Gezocht: een Schwarzwalder Fuchs

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Adrienna

Gezocht: een Schwarzwalder Fuchs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 21:40

En dan bedoel ik geen foto's ervan, want die heb ik zat, maar iemand die er daadwerkelijk een heeft!

Ik ben druk bezig met plannen maken voor mijn eigen bedrijfje en ik wil graag wat meer weten over het karakter van deze paarden, ik ben van plan om ermee te gaan fokken. Ik ben helemaal verliefd op deze paarden geworden en vind dat andere mensen dat ook moeten worden.
Het is me tot nu toe nog niet gelukt om naar duitsland te gaan om ze te bekijken, dus ik hoop dat er misschien iemand in nederland is die er een heeft of me er in ieder geval meer over kan vertellen.

Jasmijn_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:29

Hoi,
Bij mij in de buurt staan 2 of 3 schwarzwalders.. ik weet niet of dat hetzelfde is als de schwarzwalder fuchs, aangezien ik niet erg bekend ben met dat ras. De merrie heeft momenteel een veulen (van vorig jaar), maar ik weet niet zeker of ze er echt mee fokken.
Het is jammer dat je niet echt in de buurt woont
Als je meer wilt weten hoor ik het wel...
groetjes jasmijntjuh

Adrienna

Re: Gezocht: een Schwarzwalder Fuchs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 17:48

Zou goed kunnen dat het dezelfde zijn. De kleur is van 'haflingerkleur' tot zwart met witte manen en staart. Als dit zo is laat het even weten, het zouden de eerste paarden van dit ras zijn die ik dan heb 'gevonden'

Noppes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 06:43

Helaas kan ik je niet helpen, maar ik wou wel even melden dat er nog meer mensen helemaal verliefd zijn op het ras [ik dus ] Succes met je bedrijfje!
Ik meen trouwens wel eens foto's van Schwarzwalders op bokt hebben te zien, maar voor zover ik me dat nog kan herinneren was de maker ervan niet de eigenaar

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 07:53

Ik heb gehoord van iemand die er één heeft dat ze zeer selectief fokken met de S.F. en dat ze heel erg het fokbeleid in het oorspronkelijke gebied willen houden. Ik weet dit niet 100 % zeker, maar ik dacht dat je deze paarden bijna nergens anders kan kopen. Ik zou toch eens naar Duitsland afreizen als ik jou was. Ik vind ze ook erg mooi. Er staat een mooi artikel in "De Mensport" van ongeveer 3/4 jaar geleden, misschien leuk om na te bestellen?

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 11:32

Adrienna schreef:
Zou goed kunnen dat het dezelfde zijn. De kleur is van 'haflingerkleur' tot zwart met witte manen en staart. Als dit zo is laat het even weten, het zouden de eerste paarden van dit ras zijn die ik dan heb 'gevonden'

Jep, klopt.. Ze zijn erg donker voor een haflinger, met witte manen en staart...
Ik weet eigenlijk bijna 100% zeker dat het ze zijn
... dus ik denk dat je ze hebt 'gevonden' :D

straus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:08

Heel toevallig kreeg ik deze week een mailtje van iemand die een SF-hengst te koop heeft staan. Ik heb dus ook een foto, maar ik heb geen idee hoe ik die hier op krijg. Ik wil hem je wel mailen, als je even je e-mailadres stuurt. Als je wilt kan ik je ook het e-mailadres van de verkoper geven, mischien dat hij je wat meer over het ras kan vertellen.

indra2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:37

Bij mij in d ebuurt staat er een op een manege als privepaard, doet ook dienst als voltigepaard. Prachtig beest. Als je gaat fokken ermee, heb je er nog een afnemer bij. Prachtige beesten! Je moet echt naar Duitsland gaan, daar hebben ze schitterende fokkerijen. Het ras is hier nog vrij onbekend, aan jou om het wat bekender te maken..succes!

_Cindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:08

Ja, ze worden alleen in Schwarzwald gefokt. Daar krijgen ze een speciaal brandmerk, en als ze dat niet hebben is het geen echte

_Cindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:08

Schwarzwalder

Ik klikte perongeluk op plaatsen

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:46

In de wei naast onze stal staan er twee. Ik ken die man wel, hij ment ermee. Zijn superbraaf en erg rustig, vind het lieve beesten

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:22

PB Shanna16 (mijn nichtje) eens, zij heeft op een stal gereden waar ze schwartzwalders hebben/hadden (o.a. de 2 stoere binken van paard en koets 2004)

Adrienna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 14:41

heel erg bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb inmiddels contact met een aantal mensen die er een of meer hebben dus mijn onderzoek komt eindelijk een beetje op gang!.

Verder, zijn de schwarzwalder fuchsen die in amerika gefokt worden, dan dus geen echte schwarzwalders? want ze staan wel in het stamboek geregistreerd zag ik...

MIR_IAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:39

Hallo,

Ik ben ook helemaal gek van de fuchsen en ben al maanden (misschien al wel een jaar) bezig met informatie te zoeken etc.. Ik ben naar de schwarzwälder fuchs dag in Westendorp geweest... en ben sinds kort lid van een fuchs forum....

Ik moet zeggen dat je idd weinig info kan zoeken over mensen die de paarden hebben. Bij mij zal het nog een aantal jaren duren voordat ik er één heb. Momenteel ben ik bezig met de dekhengsten + afstammelingen onder elkaar te zetten.

Adrienna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 14:32

Een Fuchs forum! zou je mij dar een link van kunnen PB-en ofzo? ook wel interresant!

Verder is er inderdaad bijna niks over te vinden, ik ben nu al ruim 2 jaar bezig met het zoeken van informatie etc...

MIR_IAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:31

http://www.ritterross.de/phpBB2/
Dit is het forum, je moet je alleen wel aanmelden. Ik weet niet of je er iets aan hebt maar het is in het duits... Ik geloof dat je bij het registreren tussen duits of engels kan kiezen!!!