Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
JoT schreef:Zoveel Hunters (of Irish Sport Horses, zoals ze volgens het stamboek tegenwoordig heten) zijn er inderdaad niet in Nederland, het ras komt hier niet zoveel voor. Je vindt er ook weinig over op het internet, behalve dan de standaard rassenbeschrijving. Bij Arnd Bronkhorst staat er eentje in het archief, was eerlijk gezegd erg verbaasd om die daar aan te treffen. Ik heb er eentje gereden, die is nu verkocht. Hoe zijn die van jou, in de omgang en met rijden? Wat doe je ermee, springen, dressuur, buitenritjes?
Maar, ondanks haar 24 jaartjes gaat deze karaktermerrie als ze maar een vogeltje ziet, achterstevoren het pad af....tutje..
. Sprong zo over de omheining van de wei heen, als hij dat wilde, geen probleem voor meneer.
JoT schreef:Boherbee Lad, die heb ik ook zien staan, op de site van een handelsstal. Stond erop als een paard voor de wat sterkere ruiter, dat zal misschien mensen niet direct aangemoedigd hebben. Maar leuk dat ie bij jullie nu een thuis heeft gevonden. Doug was ook zo'n uit stilstand springer. Sprong zo over de omheining van de wei heen, als hij dat wilde, geen probleem voor meneer.
Heerlijk hè trouwens, 600 kilo paard, bang van een klein vogeltje... Ook dat herken ik wel, maar dat euvel hebben wel meer paarden geloof ik. Doug had iets tegen kleine hondjes, die vond ie toch zo eng. Gek beest![]()
Vooral omdat de ervaring met de Hunter die ik heb gereden wat minder was, ben ik toch wel benieuwd naar hoe andere Ierse Hunters zijn, vandaar mijn nieuwsgierigheid.
Succes met je twee Ieren, met het Parelliwerk ook. Plaats je een keer foto's?
prachtig toch...!Sosha schreef:Ik heb er een gehad (schimmel merrie) top paard, werkwillig en braaf, altijd goed gehumeurd. Kon super springen en lopen. Helaas overleden.
freespirit schreef:heb je een foto van haar?

Sylleke schreef:Ik heb een Irish Draught Horse verzorgt, komt toch ook al in de richting!
http://img149.imageshack.us/img149/7859 ... lgair9.jpg
Super buitenrijpaardje! Ben met haar naar het Vlaamse Heuvelland geweest en daar was ze helemaal in haar nopjes! Over beekjes springen, takjes, galoperen over velden, heuvels op heuevels af! Echt suepr!
Alleen ja, bére sterk!