Beter een blind paard dan een leeg halster

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Beter een blind paard dan een leeg halster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 22:44

Lang geleden dat ik nog eens een ITP topic heb gemaakt, maar deze foto's kon ik niet van jullie onthouden. Ze zijn gemaakt door mijn vriendin Seline Symons voor haar jury vrije kunsten. Ze heeft een hele serie met zwarte doeken over objecten in de natuur. Ik vond ze zelf echt heel erg gaaf en had dus voorgesteld aan haar om het eens met een paard te proberen! Zo gezegd zo gedaan.. Eerst wat geoefend met paardlief om te kijken of ze het niet eng zou vinden zo'n doek op haar hoofd. Dat viel me enorm mee. Ze vond het zelf leuk want uiteraard kreeg ze veel 'oeh's' en 'aahs' en vooral koekjes :') Overigens is het veel makkelijker om je paard mooi te laten kijken met zo'n doek op hun hoofd. Ze zat echt de hele tijd naar me te zoeken en te luisteren naar mijn stem (en kon uiteraard vooral de sappige grasjes niet zien :+ )

De pony's was eigenlijk een beetje een impulsieve beslissing. Ik had dus niet geoefend met hun maar vooral Jacky, onze oudste (bonte) Shet vond de aandacht reeeuze leuk en begon spontaan allerlei vrijheidsdressuur oefeningen te doen := Echt onwijs trots op mijn coole pony's!

Overigens wordt er maar één foto gebruikt uit deze serie dus vandaar dat bepaalde zaken niet weggeshopt zijn ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kaatastrof op 07-06-20 23:22, in het totaal 4 keer bewerkt

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:52

Ik zal wel dom zijn maar hier snap ik echt hé-le-maal niets van.

Vind het niet mooi en nóg minder interessant. :?
Laatst bijgewerkt door Rawr op 07-06-20 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Mossel

Re: Beter een blind paard dan een leeg halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:53

Ik snap m ook niet :o?

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:53

Rawr schreef:

Ik ook niet. Sorry ts

tita

Re: Beter een blind paard dan een leeg halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:55

Stom :=
Technisch zijn geen hoogvliegers die foto’s

Jilletje

Censuur, past wel bij bokt! Das het enige wat ik dacht := verder snap ik niet echt wat de bedoeling is met deze foto’s

belle_boef

Ik vind ze leuk. Vooral waar je dat andere paard ziet kijken.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 22:56

Het is eigenlijk heel simpel.. Ze verwerkt op verschillende plaatsen een zwart doek in de natuur. Bv over een bord, paal etc. Meer is het niet. Ik vind het zelf enorm gaaf en snap dat dit niet iedereen zal bekoren. Dat heb je nou eenmaal met wat meer abstractere kunst. :)

Loreke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:57

smit_ilse schreef:
Rawr schreef:

Ik ook niet. Sorry ts

Ben helaas ook niet mee... :(
Misschien wat extra uitleg?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 22:57

tita schreef:
Stom :=
Technisch zijn geen hoogvliegers die foto’s

Ze is dan ook nog maar 1ste jaars studente hé. :) Nog niet professioneel bezig ofzo. We hebben allemaal ooit moeten leren.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:57

Vind het ook apart.
Het doekeffect zie ik ook niet zo.
Het is net of er op bestaande foto’s een zwart blok geplakt is om te blurren zeg maar. De paardjes zijn wel weer braaf maar zie ze liever gewoon

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:59

Waarom zou je dit soort dingen gaan doen met je paarden?! >;) :roll:

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:00

Ik vind het thema en de op één na laatste foto leuk :)
Brave paarden zeg!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:00

Eigenlijk vind ik het om te gieren! :D _O-
Vooral die één na laatste, dat je paard zo naar de pony kijkt what the heck??
En dat je pony met het beentje naar voren staat, lijkt net of ze om haar heen aan het voelen is omdat ze niks ziet.. :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 23:02

Rivjenn schreef:
Vind het ook apart.
Het doekeffect zie ik ook niet zo.
Het is net of er op bestaande foto’s een zwart blok geplakt is om te blurren zeg maar. De paardjes zijn wel weer braaf maar zie ze liever gewoon

Persoonlijk gaat mijn voorkeur ook meer uit naar wat meer detail. Ik vond het doek zelf mooie structuren geven, die suggestief de anatomie van het paard eronder weergaven. Vandaar heb ik, voor mezelf, een paar edits gemaakt waarbij de foto's gewoon zwart wit zijn - zonder het doek volledig zwart te maken. Echter heeft ze dat in de rest van haar serie wel gedaan, juist voor het suggestieve/abstracte gok ik (kunst is lastig :') )

Afbeelding

Afbeelding

En ik zie hun kopjes ook graag hoor :D Maar het is eens wat anders dan saaie portretfoto's.

@Simodi Waarom niet? Paarden hebben er heus niet om geleden hoor. Sterker nog. Ze vonden het reuze leuk. Doek is gewoon een hoeslaken, dus helemaal niet dik. Stonden gewoon lekker chill in de wei. Ik vind persoonlijk dat holly powder etc. irriterender voor een paard dan dit. Als ze angstig waren, had ik het overigens ook niet gedaan ;) Paarden staan ook letterlijk los op de foto's, niets van photoshop.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:02

simodi schreef:
Waarom zou je dit soort dingen gaan doen met je paarden?! >;) :roll:

Zolang die paarden niet in paniek zijn en het leuk vinden, zie ik het probleem niet zo.

Ik snap het idee TS, dat vind ik ook echt wel leuk, maar de uitvoering had beter gekund denk ik.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:03

Ik vind het wel geslaagd opzich als project hoor. Hoe je met 1 banaal object een heel genormaliseerd beeld kan vervreemden. Ik vind nummer 5 de beste!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 23:04

k_m schreef:
Ik vind het wel geslaagd opzich als project hoor. Hoe je met 1 banaal object een heel genormaliseerd beeld kan vervreemden. Ik vind nummer 5 de beste!

Jij snapt 'm! :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:04

k_m schreef:

Dit idd. Ik vind het wel creatief.

Die tweede foto in je laatste post vind ik wel heel gaaf en geslaagd

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:05

Ik zou het mooier vinden als het bijv een reflecterende doek of een witte doek was, nu lijkt het gewoon zwart gekleurd in microsoft paint.

Of wel zo, maar dan ook de andere foto's erbij (van dat bord, paal etc.)

Poekkie

Ik vind die eerste foto wel leuk, omdat het zo'n beetje 'koe-contour' lijkt te geven, in combi met de vlekken.
Die met 2 ponies samen lijkt meer alsof er achteraf een zwarte vlek op getekend is.

Mijn stijl is het niet, maar wel een origineel idee natuurlijk. Zou er geen optie zijn om het zwarte doek er op een andere manier in the verwerken zodat de foto's meer expressie tonen of bvb focussen op de reacties van de paarden ofzo.
Ik gok dat als je bvb enkele gaten in dat zwarte doek knipt, die over de hals/hoofd van het paard legt en dan langs achteren fotografeert waarbij je toch een deel expressie van het hoofd mee kan krijgen (dmv de gaten), dit veel pakkender kan zijn.

Edit: jou foto's waarin het relief van het doek nog zichtbaar is vind ik ook veel beter geslaagd!
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 07-06-20 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

DieL_Zor

Het idee vind ik wel interessant. Je hebt eigenlijk constant een ‘blinde vlek’ in de natuur. Door de harde zwarte kleur en geen contrast meer in de doek is dat ook letterlijk zo. Denk dat het concept sterker en begrijpelijker wordt als je de hele serie naast elkaar ziet en ook per foto (of door de gehele serie) meer een verhaal vertelt (misschien een leuke tip voor haar?) Zo als losse plaatjes is het inderdaad lastig te begrijpen en te zien en vind ik ze persoonlijk ook niet zo sterk.

Brave paardjes wel, hilarisch met die wapperende voorbeentjes :+

Zie nu ook jouw toevoeging; vindt jouw eerste versie wel tof!
Laatst bijgewerkt door DieL_Zor op 07-06-20 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:06

Tja, mijn ding is dit ook echt niet. Alsof iemand met Paint aan de slag is gegaan. Leuk idee, maar uitvoering vind ik minder.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:07

Het idee kan leuk zijn, al snap ik de gedachte erachter nog niet helemaal. Wie weet wat de toekomst brengt.

Maar de uitvoering, eerstejaars of niet, is een beetje off. Het doek heeft geen diepte meer, geen structuur, het is te donker gemaakt en het lijkt bijna alsof er gewoon een zwart vak over het paard gephotoshopt is. Dat is een beetje spijtig.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:07

Jackytje schreef:
k_m schreef:

Jij snapt 'm! :D

Ik heb zelf ook fotografie gestudeerd, en dit is gewoon conceptuele fotografie. Geen paarden fotografie! Ik zag op haar insta nog wat meer foto’s, en ik denk dat ze dat op die school wel kunnen appreciëren. :-) Ik vind het echt wel goed eigenlijk. En net het fletse grijze ipv uitgesproken zwart wit helpt het banale effect te versterken.

Maar ik snap best dat mensen zo iets hebben van wtf :+ maar ik vind het echt goed eigenlijk!