Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Baileys schreef:Ehm...die van mij staat eeuwig op ijzers dus geen last van zwemvliezen
snowdon schreef:Snowdon's bijnaam is Mr.Bigfoot hahaha zegt genoeg denk ik?
Bij ons op stal zijn er ook haflingers en een fjord met soortgelijk probleem! Maar ik denk dat het voornl bij koudbloeden voorkomt?
Zie bij de warmbloeden voornl kleine ronde hoeven... Of lijkt dit doordat ze veelal ijzers eronder hebben?
Zeg, doe jij Snowdon zelf bekappen? 

*was voor demo-rijden* desillies schreef:ja had tommies poten eens moeten zien toen ik hem net kocht,heb er nog wel een foto van,wil je hem zien??
Lien
snowdon schreef:Euhm heeft ooit 3,5 jaar terug op ijzers gestaan, toen hij net voor de kar beleerd was... Maar zonder voldoet verder prima! Ik ben niet echt een voorstander van hoefijzers
@ Baileys:
Voor de Hoefschoenen van Marquis waren zijn lieftallige voetjes ook veel te groot, heb toen nog wel 4 mooie hoeftekeningen naar ze opgestuurd*was voor demo-rijden*
Maar voor een demo had ik wel wat over 
Leonoor schreef:Baggio stond voorheen wel op ijzers en gaat er misschien weer op als het buitenwedstrijdseizoen begint.
snowdon schreef:Ikzelf zou ook geen hoefschoenen kopen hoorMaar voor een demo had ik wel wat over
Toen Snowdon dag en nacht buiten stond, kwam de hoefsmid overigens pas 1 x in de 4 a 5 maanden... Verder onderhield ik het zelf. En toch bleven zijn hoeven netjes.

Indezz schreef:Leonoor schreef:Baggio stond voorheen wel op ijzers en gaat er misschien weer op als het buitenwedstrijdseizoen begint.
Wat is het voordeel van ijzers behalve dat ze soms wat mooier lopen?
Het lijkt mij dat ze ook sneller uitglijden, of is het alleen maar in een zandbak de wedstrijden? Ik weet dat mijn vriendin met haar Fries ook wel een een buitenbak op een grasveld had...