Ierse Hunter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eukje

Ierse Hunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 09:31

Ik ben benieuwd of er iemand een Ierse Hunter (RID) heeft of hier ervaring mee heeft.

Hoe is het gedrag en hoe doet ie het in de dressuur en met springen en buitenritjes?

En wat is de afstamming van je paard?

JoT

Re: Ierse Hunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 11:52

Ik heb een jaar een Ierse Hunter (vader: Carrabawn View) gereden, maar die is inmiddels verkocht. Zowel de eigenaresse als ik konden hem op een gegeven moment niet meer aan, zowel onder het zadel als ernaast. Erg jammer, op zich was het best een lief dier, maar hij is te heftig voor ons gebleken. Ik ken niet veel Hunters, behalve van de foto dan, maar ze komen me over als vrij imposante paarden. Doug werd meestal een stuk groter geschat dan hij werkelijk was. We hopen dat hij bij een ruiter die wat steviger in zijn / haar schoenen staat en die hem meer weidegang en afwisseling kan bieden beter tot zijn recht komt. De vorige eigenaar heeft er vrij aardig mee gesprongen, gedressuurd en er jachten mee gelopen, dus hij kan het wel. Alleen niet in combinatie met ons blijkbaar.

Wat overigens niets over het ras in het algemeen zegt, want ik moet eerlijk zeggen dat ik daar weinig vanaf weet. Er is ook vrij weinig over te vinden, op de site van het stamboek na dan.

Verder weet ik dat Sylleke op Bokt ook een Ierse Hunter bijrijdt, andere Ierse Hunter-ruiters ken ik eigenlijk niet. Volgens mij lopen er niet zoveel van in Nederland rond.

Maar mag ik vragen waar je interesse vandaan komt? Heb je er zelf één, overweeg je er één te kopen?

eukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 12:23

ha JoT,

Bedankt voor je reactie!

Er zijn er volgens mij ook niet zo heel veel van in Nederland, en aan de reacties te zien al helemaal niet op Bokt!

Ik ben geinteresseerd omdat ik er één op het oog heb en wil me daarom iets meer in het ras verdiepen.

Ik heb net even in het profiel van Sylleke gekeken en het paard wat zij rijdt heeft qua bouw wel wat weg van het paard wat ik op het oog heb. Ook een massief (en groot) paard.
En ik vraag me dan ook af hoe zo'n massief paard het in de dressuur doet.
Ik heb er namelijk nog niet op gereden!

Jammer dat het niet meer ging met jouw paard. Helaas kom je er soms later pas achter dat het paard niet bij je past.
Hopelijk heb een nu een ander leuk paard?

Ik zal in elk geval eens even gaan informeren bij Sylleke.

Nogmaals bedankt voor je reactie!