brandmerk criollo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Teelee

brandmerk criollo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 00:48

ik ben nu al een paar jaar opzoek naar het brandmerk van mij overleden criollo.

hij had er 2
1 op z'n linker schouder (hier een foto, niet echt super duidelijk. nooit geweest ook) het is er 1 met een rondje alleen verder kan ik er weinig uit opmaken.

Afbeelding

en hier 1 op z'n linker achter (boven)been dit is een AP/ RP of iets wat daar sterk op lijkt.

Afbeelding

ik wil nou wel eens weten wat ze betekende. omdat ik daar gewoon nog nooit achter ben gekomen.

Caballos

Re: brandmerk criollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 13:46

Hoi,

Jeetje is je criollo overleden...... Mag ik vragen hoe dat is gekomen?
Ben ook al een tijdje bezig om achter de brandmerken betekenis te komen van onze 2 criollo's.
En het is heel moeilijk om daar achter te komen. Misschien kan je eens kijken op www.criollos.nl in het forum, daar is namelijk een topic over brandmerken.
Je kan me ook pb-en hoor!

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 17:32

hij heeft 2 keer z'n pees gescheurd (en ik weet het dat zijn echt de uitzonderingen )
maar op een gegeven moment kon hij heel moeilijk meer opstaan. toen heb ik de keuze voor hem maar gemaakt om hem in te laten slapen.

ja ik ben echt al behoorlijk wat jaren bezig met zoeken maar kan er niks over vinden.. bedankt voor de site.. ga meteen kijken Knipoog

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 21:36

even offtopic: Wat een geweldig gaaf dier.... Bloos!

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 00:49

dank je Bloos (ben vereerd Cool )

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 09:56

Hey chantal, wat een leuke foto's van Simmie..
Het is echt jammer dat het zo gegaan is met hem, het was echt een leuk dier!
(ik weet nog goed dat je hem mee naar school had en je zo 'prachtig' geschoren had..haha, hij stond echt voor l*l)...

maar wat die brandmerken betreft, geen idee, misschien een criollo fokkerij opzoeken op internet en het aan die mensen vragen.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 18:56

BlazingBoots schreef:
Hey chantal, wat een leuke foto's van Simmie..
Het is echt jammer dat het zo gegaan is met hem, het was echt een leuk dier!
(ik weet nog goed dat je hem mee naar school had en je zo 'prachtig' geschoren had..haha, hij stond echt voor l*l)...

ja idd erg jammer..

haha ja wat stonden we samen voor l*l ja!! geweldig gewoon.. gelukkig is het de jaren daarna beter gegaan met scheren.. Knipoog

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:59

Het is echt heel lastig want er zijn zoveel ranches en allemaal hebben ze een eigen brandmerk, maar niet allemaal een site waar het op staat helaas! Even op google caballos criollos intoetsen, misschien kom je dan nog ergens.......

Heftig zeg, 2 gescheurde pezen, maar je moet dan helaas kiezen wat voor het dier het beste is dan. Hij ziet er inderdaad erg leuk uit! Hopelijk heb je veel plezier met hem gehad in de tijd dat je hem had!