Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Justin Morgan was de fokker en niet de naam van het paard. Het ras is later wel naar hem vernoemd, maar de eerste hengst heette dus niet zo.
Boyke_Candy schreef:Oke, wie heeft er zo'n beestje? Heb je toevallig een foto? Barst maar los!
Ikzelf vind het echt hele leuke beestjes, alleen ken ik ze nog niet zo goed helaas...
Naima schreef:De Morgan heeft een typische houding met de voorhand naar voren geplaatst en de achterhand recht naar achteren gestrekt.
Victory-Boy schreef:Hier nog een link naar de Morgan. Ik wilde vroeger ook een Morgan hebben, maar het is een Welsh-Cob geworden.Justin Morgan was de fokker en niet de naam van het paard. Het ras is later wel naar hem vernoemd, maar de eerste hengst heette dus niet zo.
http://www.gangenpaarden.nl/morgan.html
Ben idd wel benieuwd of er iemand is die een Morgan heeft.
Ibbel schreef:
Hier beschrijf je niet de Morgan, maar de (show-)houding van de Tennessee Walker, die zo wel wordt neergezet. Dit wordt ook wel 'parkeren' genoemd ('the horse is parked'). De reden die hiervoor gegeven wordt is dat een paard dat zo staat niet direct weg kan stappen.
Morgans worden bij mijn weten nooit zo 'geparkeerd'.
Wat Morgans wel gemeen hebben met TWH is dat ze soms ook extra gangen hebben (tölt-achtige gangen dus). Deze worden gaited Morgans genoemd. Op www.gangenpaarden.nl/morgan.html kan je er meer over lezen.
Citaat:One thing you may notice during the in hand classes and most of the performance classes is how the horses stand. Their front legs will be perpendicular to the ground, with the hind legs slightly behind their normal, vertical placement. This is called "parking out", and was developed years ago, when ladies rode sidesaddle. Parking the horse's legs behind him prevented the horse from moving away suddenly while the lady was getting on with bulky skirts. Today, the tradition continues as a way of showing off each horse's best characteristics.

Echt prachtig!! Staat in Amerika te koop voor niet eens veel!!

PaolaPromise schreef:
Pfjew!! Kijk deze dan!!![]()
Echt prachtig!! Staat in Amerika te koop voor niet eens veel!!