ik ging vandaag samen met een vriendin 2 paardjes huren bij een manege voor een lekkere buitenrit..
we rijden allebei al iets van 11 jaar.. maar ik heb de afgelopen 2 jaar niet veel gereden (durf niet echt meer)
dus vandaag was heel spannend voor mij.
we kregen er 2 aangewezen. me vriendin kreeg een heel lief rustig paardje..
ik echter.. moest op een fries met een doorgezakte rug rijden!! ik vond het er niet leuk uit zien.. dus wou een ander maar dat mocht niet. er werd mij verteld dat iedereen het een leuk beest vind. maar toen ik het zadel ging pakken zat er heel veel stof op.. en dat is niet van een paar dagen.. dus als je het mij vraagt was er al vet lang niet op gereden..
nou we besloten dus eerst in de bak te rijden.. ik best wel zenuwachtig.. en het paard best fris.. wou al rennen terwijl ik er nog niet op zat.. nou ik heb er even op gereden, maar nee het was echt niet mijn type..
zijn hoofd hield hij heel hoog.. en daar was niks aan te doen.. nou toch nog meer geprobeerd.. maar nee ik voelde me echt niet lekker op die fries.
dus toen toch maar een ander weten te krijgen.. een haflinger (verzorg er zelf ook 1tje van 3 genaamd cavalo.. ook wel eens hier op het forum) die ging wel.. maar was niet vooruit te branden in het begin haha.. een zweep had het niks van.
maar toen we eenmaal buiten waren heeft jola (de haf) nog even vervelend gedaan.. achteruit ipv vooruit.. of keihard weg galloperen..
dus na 2 jaar niet gereden te hebben.. heb ik vandaag weer genoeg mee gemaakt haha.
hier 2 foto's van het paardje met de doorgezakte rug:
(niet echt goede kwaliteit.. met telefoon gemaakt

op de foto's is het dus niet heel goed te zien..
maar het zag er echt heel zielig uit.. vooral omdat het paard zelf wel groot was.. maar door de ingezakte rug was haar rug dus veel lager..
als reden gaven ze dat ze vroeger veel veulens heeft gehad en dat er daarna niet veel meer op gereden is.. hoe laat je het nou zover komen??
laat je een berichtje achter?