fjord kruising new forrester

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

fjord kruising new forrester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 21:48

Hoi ( hoop dat goed staat, heb meerdere vragen en gaat ook over rassen)
Ik ga weer terug naar mn ouder stalling met 1 paard, en hier staat een meid van 13 die haar ponny wil verkopen. is een jaarling, kruising new forrester/fjord. Is merrie. Wilde per see jaarling hebben, maar is nu toch erachter dat je er vrij weinig mee kna, en dat opvoeden alleen als 13 jarige niet gaat.
hebben haar nu te koopp gezet voor 1500,-
Ik vind dit aan hoge kant, wie kan een prijsrichting geven voor een jaarling, mix met fjord. is leuk beestje om te zien, foto kan via mail opgevraag worden. Ook zoekt ze een nieuw ponny, ze had nu een haflinger in gedachte. Ik raad haar dit eigenlijk af, aangezien ze niet veel ervaring heeft en meeste haflingers die ik ken vrij sterk zijn, en al helemaal als een meid van 13 die alleen wil rijden en verzorgen.
Wie heeft tips die ik haar kan laten lezen, of wie zegt dat ik me niet mee moet bemoeien en haflingers juist zeer geschikt zijn.
En over die prijs, wat vinden jullie reele prijs? Ik wil haar graag helpen met beestje verkopen, ga ook een advertentie zetten zometeen hier, maar wat vindne jullie een nette prijs, voor jaarling miz zonder papieren, merrie?

rakni

Re: fjord kruising new forrester

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 21:51

ligt er natuurlijk aan hoe het paardje eruit ziet enzo... maar zoals het klinkt en dan ga ik ervan uit dat het een grote pony maat is... 700 euro max

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 21:52

en wat betreft die haflinger ben ik het met je eens, maar ik vind eigenlijk dat dit meisje helemaal geen eigen pony moet kopen als ze deze ook zo ondoordacht heeft aangeschaft. ga lekker verzorgen en bijrijden denk ik dan... maargoed.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 22:01

ja, ook mijn eerste gedachten. heb gevraag dof ze ervaring had met eigen paarden, maar haar moeder had vroeger paarde gehad en gereden (ook ingereden zei ze), maar die kon nu niks ivm haar rug.
Ik zou mijn 13 jarig kind( als ik die had) een oudere bom proof ponny kopen, geen jaarling alleen omdat ze het zo graag wil.
Maar wat kan je ervoor vragen??
haflinger staat trouwens letterlijk aan andere kant van Nl. Is toch makkelijker om in de buurt 1 te zoeken? Toch, als je gewoon een recreatie ponny zoekt, moet in buurt toch ook te vindne zijn, ook makkelijker met gaan kijken, evt nog een keer kijken en Veearts bijhalen. geloof alleen dat die man van de haflinger deze wile inruilen op de jaarling, met 500,- bijbetalen.
maar ben ik nu gek of zouden jullie dat ook niet vertrouwen ( zou absoluut geen handelaar zijn)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:29

Voor die kruising zou ik hooguit €600 uitgeven. Mijn appaloosa heb ik gekocht als jaarling, is een merrie met superpapieren, toevallig ook uit een forester hengst, vol stamboek papier, goede fokmerrie (mede ook door haar goede papieren), super springen, en daar heb ik €800 voor betaald.