Ik Zoek foto's van tinker kruissingen want mijn vriendin denkt erover om haar tinker te laten dekken door bv: een arabier. hieronder is er een foto van de tinker. en wat denken jullie wat voor een hengst ze er op moet zetten?
tinker x new forest vind ik een leuke kruising, maar tinker x belg ook
tinker x fries vind ik echt verschrikkelijk terwijl de op zichzelf staande rassen echt hartstikke mooi zijn. Vaak krijgen ze een te lange rug, met de zwaarheid van de tinker en de halsaanzet is vaak niet mooi (vind ik!)
Wat beoogt je vriendin voor mekaar te krijgen met een kruising? Een luxer, rijtypisch paard? Of meer beenbehang en een zwaarder paard?
Als je echt puur mijn mening zou willen weten, zou ik er gewoon een tinkerhengst op zetten
PS: de kans is groot dat je met deze merrie een bont veulen fokt, aangezien het paardje behoorlijk wat ink spots heeft.. Deze paarden zijn vaak homozygoot voor bont.
tinker haflinger is ook een leuke combi! ik zal zelf wel gewoon voor iets koudbloedigs gaan, om er nou een arabiertje op te gooien? als je resultaat wilt hebben moet je even goed googelen!
Ik heb zelf een kruizing tinker shire, erg leuke combi. Ik weet niet of ik zelf wel voor de kruizing tinker arabier zou kiezen, een iets te groot verschil misschien qua ras, bouw etc