beetje lastig om te weten waar dit topic hoort, ik weet niet waar de mensen met deze ervaring zullen komen op dit forum

Ik vroeg me dus af, is het ook "mogelijk" om met een ras wat gefokt en veel gebruitk wordt voor de westernsport(quarters, paints, appaloosas), ook te rijden in de Engelse sporten?
Deze rassen vind ik namelijk prachtig, ze zijn vrij pittig, met arabisch bloed, maar toch ook goed af te richten en gehoorzaam. Natuurlijk hangt dit af per paard, maar ik denk mijn ideale paard hier wle in te kunnen vinden.
Alleen de omscholing van mij zelf tot westernruiter zie ik niet helemaal zitten, niet zozeer omdat ik er niet voor opensta, ik vind alles prima, maar ik vind mijn rijstijl zo ook wel okee.
Met dressuur bedoel ik dus eigenlijk recreatierijden met en dressuurzadel en de dressuur oefeningen uitvoeren met de teugels op Engelse maat.
Ik ben echt heel benieuwd naar jullie mening, en dat ik mijn vraag een beetje handig heb geformuleerd.
Gr. Nova Lee

. Als ik iemand zie met een Quarter met mooie Quarterbilletjes met een dressuurzadel erop heb ik persoonlijk de neiging om 't zadel eraf te gooien, maarja 't kan wel.