom voor de lieve reacties! <3

Oh ja NeverGiveUp, helemaal vergeten in het stuk te zetten! Myrthe (Murthul) is voor ons op de radio geweest, zo lief! <3

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:48

Jeetje wat moet dat afschuwelijk zijn geweest.. Het is wel een heel knap paardje geworden! <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:55

Alvaro, wat 'n verhaal was 't. Ik heb toen inderdaad ook gevolgd, maar kon weinig doen.
Ik ben in ieder geval heel erg blij voor je. :)) En blij dat het zo goed met gaat en zie ook altijd graag de foto's verschijnen in het boomloos-topic! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:58

_/-\o_ manen groeien btw hard :oo

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:01

wat een verhaal.
Echt een nachtmerrie, je lieve paardje zomaar weg.
Ben blij dat alles weer goed gaat.

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:02

wat een verhaal zeg :oo maar wat een knappert <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:02

Ach jeetje, wat een gebeurtenis he!
Arme Sodeletuur en Alvaro. Ik hoop dat jullie een super tijd tegemoet gaan!

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:10

jeetje wat een verhaal, wel superdat je hem weer dichter bij huis heb :)
hopelijk komt hier geen slecht gevolg aan en kan je lekker van hem gaan genieten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:57

Gelukkig dat hij weer (redelijk) dichtbij jou is!
Happy dier, die vermaakt zich wel. :D

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:01

Dat topic ja.
Jeetje wat voelde ik de paniek voor jullie.

Fijn dat hij weer zo goed terrecht is gekomen!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:03

Tranen met tuiten hier, wat een mooi topic Carm :+:

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 09:41

Wat een lieve reacties weer, vind ik zo mooi om te lezen! :+: Echt lief!!!

Jor :+:

joelle1809

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:09

De tranen schieten in mijn ogen, idd wat een mooi topic!
wat fijn dat hij weer zo mooi opgebloeit is, en wat een geluk dat jullie hem toch teruggevonden hebben!
heel veel succes nog samen <3