Wie heeft er hier een camargue pony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Wie heeft er hier een camargue pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 19:45

Nou ja, ik ben benieuwd. Ik kon namelijk niets vinden met de zoekfunctie.

Wat is hun karakter? Zijn ze duur? (Karakter kan ik wel op internet vinden, maar het is toch leuker om van de eigenaar zelf te horen.)

StalDoorstap

Re: Wie heeft er hier een camargue pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 01:34

Ik heb de drachtige Ilis de Listel gehad, is nu van Showteam de ... Riders ( kom even niet op de naam maar t is een bokker)

Zij heeft van deze merrie ook een hengst gekregen waar ze mee dekt.

Kiftje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:53

Hallo,
ik ben trotste eigenaar van een camarguepaard!(het ras camargue zijn altijd paarden! ook al is een schofthoogte geen 1m50!)
Camarguepaarden zijn niet van de makkelijkste maar eenmaal het vertrouwen wederzijds is is hij je beste vriend!
Ze gaan tot het uiterste en zetten zich voor 200% in!
In onderhoud zijn ze niet zo duur,allé de onze toch niet en hebben ook niet zoveel eten nodig. In de Camargue zelf hebben ze trouwens ook niet veel te eten,in de zomer enkel droge stengels...
Mijn Camarguepaardje is in ieder geval super,ook al is er nog wat werk aan!byes

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 17:31

Ow, leuk hoor!
In een paardenboek van mij staat Camargue-pony, maar dat staat er dan vast fout in!
Ik ben nog even verder op internet gaan kijken, en sommige paarden zijn echt niet mooi, en sommige ook juist weer wel! Is het trouwens ook zo dat draf nogal stroef is? Dat stond namelijkook in dat paardenboek . Het lijken me dressuurpaarden, zijn ze dat ook?

Edit: hier nog wat leuke foto's gevonden!

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:46

Ik heb er geen maar ik ben vaak op vakantie geweest naar Zuid Frankrijk en ik heb ze daar in het wild gezien. En onder het zadel tijdens een demo stieren drijven...Ik vind ze helemaal super!! En het zijn toch altijd schimmels? Of ben ik nu een beetje blond??

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 13:23

Natasha schreef:
Ik heb de drachtige Ilis de Listel gehad, is nu van Showteam de ... Riders ( kom even niet op de naam maar t is een bokker)

Zij heeft van deze merrie ook een hengst gekregen waar ze mee dekt.

Scherps op bokt van de black riders

http://www.theblackriders.net/

Staan ook foto's van het paard op.

Kiftje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 15:00

Ja camarguepaardjes zijn altijd schimmels, de ene al wat donkerder dan de andere natuurlijk. Maar ze worden nooit als schimmel geboren, meestal vos, maar dat kan variëren.
Echte dressuurpaarden zijn het normaal gesproken niet, in de camargue zelf worden ze altijd met hun hoofd in de lucht gereden waardoor het verzameld krijgen heel moeilijk is!
Camargue paarden worden het best los gereden, en dat ondervind ik ook bij mijn paardje ze komt echt zot van te veel benenwerk.Ik ben met iemand in contact die veel ervaring heeft met camarguepaarden en hij vindt dat ze niet goed reageren op echte dressuur maar dat je eerder meer de spaanse rijstijl moet gebruiken, alles heel los. Ik vind de draf goed meevallen hoor maar echt elegant is hij nu ook weer niet.

Kiftje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 15:01

Ps, hoe kun je een foto toevoegen? 'k Vind et nie :s

jorik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 15:44

hoi, ik heb vroeger een camargue verzorgt op het rusthuis waar ik werkte.
in het begin erg moeilijk paardje, maar na een tijdje een echte schat. vond het ook heel erg toen hij overleden was. heb er zelf nooit op gereden, daar was hij al te oud voor, dus weet verder niks over gangen enzo. maar hij was erg lief!

viola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 09:52

Ik heb een tijdje in het circus bij een vrouw gewerkt die ook een carmarge hengst had. Dit was de braafste van het stel (ook al wel wat ouder ). Deze hengst deed nooit een stap verkeert kon ze echt aan kleine kinderen meegeven enzo. Ze heeft mij toen de eerste dag op hem zonder zadel door het parkje laten rijden (stappen) terwijl ze wiste dat ik nog nooit had gereden, kan je nagaan hoe goed ze hem vertrouwde.
Hij had wel wat last van zijn hoeven (weet niet precies wat hij had) en werd naast wat stukjes stappen niet bereden. En ik was toen nog niet zo into de paarden dus over gangwerk kan ik je niet zoveel vertellen.