shetlanders

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bintik

shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 11:32

Hoi

Sinds kort zijn we trotste bezitters van 2 shetjes: een vosruin van bijna 12 en en zwart ruintje van anderhalf. Ze kennen elkaar pas een week en Goos, de zwarte kleuter is erg gehecht geraakt aan Puck. Gisteren wilde mijn dochter een stukje gaan rijden zonder Goos. We zijn ons helemaal gek geschrokken, want Goos sprong over het schrikdraad en vloog ze achterna waardoor hij in de sloot belande. Gelukkig was een overbuurmeisje zo dapper om hem achterna te springen en hem op de kant te krijgen. Gelukkig lijkt hij niets aan het voorval over gehouden te hebben. Ze zullen dus nooit meer een ritje op Puck kunnen maken zonder Goos. Wel lief dat ze in zo'n korte tijd zo aan elkaar gehecht zijn. We hadden al een Haflinger, maar dit zijn onze eerste Shetlanders. Heeft iemand nog tips?

_Mel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:34

Afbouwen ! eerst nog 500 meter meelopen,
Dan 400 meter
dan 300 meter

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:35

Jezus:O Ik zou het zo doen, net als ze bij veulens doen die afgespeend worden (ik heb ook een shetlander ge-wel-dig:D)
Maar af en toe apart zetten (in stal zodat ze niet ergens overheen kunnen) en zorgen dta ze zich niet kunnen bezeren.
Elke dag even oefenen, eerste dag 5 min. 2e dag 10 min etc.
Ik zou het zo doen, weet niet of het goede methode is, ik denk van wel. Laat ze gewoon rustig wennen en na een tijdje zullen ze zich realiseren dat het niet uit maakt, omdat de ander altijd na een tijdje terug komt:D
Heel erg veel succes en gelukkig is het goed afgelopen zeg!