doorgezakte rug..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

doorgezakte rug..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 19:38

hee bokkers Knipoog

ik ging vandaag samen met een vriendin 2 paardjes huren bij een manege voor een lekkere buitenrit..
we rijden allebei al iets van 11 jaar.. maar ik heb de afgelopen 2 jaar niet veel gereden (durf niet echt meer)

dus vandaag was heel spannend voor mij.
we kregen er 2 aangewezen. me vriendin kreeg een heel lief rustig paardje..
ik echter.. moest op een fries met een doorgezakte rug rijden!! ik vond het er niet leuk uit zien.. dus wou een ander maar dat mocht niet. er werd mij verteld dat iedereen het een leuk beest vind. maar toen ik het zadel ging pakken zat er heel veel stof op.. en dat is niet van een paar dagen.. dus als je het mij vraagt was er al vet lang niet op gereden..

nou we besloten dus eerst in de bak te rijden.. ik best wel zenuwachtig.. en het paard best fris.. wou al rennen terwijl ik er nog niet op zat.. nou ik heb er even op gereden, maar nee het was echt niet mijn type..
zijn hoofd hield hij heel hoog.. en daar was niks aan te doen.. nou toch nog meer geprobeerd.. maar nee ik voelde me echt niet lekker op die fries.

dus toen toch maar een ander weten te krijgen.. een haflinger (verzorg er zelf ook 1tje van 3 genaamd cavalo.. ook wel eens hier op het forum) die ging wel.. maar was niet vooruit te branden in het begin haha.. een zweep had het niks van.
maar toen we eenmaal buiten waren heeft jola (de haf) nog even vervelend gedaan.. achteruit ipv vooruit.. of keihard weg galloperen..

dus na 2 jaar niet gereden te hebben.. heb ik vandaag weer genoeg mee gemaakt haha.

hier 2 foto's van het paardje met de doorgezakte rug:
(niet echt goede kwaliteit.. met telefoon gemaakt Knipoog )
Afbeelding
Afbeelding

op de foto's is het dus niet heel goed te zien..
maar het zag er echt heel zielig uit.. vooral omdat het paard zelf wel groot was.. maar door de ingezakte rug was haar rug dus veel lager..

als reden gaven ze dat ze vroeger veel veulens heeft gehad en dat er daarna niet veel meer op gereden is.. hoe laat je het nou zover komen??

laat je een berichtje achter? Knipoog

Persevero

Re: doorgezakte rug..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 19:53

jeej das wel heel erg, en een feulen krijgen is een natuurlijk proces lijkt me niet dat het daar van komt..
maarja ik heb niet zo veel verstand van het hele feulen gebeuren.
maar kan me voorstellen dat je je hier niet lekker bij voelde, zou ik ook niet doen

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 19:59

nee idd toch.. het zag er ook gewoon zo zielig uit..
maar ze had er geen last van. dat wel.. want ze laat het wel toe dat er iets op haar rug gaat..

maar toch voel ik me niet fijn erop

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 20:06

jezus, dat is wel erg extreem Sigaar

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 20:38

Jeetje, dat heb ik nog nooit gezien Bloos!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 20:40

ja het was heel banketstaaf om te zien.. nu zie je het niet echt.. maar als je haar hoofd er bij had gezien... maar ze had wel een lief koppie maarja die lage rug erbij.. moest echt gewoon omhoog borstelen

annetjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 21:07

Wow, hoe erg! Dat ziet er echt verschrikkelijk uit... Lekkere manege....

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 22:53

jaa die manege was idd erg zielig.
manege paarden hadden geen eigenbox.. en stonden naast elkaar vast aan het halster..

en tja dat paard met doorgezakte rug.. iig wel beter dat ze het niet inslapen, want ze heeft er geen last van.. maar het ziet er wel zielig uit

Daffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 23:02

ach dat is zielig!! echt erg daar zou ik echt nooit op gaan zitten!! arme paarden

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 01:32

Ik wet niet of het dier een medische afwijking heeft of een achterstand van vroeger maar om mensen op te laten rijden vind ik (persoonlijk) richting als het het niet is dierenmishandeling. Dit dier heeft zo te zien al een zwakke rug en om daar dan ook nog mensen op te laten rijd verschrikkelijk! Zoals Daffie al zei hier zou ik ook nooit op gaan zitten dan maar niet rijden maar niet ten koste van dit dier...

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 09:35

Ow dat ziet er erg uit!!!! Ik zou serieus weigeren om daar op te gaan rijden! Ik vind het idd ook belachelijk dat ze nog mensen op zo'n paard laten rijden. Dat kan toch niet!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 11:19

Maysie schreef:
Ik wet niet of het dier een medische afwijking heeft of een achterstand van vroeger maar om mensen op te laten rijden vind ik (persoonlijk) richting als het het niet is dierenmishandeling. Dit dier heeft zo te zien al een zwakke rug en om daar dan ook nog mensen op te laten rijd verschrikkelijk! Zoals Daffie al zei hier zou ik ook nooit op gaan zitten dan maar niet rijden maar niet ten koste van dit dier...

ze zeiden tegen mij dat het komt doordat ze vroeger veel veulens heeft gehad en dat er daarna niet meer op gereden is.

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 11:40

Jee, die Fries heeft een erg doorgezakte rug.

debje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 12:29

Ow die rug is idd wel heel erg door gezakt, ik heb het wel een keer eerder gezien alleen dat paard stond in de wei en ik weet niet of er nog opgereden werd. Ik vind trouwens ook niet dat ze nog iemand op een paard moeten zetten met zo'n doorgezakte rug Verdrietig

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:08

Jenkins schreef:
Maysie schreef:

ze zeiden tegen mij dat het komt doordat ze vroeger veel veulens heeft gehad en dat er daarna niet meer op gereden is.

Een paardenlichaam is daar op gebouwd om veulens te krijgen en zover ik weet is dit daardoor niet mogelijk. Dus het is de reinste onzin in mijn ogen.
Diep triest dit arme paard!

Was het wel een merrie? Want je hebt ook nog wel zulke sukkels ertussen die zo een smoes verzinnen maar dan even vergeten dat het bijv. geen merrie is.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 16:17

Scheve mond Ach jee toch, ik heb nog nooit zo'n erge doorgezakte rug gezien, wat erg!
Wat ook de reden hiervan ook is, dit paard zou ik uit de lessen halen, ook al heeft ze er geen last van.
Iedereen met een beetje gezond verstand kan toch zien dat dit niet normaal is?

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 16:19

op poelenburgh staat er ok een Warner. Die heeft het ook zo erg. Maar naar mijn weten heeft hij er geen last van. Het is iets van vroeger bij hem..

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 16:20

jeetje! ik zou daar ook absoluut niet op willen rijden.. dat dier moet lekker in de wei lopen (je weet zeker niet hoe oud hij is?) en niet meer bereden worden of als het paard er helemaal geen last van heeft een licht, klein kindje. (dierenartsverklaring dat de rug sterk genoeg is en geen schade (fysiek en psychisch) krijgt door het berijden v/h dier)

In Aadorp in twente staat ook zo'n fries, maar die staat lekker in de wei, weet daar ook verder niets van.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 16:51

woow ja deze is wel erg! mijn overburen hadden ook 3 paarden waarbij alle 3 ook een doorgezakte rug alleen dan nog ietsje erger! maar de overburen waren een geval apart.. die leefde zelf ook buiten in een hutje op de hei en ze zeggen tegen niemand iets!! en nog steeds niet!

PaardrijMuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 17:13

OMG wat sneu voor dat paard zeg.. Ik zou er iid niet op willen zitten!

NaaWtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 20:15

Maar bij Warner is het niet zo erg!
Het lijkt wel of dat er een 10 tonner op heb gezete! OMG!

x_channel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 00:10

arm paard seg zo erg heb ik dat nog nooit gezien dat ze het beestje nog durven zadelen snap ik niet, ik begrijp dat het beestje niet echt rustig was ik zou het ook niet zjn met zo'n rug Verdrietig spijtig dat de manege er nog mensen laat op rijden (is niet jou schuld natuurlijik)
groetjes

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:23

Hé wat naar, veel te vroeg ingereden? Ik vind het inderdaad ook niet paardwaardig als ze daar mensen op laten rijden...

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:05

Dit is in Heemskerk toch? Ik herken dat stuk waar de zadels hangen.

Tessa (tellie) en ik zijn daar ook een keer geweest. Ik kreeg een kleine pony aangewezen, was amper gepoetst en begon al te dreigen met trappen als ik naast hem wilde staan.
Toen kreeg ik een andere pony, ook amper gepoetst. Erg rduk ding, vond zelfs de boomstammen op de grond eng Clown (en t was een bos, duin en strandrit). 't Strand hebben we helaas niet gevonden, was maar goed ook, hoorde achteraf dat het niet slim was geweest om met Pippi (de pony waar ik opz at) naar het strand te gaan. Goh Scheve mond leuk dat ze je die dan meegeven als ze weten dat je naar t strand wilt.

We kwamen daar, paarden opgezadelt en weg.... er werd niks gecontroleerd...

Pony's overigens nog wel zo veel mogelijk schoon gemaakt....dr benen zaten helemaal onder de modder Nagelbijten / Gniffelen

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:31

Een fries bij mij op stal heeft ook zo'n rug, zelfs nog een tikkeltje erger.
Dit is een pensionpaard en er is door de DA naar gekeken en het is totaal niet schadelijk voor het paard, er wordt ook nog gewoon op gereden en hij loopt voot de kar.
Het is een soort genetische afwijking en als je het ziet denk je ook WOW wat erg, maar het paard heeft echt GEEN last maarja dat hoeft niet bij elk paard zo te zijn