Equus Kinsky wie weet adresjes en site's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

Equus Kinsky wie weet adresjes en site's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 15:50

hoi hoi aangezien ik alleen site's vind die in talen staan die ik niet begrijp hier even een aantal vraagjes:

kent iemand forums over dit ras?
site's over dit ras wat voor een site dan ook?
fokkers?

ik weet dat het ras niet veel in de wereld is maar ik heb me er toch op verlieft maar was de naam kwijt nu las ik bit december en daar stond de naam in!!!
ik weet ook dat ze niet goedkoop zijn maar misschien weet iemand tussen welke prijzen ze er zijn???

alles over deze paarden is welkom!

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:42

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 18:10

ja ben bang van wel maar duits en engels is niet het probleem maar ik kwam op andere talen en die ken ik dus echt niet...
het is jammer dat ze schijnbaar niet zo bekent zijn in nederland en belgie enzo...of komt het door de prijsklasse...nouja ik hoop OOIT zoon paardje toch in wei te hebben staan alvast bedankt

Kido

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:13

Er is een bokker die er eentje heeft!
Weet alleen niet ff gauw wie.

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:17

Kido

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:54

Lise81 schreef:
Oud topic:
viewtopic.php?t=282489

En de Kinsky heeft ze niet meer.

Ja die bedoel ik!!!
Alleen is dat wel een hij

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:33

Ben inderdaad een hij haha. nou ja zeg

ik weet wel wat adresjes maar dat is in het duits of in het engels.

baron heb ik niet meer jammer genoeg, was een leuk paard.

een equus kinsky is een heel veelzijdig paard. zoverre ik weet ook met en meestal nuchter karakter

www.kinsky.de (duits)
en www.equus-kinsky.com (engels)

Ik ben wel van plan om ooit nog eens in tsjechie op een kinsky fokkerij te gaan kijken lijkt me super.

Navidad

Re: Equus Kinsky wie weet adresjes en site's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:37

tevens is een equus kinsky vaak net zo duur als een normaal paard, alleen heb je het probleem dat er import kosten bij gaan komen (transport exc)

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 01:48

hey wes ja anders mij wel (ben alleen nog nooit in tsjechie geweest) had alleen een schoolvriendin vroeger waarvan de moeder van daar was en die hadden daar dus ook een huisje en al.
maar bedankt (nogmaals )

idd de transport kosten maken het dier zo duur dat snap ik...

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:30

ik kon toen een cremello merrie kopen (wou ik toen overwegen) en betaalde daar 4500 voor. maar de transport kosten lopen vaak op tot 15/1600 euro..

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 18:51

nouja zit er nu toch niet in helaas maar kwil er wel uiteindelijk eentje hebben ...dat word dan sparen voor mij heb helaas niet zoveel geld dat ik maar eens ff een paard koop

dankje Wes voor de info tot nu toe .

Dribbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:42

Woooooooh wat een mooie paarden zeg.

Hoeveel zijn er eigenlijk op de wereld? (volgens mij niet veel).

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 22:36

volgensmij niet en volgensmij kennen maar zeer weinig mensen het ras want heb er al vele over gevraagt en de meesten kennen de naam niet eens of wel van gehoort maar dan heb je het ook gehad.
maar volgensmij zijn er dus ook niet veel fokkers....

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 00:11

veel fokkers zijn er wel. maar dan moet je gaan kijken in de oostblok landen.

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 13:06

o oke...zie je als ik jou niet had....

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 13:45

Een equus-kinsky is vernoemt naar de familie kinsky. de "history" van de kinsky gaat dan ook wel een eeuw trug (als ik het goed heb) ik weet het allemaal niet meer zo zeker want is al een jaar geleden dat ik dit gelezen heb.

een kinsky is ongeveer zo gefokt als de anthal teke. (kijk kleur enzo) maar een kinsky is alleen wat steviger en meestal ook stukken groter.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:01

The Gold Horse Legend begins in Central Europe more that 1000 years ago, and a hunting party led by a Princess attacked by wolves. Her entourage scattered, one man stood his ground and drove off the wolves, killing three. In gratitude the King knighted the brave young man, and a coat of arms featuring three wolves’ teeth was chosen as a reminder of his gallant act.

Throughout the middle ages, Bohemia lay at the centre of culture and European power, at one time the Kingdom ruled over lands from the Baltic Sea in the north to the Mediterranean.

The breeding of top quality horses being paramount since the rider’s life/the nations future might depend on it.

Stories of courageous and agile Kinsky horses have become legend. With stamina and character they are considered to be one of the world’s best and rarest horses.

Bohemia's Gold Horse, since the inception of horse sport

1205 first accounts of the Kinsky family in association with the wolves’ teeth coat of arms.
1461 the first mention of the Kinsky horse, herd lives wild on Kinsky land, annual "round up", new stallions introduced.

Throughout the middle Ages, the power of the Kinsky family grows, as does the notoriety of Kinsky horses, primarily bred for the family’s cavalry and sport use.

1723 the Bohemian Royal family commissions the House of Kinsky to expand horse breeding to provide Bohemia’s cavalry officers with mounts of Kinsky quality.

1776 Count Kinsky travels to England to buy the best thoroughbreds available.

1813 Countess Kristina Kinsky-Liechtenstein arrives at the Vienna international congress riding a gold Kinsky horse, widely reported, the ensuing publicity created demand for Kinsky sport horses outside Bohemia.

1813 Count Oktavian Kinsky born, one of Europe’s famous horsemen.

1832 Count Oktavian Kinsky builds the Gold Horse Stud in Bohemia; (this years hunt venue).

1836 Count Oktavian Kinsky holds the first English style fox hunt in Bohemia.

1838 the original Kinsky studbook joined by a sport horse studbook with great importance being placed upon temperament, stamina and agility, this studbook is in use today.

1846 Count Oktavian Kinsky founds an English style steeplechase in Bohemia.

1874 and goes on to create the European Grand National known as The Pardubice Grand National, Europe’s most testing horse race.

1883 the Kinsky mare Zoedone ridden by Count Karel Kinsky travels to England and wins the Grand National at Aintree. Kinsky Horses win the Pardubice Grand National eight times (placed twelve), most notably in
1937 the race is won by the gold Kinsky mare Norma trained & ridden by Countess Lata Brandisova, the only time Europe’s most challenging race is won by a women.

1948 the USSR seizes all Kinsky Estates, horses, and bans fox hunting. Thanks to the great efforts of some Kinsky family members and the quality stock they hold, standards of Kinsky horses are not seriously affected by the communist regime in force.

1989 Bohemia’s Russian episode ends and it is now part of the Czech Republic, where the Kinsky golden horse is regarded as a National Treasure.

The Golden Horse of Bohemia, traditionally not less than 40% of Kinsky horses are gold colour. "Not all Kinsky horses are gold, not all gold horses are Kinsky".

Since Kinsky horses have again been free to compete they have had some notable successes, in Dressage at the national championships, Show Jumping and Military (eventing). The demand for Kinsky horses is now once again spreading beyond national borders.

Today Kinsky horses are also found in a broad range of horse sports including polo, western riding, pushball and horse gymnastics. Horsemen and women whether in competition or general riding, speak of the special character of the Kinsky horse and the bond between horse and rider that the Kinsky horse promotes.

De equus-kinsky is een legende, wat ook wel het gouden paard werd genoemt in die tijd. Deze legende begint meer als 1000 jaar geleden (sorry was foutje van mij. Lees 100 jaar )

De kinsky is dus een legende geworden door verschillende verhalen en praatjes.

*mijn engels is niet zo goed dus als ik het fout heb verbeter me dan even *

in 1813 zijn ze begonnen met de kinsky te gaan gebruiken als sportpaard. en is tevens een van de beste paardenman in de history geboren. Count Oktavian Kinsky.

die bouwde in 1832 ook de eerste golden horses Stud. "gouden paarden ..?.. "

Verder kom ik er niet echt uit, dat vertelen is wel moeilijk

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 14:36

hihi maakt niks joh .
dankjewel hoor