Positief discriminatie dressuur met een haf tussen paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ACSM

Positief discriminatie dressuur met een haf tussen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 16:39

Wat vinden jullie daarvan??

bambi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:46

Slecht je moet rijtechnisch worden beoordeeld en of je dan een haflinger of sportpaard rijd dat maakt niets uit. Het blijft een vorm van discriminatie en of het nu in het nadeel voor de sportpaarden is of de wat "groffere"paarden is vind ik echt onzin. Jureren lijkt mij daarom ook heel moeilijk want iedereen heeft zijn eigen voorkeur en da ga je volgens mij toch wel , onbewust, daarop punten geven .

ACSM

Re: Positief discriminatie dressuur met een haf tussen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 16:50

Je kan het ook niet echt met elkaar vergelijken.... Dat is het lastige.

De afgelopen 2 wedstrijden heb ik het idee dat ik de punten en prijzen gekregen heb en niet verdiend en dat voelt vervelend!

Mag eigenlijk niet klagen Maar toch.....

bambi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:55

Nee ik zou ook zeker niet klagen, zal dit te vaak gebeuren dan kom je er vanz elf wel achter dat de oefeningen misschien nog niet bevestigd zijn. Maar wie weet word je de volgende keer wel ondergewaardeerd. Dit gebeurt ook wel een eens bij mij en ik rij een sportpaard dus ja soms heb je geluk en soms niet.

ankavdtolber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 11:28

vind het altijd maar moeilijk jury's.... this net wat ze willen zien. Er zijn maar weinig denk ik die echt eerlijk jureren. Ben ook wel eens schrijfster geweest bij verschillende jury's, maar krijg er soms geen hoogte van. Heb al een keer met een jury de slappe lach gehad.. zegt genoeg toch?

Geaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 11:44

Het is net wat zij mooi vinden, en als een haf hun niet aanspreekt, dan merk je dat wel.

Ik had laatst onderling gereden, en het ging bést netjes! Alleen galop niet, maar toch echt lage punten.

Maar dat hou je denk ik toch wel..

ankavdtolber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 11:46

jah ik vind het soms ook super lastig met mijn haf ben nu met der m1 tussen de paarden en ga 30 dec mijn eerste wedstrijd weer aan in manege stadskanaal. dus hopen op een eerlijke jury. En als het fout gaat vind ik geef dan ook een laag cijfer en als het goed gaat een hoger cijfer. ik zie liever 3 bijv en ook es een keer een 8 als het echt goed ging op dat onderdeel!!!

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:17

ach de ene jury vind dit de andere dat..

dit is echt niet alleen bij de paarden hoor..
ook heel erg bij de honden!!
ik ga wel vaker met mn oma mee naar shows en zei zegt dan altijd tegen mij: deze jury let hier op dus moeten we vooral hier rekening mee houden..

ik denk bovendien dat er ook best ruiters zijn die het van sommige jurys weten..
het is jammer omdat je graag op prestatie beoordeeld wilt worden maar bekijk het ook van de andere kant: het is moeilijk om te beoordelen want iederer peroson heeft altijd wel ergens een favoriet tussen lopen en ook al doet die het wat slechter hij is zo geweldig mooi