Is mijn verzorgpaard een paint?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Froemel

Is mijn verzorgpaard een paint?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 20:41

Heey!

Ik verzorg een mooie bonte pony. Wat voor ras ze nou is weet ik nou echt niet. De eigenaar die zegt dat er arabieren bloed in zit, zeker 50%. Maar dan zie je er echt heel weinig arabier in.. Haar staartje huft ze wel een beetje op, maar niet zoals een echte arabier. Ze heeft zelfs geen boogje in de neus of hoe je dat ook zegt. Sommige mensen zeiden wel dat het een volbloedje is.. Laatst kwam de hoefsmid langs en die zei dat ik een heel mooie paint had!! Nu weet ik het dus helemaal niet meer.. Het zou wel leuk zijn als ze een paint is.
Hier foto's van haar:
viewtopic.php?f=10&t=623400&hilit=
Ze heeft trouwens ook een klein wit vlekje onder haar hoofd zitten. Als iemand misschien weet wat voor ras ze nou is? Heel erg bedankt Lachen

Groetjes, Michelle.

Froemel

Re: Is mijn verzorgpaard een paint?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 09:28

Ik heb iets gehoord van iemand waar Sanne vroeger op stal stond dat haar opa een paint is, dus zal er wel iets van in zitten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 09:43

er zal best paint in kunnen zitten, maar het is moeilijk om te zeggen wat voor ras je paard is als ze geen echte typische raskenmerken heeft. Volgens mij is het gewoon een mengelmoes van vanalles. Ik neem aan dat er geen papieren bij zitten?

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 09:50

Mijn zus heeft ook een pony gekocht, daarbij is gezegd dat het een paint was, maar ik heb daar ook mijn twijfels bij.
Nouja, hij heeft wel ietsjes weg van jouw verzorgpony Lachen (haha, qua aftekeningen iig!)
Afbeelding

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 09:53

De eigenaar zégt dat de papieren ergens in de kantine liggen.. maar hij zegt de laatste tijd zoveel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 11:07

ik zou gewoon eens de papieren bekijken, als er papieren bijzitten weet je ook meteen het ras.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 11:59

Okeej, ga ze es lekker zoeken Tong uitsteken

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:01

die van Romykiki's zusje geloof ik opzich wel..
kenmerken : dikke kont, horizontale halsaanzet, klein breed hoofd...ja dat zou er best 1 kunnen zijn...(of een ½)

Maar bij die van jou is het moeilijk te zeggen, er zijn genoeg paints die niet echt duidelijke kenmerken hebben.
Ik sluit het absoluut niet uit dat het een paint kan zijn..

Vind het echt een heel mooi dier trouwens! Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:04

Niet alles wat vlekken heeft is automatisch Paint. Aan hand van de bouw van je paard zou ik het zo snel niet zeggen, maar het ligt er ook aan hoeveel je paard van zijn moeder mee heeft gekregen. Als er al Arabier in zit, dan is dat ver weg, en de staartaanzet doet me eerder aan een Gelders paard denken dan aan een Paint.

Overigens zijn er wel meer die Paint verwarren met Pinto. Pinto is elk gevlekt paard, een Paint is een ras.