merens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hermoso

merens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 12:01

Hallo, Ik heb een hele mooie merens gezien, wat ik wil vragen wat is het precies voor een ras.
Wat ik zoek in een paard is dat hij leuk kan dressuurrijden, leuk kan springen moet zeker veel behang hebben en niet te groot zijn. Ook moet het paard het helejaar buiten kunnen staan met eventueel een deken. Ik dacht zelf de merens is niet zo groot maar wel heel erg mooi. Zelf heb ik nu een welsh-cob maar die is niet van mijzelf maar mag daarop rijden. Ik ben eigenlijk wel aan een eigenpaard toe dus dacht ik misschien is een merens wel wat voor mij. Wie o wie kan me meer vertellen over dit ras. Alvast bedankt!

Babsie_Flash

Re: merens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:25

Zelf heb ik een Merens, een heel leuk paardje. Ik rij er nu mee tussen de paarden in de L1. Ze heeft een stokmaat van 1.48m. De Merens varieert nogal. In NL zie je ze tussen de 1.35 en de 1.55m. Er zijn er niet zo heel veel van. De aanschafprijs ligt zo rond de 3.000 euro.
Als je meer info wilt moet je maar eens op de website van de Merens kijken:
merensstamboek.nl
Ze blinken niet echt uit in dressuur en springen, als je veel wedstrijden wilt rijden zou ik eerder een Welsh Cob kopen of een KWPN-er van 1.57m als je niet een groot paard wilt. Succes!

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:27

Leuke paardjes! Ja Kunnen nogal een karakter hebben Tong uitsteken

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 15:15

Ik vind Merens ook leuke paardjes. Alhoewel ik de Fell leuker vind. Bloos Die hebben vind ik iets meer uitstraling. Lachen

De Merens blinkt idd niet erg uit in dressuur en springen, maar ik weet niet tot hoever je wedstrijden ermee wilt rijden? Lachen

Hermoso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 14:06

Ik heb dus sinds 11 juli een merens gekocht en hij is geweldig. heb er wel wat moeite mee gehad maar ik hoop dat het nu voorbij is. Hij is bijzonder lief en verkeersmak. gewoon geweldig

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:07

X
Laatst bijgewerkt door maartje_h op 01-03-24 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:11

Ik heb In La Roche in de Ardennen, een dagtoch op een merens gemaakt. Ze veerschillen idd erg, je hebt erg brede, hele slanke, pittige en rustige merens. Echt van alles wat.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:20

Ik ben op kamp geweest op een kamp waar ze heel veel Merensen hadden.
Er zaten er bij die goed konden springen, maar ook weer die dat niet konden.
Ook konden sommige dressuur, sommige niet, dat verschilt echt per paard.
Natuurlijk was dat ook een kamp en kan je dat niet vergelijken met een eigen paard.
Het karakter van de paarden was sterk, lief en aanhankelijk, maar ook heel ondeugend af en toe.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:02

SandraHeros schreef:
Ik heb dus sinds 11 juli een merens gekocht en hij is geweldig. heb er wel wat moeite mee gehad maar ik hoop dat het nu voorbij is. Hij is bijzonder lief en verkeersmak. gewoon geweldig

Moeite met hem? Is hij zo dominant?

Hermoso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 14:35

Nee hij is niet dominant maar gewoon wat moeilijk met rijden. Hij heeft altijd buiten gereden en nu wil ik hem ook in de bak rijden en dan kan hij wat moeilijk doen. Maar dat is gewoon omdat hij dat allemaal niet snapt. Ik heb hem nu 2,5 maand en het gaat nu heel erg goed. We kunnen nu al stap, draf, gallop alleen heeft hij wat moeite met de gallop. Ik denk zelf dat als ik een half jaar verder ben dat het alweer veel beter gaat.

Hermoso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 14:40

OemmiejO schreef:
Ik vind Merens ook leuke paardjes. Alhoewel ik de Fell leuker vind. Bloos Die hebben vind ik iets meer uitstraling. Lachen

De Merens blinkt idd niet erg uit in dressuur en springen, maar ik weet niet tot hoever je wedstrijden ermee wilt rijden? Lachen

Ik ben echt een ruiter die lekker buiten rijd en mijn lessen rijd. Ik rij alleen bij ons op de manege de clubwedstrijden, maar niet officieel hoor, dan had ik een ander paard moeten kiezen maar ben nu eenmaal op dit ras gevallen.

groetjes