wie heeft een argentijnse criollo? Is het wat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sannaa

wie heeft een argentijnse criollo? Is het wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 20:45

Ik overweeg een argentijnse criollo te kopen omdat ik veel goede dingen over ze gelezen heb. Wie wil mij hun ervaringen vertellen??

justahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 01:30

ik heb er weleens voor iemand een paar voor de lol gereden, omdat mijn pony er toen ook stond en ook wel eens op iets anders wou rijde.

ik vind het zelf hele lieve paarden en ze rijden best wel fijn.
waar ik op reed die waren western beleerd en verkeersmak.
Ik vind alleen de afgeknipte staarten minder.
Weet je ook al een adres waar je ze kunt kopen dan.
Die man waar ik ze af en toe voor reed woon tin Belgie maar ze zijn niet bepaald goedkoop omdat ze geimporteerd zijn

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:47

Mensen die ik ken hebben van deze man een leuke criollo-ruin gekocht. Ze zijn er helemaal weg van, hij is erg cool in 't hoofd en is idd soort van westernbeleerd. Ze hebben 2 merries op proef gehad, twee prachtige beestjes!! Maar de ene was voor hun iets te heet, de andere struikelde naar hun mening ietsjes te vaak.
http://users.skynet.be/fa495710/index.html

Er stond ooit een heel verhaal op over het importeren. In Argentinie is het winter, in Italie als ze aankomen zomer, daarom scheren ze de paarden dan. Afknippen van staarten komt volgens mij normaal niet voor bij Criollo's.

sannaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 22:13

hee heel erg bedankt. Die site had ik gezien. Ik ben zeker van plan in april/mei bij hem te gaan kijken. BEn het weekend ergens geweest en vandaag ook ergens. We zullen zien. Bedankt!

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 20:30

Wij hebben er 10 op stal gehad (zijn inmiddels verhuisd naar engeland, zie www.criollofarm.com)
Heel wisselend. De ene was superbraaf en kon je een klein kind op naar buiten sturen. Dit waren met name meer de "werkpaarden"
De polopaarden waren over het algemeen wat heter. Wel allemaal supergoed opgevoed, allen in argentinie geboren en argentijns gereden/ "eenhandig keren op ee duppie"

Kellyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 18:45

stef schreef:
Wij hebben er 10 op stal gehad (zijn inmiddels verhuisd naar engeland, zie www.criollofarm.com)
Heel wisselend. De ene was superbraaf en kon je een klein kind op naar buiten sturen. Dit waren met name meer de "werkpaarden"
De polopaarden waren over het algemeen wat heter. Wel allemaal supergoed opgevoed, allen in argentinie geboren en argentijns gereden/ "eenhandig keren op ee duppie"

Hoi!

Ik verzorg ook een polopaard tenminste dat is die tot zijn 20e geloof ik geweest
Hij is geimporteerd naar Nederland want hij kwam uit Argentinie ja .
Het is een kruising van Engels Volbloed X Criollo met iets meer procent volbloed dan Criollo.
Ik weet niet echt hoe een Criollo eruit ziet maar kunnen jullie zien of Catcho iets wegheeft van een Criollo?
Lijkt me iig wel leuk!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sorry voor de TS van de foto's!

sannaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 18:50

nee, hij heeft NIETS weg van een criollo. Als je een criollo wil zien kun je bij google criollo intypen en dan gaan naar afbeeldingen, dan zie je dat hij te rank gebouwd is en de nek is veel te smal. Maar goed, is wel een leuk paardje, ze lijkt op mijn pony die ik nu heb. Maar dat is een gedeelte draver.

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 19:02

catlover, veel criollo's voeren engels volbloed in hun genen, met name dus de polo paarden, de werkpaarden minder.
Kijk eens op criollofarm.com bij te koop en kijk dan naar het verschil van de criollo's en de polopaarden

gaucho

Re: wie heeft een argentijnse criollo? Is het wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 09:52

Ik heb er ook een, al bijna een jaar. Geweldig paard, in het begin een beetje angstig, maar met een beetje geduld is het het aanhankelijkste paard van stal geworden. Je kunt er echt alles mee, heerlijk buitenrijden, met mijn paard rijd ik ook reining (western), hij kan al goede slidingstops maken. Ik heb meerdere criollo´s gereden, er zijn er inderdaad die erg heet zijn. Ze luisteren echter wel heel goed, dus vaak ziet het er spectaculairder uit dan het aanvoelt als je erop zit.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:25

Hoi!
Ik heb al 7 jaar een criollo en sinds mei hebben we er nog 1 bij!
Mijn merrie is 3 kleur bont, en de nieuwe ruin is lobuno overo.
Ik wil nooit meer iets anders! Ze zijn geweldig. Buiten nergens bang voor, een echt maatje voor 't leven!
Kijk ook eens op www.criollos.nl , onze nederlandse criollo club!
Die beste man die ze verkoopt woonde in belgie, nu in drente! Staat ook op die site!

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 19:05

ja al die sites ken ik wel zo'n beetje. Wilde eigenlijk wat meningen horen van mensen die een criollo hebben. Die heb ik nu, hihi. Ik vind het supergrappige paarden en ze zijn enorm aanhankelijk en doen alles voor je, betrouwbaar etc... .maar voor ons lijkt het niet dé oplossing. Mijn man is nuook gaan rijden en hij met een hand... dat lijkt me niet verstandig. Omscholen naar tweehandig zie ik mezelf weer niet doen. En mijn dochter van 9 wil graag dressuurwedstrijden rijden dus dat wordt drie keer niets met een criollo. Ze kunnen best in de bak hun ding doen maar je doet eigenlijk alleen jezelf een plezier ermee. Maar het blijven prachtbeesten!!

angelinaligt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:09

Hallo ik weet niey of je er al in middels 1 heb maar wij hebben er een paar te koop dus als je intresse heb mail me maar.Ik kan je r ook van alles over vertellen. Over het houden van ze en de verzorging waar je op moet letten. groetjes angelina

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 08:44

ik heb inmiddels een haflinger en ben voorzien dus. Maar mijn hart ging wel uit naar een Criollo. Ik vond ze te duur voor mijn budget maar wel superpaardjes. Dank je voor je reactie.

angelinaligt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 11:33

Jammer maar als je nog mensen weet mag je ze doorsturen hoor.
Ze zijn inderdaat geweldig we hebben er tussen de 2000 en de 4000.Ligt een beetje aan de leeftijd. Ook vinden wij een goed tehuis zeer belangrijk.Als het dier in een manege in een stal moet gaan staan dan raad ik een criollo af. Maar als ze lekker in de wei met een paar bomen of een inloopstal staan worden ze zeker gelukkig(met soort genoten natuurlijk) groetjes angelina

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:20

angelinaligt: misschien ken je de site al? www.criollos.nl dat is onze nederlandse criollo club en organiseren we ritten en kletsen we elkaar bij! Nu ook met forum!

angelinaligt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 17:38

oke bedankt ik zal eens kijken misschien zijn er daar ook nog mensen die criollo's zoeken. leuk dat er een forum is is inderdaat leuk om dingen uit te wisselen over deze geweldige dieren. Want er is maar 1 echt paard voor mij en dat zijn dan wel de criollo's.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 02:01

Oud topic. Topicstarter heeft zelfs al een ander paard.