Shetland Showteam?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

showteam

Shetland Showteam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 18:06

Ik vroeg me af of er vraag is naar een shetland showteam. Of er genoeg shetlanders zijn (hier op bokt) met showambities en die ook daadwerkelijk speciale/knappe/leuke/grappige dingen kunnen.

Zelf heb ik namelijk een showteam De Caballero's en ik wil ook gewoon onder die naam verder gaan. Maar omdat mijn shetlander Ukki altijd heel veel aandacht trekt met zijn schattige uiterlijk en kunsten zit ik er over te denken om meer shetland eigenaren op te trommelen om de omgeving Utrecht en een shetland showteam op te richten.

Ik beloof nog niks maar ik wil eerst eens even kijken hoeveel shetten zich aanmelden en hoe we het kunnen doen met trainen enz.

Dus brand los !

Heb jij een shet die niet alleen als bijzet tafeltje gebruikt wil worden maar ook daadwerkelijk wat in huis heeft stuur me een PB of zet het in dit topic en ik kijk wat ik kan doen (het liefst met een redelijk uitgebreide omschrijving en een fototje doet het altijd wel goed )

(als dit niet in het juiste topic staat verplaats het dan maar ik wist niet goed waar het moest)

Afbeelding
Groeten Leora & Ukki

kiekpjot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:34

Ik heb 2 shetlanders maar ik woon in belgië (oud-turnhout')
Jammer !

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 09:22

VMR -> RP

Sasjuh89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:03

Mijn shetlander is nog te jonge
Maar k blijf dit topic voorlopig even
volgen

_Mel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:06

Je staat ook op marktplaats voor een sponsor Ik wil ook best meedoen..

Mexxuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:42

Ik heb een leuk shetje maar die wordt pas van de zomer zadelmak gemaakt, hij heeft ook wat welhs bloed meen ik, dus ik denk dat dit een leuke rijpony gaat worden.
Misschien mail ik je tegen die tijd nog.
P.s ik ga hem niet rijden, ik zoek dus nog een jong ervaren ruitertje voor hem.

Mango_

Re: Shetland Showteam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:48

Leuk Heb helaas geen shetlander. Maar ik lees gezellig mee in het topic. Hoop dat het lukt! Want dan kom ik zeker een keer kijken

MaiNat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:11

Was er zoiets maar in de kop van Noord-Holland. Wat je kan doen is een oproep plaatsen in het stamboekje De Shetlander, want ik denk dat er wel veel animo voor is.
Succes!

Boktpony

Re: Shetland Showteam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:19

ow wat leuk dat ik dit lees!

mijn shet is ook wel een showpikkie om het zo maar te zeggen! hij kan alleen galopswissels in de wei telt dat ook? voor de rest is ie alleen goed in ontsnappen leuk dat je het wil gaan opzetten en als je ooit een showtje ergens hebt zet het dan neer op bokt! weet zeker dat er veel komen kijken!

SUCCES!

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:52

Ik ga morgen voor het eerst m'n shet longeren, dan hoop ik dat ik er binnenkort op kan stappen ( hij is al heeeeeeeeel lang niet gereden ) En misschien komt er wat uit, hij kan echt heel mooi draven. Maar of hij leuk genoeg doet voor ene showteam. Wat zoek je eigenlijk precies voor talentjes ? Het lijkt me wel erg leuk

Sasjuh89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:53

Voor zover ik het snapte zocht de TS shetlanders die VD kunnen..
of snap ik het niet

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:40

Ik heb Dennis die aardig wat VD oefeningen kan(oa ook liggen en zitten). Doe er alleen niets meer mee omdat ik er verder toch niets mee kan en genoeg jong grut heb lopen wat onder het zadel en voor de wagen gereden wil worden en nog genoeg werk inzit.

showteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 22:33

Ik ben niet opzoek naar VD shetjes... Het is leuk als ze wat VD zouden kunnen maar opzich is alles welkom om een leuke show op te bouwen.
Onder het zadel en aangespannen talenten zijn ook welkom

CaroSJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:37

Mijn shetjes kunnen ook leuke dingen, omderandere ook stijgeren en spaanze pas... jammer genoeg zit ik erg ver weg... ds dat gaat niet jammer... maar veel succes en plezier

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 01:07

leuk jammer dat het in het midden van het land is.. woon daarvoor een beetje te ver
mijn shet kan namelijk aardig wat dressuur maar daar heb je dus niks aan

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 10:24

Ik heb er dus 1 die erg leuk voor de wagen loopt. En een VD talentje, tevens 2x NL keurings kampioen!

Het zou mij wel leuk lijken om zo iets te doen als het haalbaar is.

dravergekkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:50

hoii
kheb jou als goed is toch op msn
vd ook met de shetjes en 1 is nog onwijs leuk om te zien ook.
ook kunne ze bereden worde en in het tuig.

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:35

Tja het lijkt me wel leuk, maar hoe wil je dat dan doen?
Wat wil je precies?

showteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 15:13

Dennis schreef:
Ik heb er dus 1 die erg leuk voor de wagen loopt. En een VD talentje, tevens 2x NL keurings kampioen!

Het zou mij wel leuk lijken om zo iets te doen als het haalbaar is.

Het lijkt mij wel leuk als dennis mee gaat doen. Maar inderdaad dan moet het wel haalbaar zijn.

Yinka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:34

tja ik heb een witte shet die voor de kar kan en onder het zadel en op een ton kan staan en die kan springen en die 100 % kinder geluid proef is. en ik heb een grote zwarte shet die onder het zadel kan. tja het hangt er van af hoe je zo iets gaat regelen.

showteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 11:19

Oke als het allemaal doorgaat had ik het volgende plan bedacht:
We zouden dan ong. 1x per maand trainen en vlak voor een show wat vaker. Eerst houden we even een kennismaking om te kijken of het wel klikt tussen de shetjes en tussen de baasjes.
Iedereen mag zijn/haar ideeen op tafel gooien en de kwaliteiten van zijn/haar pony. Dan proberen we daar samen een leuk showtje van in elkaar te zetten en dat gaan we dan oefenen.

Wat de shetlanders betreft heb ik nu al redelijk veel mensen die het "leuk" zouden vinden om zoiets te doen daarom ben ik opzoek naar zoveel mogelijk verschillende kleuren en variaties van pony's.
Ukki mijn pony is een vosschimmel (zie profiel). Het klinkt misschien een beetje als discriminatie maar alle andere kleuren krijgen voorang op zwart. Domweg omdat zwart niet echt spreek (sorry daarvoor maar ik heb ook een zwartbonte shet die niet meedoet) Ik ben opzoek naar ong. 4/5 shetlanders zodat we een leuk groepje kunnen vormen. Maar zwarte shets maken wel kans maar dan moeten ze wel iets meer kunnen.. Bijv. niet alleen maar er leuk op kunnen zitten of zoiets dergelijks maar wat speciaals.

Als er nog meer vragen zijn stel ze gerust!

Oja we zijn al verzekerd van een show in Augustus voor de Utrechste Paardendagen dus als het voor die tijd nog op touw gezet kan worden zullen we daar onze kunsten laten zien..

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 11:26

Ik ga vandaag m'n shety ene hoofdstel indoen kijken wat hij doet ( zonder hoofdstel in kan ik allen met hem doen wat ik maar wil, op 'z'n rug staan enzo )

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 16:29

Mijn mini is onder het zadel en aangespannen. Hij doet het ook netjes aan de lange lijnen. En we kunnen wat VD

Edit: Als het echt wat word dan wil ik er ook wel voor reizen, heb vervoer.

showteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 16:59

Jimmy toch? Dat is een onwijs gaaf beestje dan hebben we al een aardig leuk clubje als het allemaal doorgaat en wat wordt..

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:05

Haha, Jimmy inderdaad.