Toen ik mijn paard kocht was ik in de veronderstelling dat het een papierloos dier was. Dus ik paard betaald en nooit achter documenten gevraagd. Drie maanden later kreeg ik telefoon van de vorige eigenaar dat ie nog wat papieren gevonden had en dat ik die maar moest komen halen.
Hij gaf mij een identificatie document van 'Half Quarter Horse Registry of America' En twee kopies, 1 kopie van de stamboom van haar hengst (quarter) en een kopie van een soort signalement van haarzelf.
Op zich was ik daar natuurlijk blij mee (Want iets is altijd beter dan niets bij een eventuele verkoop, en het is interessant als ik met haar zou fokken.) Maar de documenten kloppen niet helemaal.
Op haar officiële document (waar ik wel het orginele van heb) staat een verkeerde aftekening aan haar benen. Ze heeft rechtsachter een sok, maar op papier staat linksachter. En als kleur hebben ze iets heel vreemd opgeschreven. Volgens de fokker is ze sorrel met zwarte manen en staart.
Maar ik ben wel vrij zeker dat deze papieren wel bij het paard horen. Op de kopie van het signalement staat haar bles correct getekent (en ze heeft een redelijk kenmerkende bles) en ook leeftijd enzo kloppen. En de vorige eigenaar had haar als veulen rechtstreeks van de fokker vandaan. (En dit was een hobbyfokker met maar 1 of 2 veulentjes per jaar)
Het komt er dus op neer dat de fokker er een soepje van gemaakt heeft.
Op zich is dat natuurlijk niet zo erg, maar bij een eventuele verkoop kan het vervelend zijn. En als ik er een veulen van een quarter mee zou fokken, dan kan ik de 3/4 achter het veulen z'n naam wel vergeten waarschijnlijk.
Iemand enig idee wat ik hier mee aan moet? Valt dit nog te corrigeren?