Welsh A pony's met korte manen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Welsh A pony's met korte manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 23:54

Ben toch erg benieuwd...
Sinds deze week heb ik de manen van mijn 2.5 jarige Welsh A "gewiekt" in verband met schuren. Ze had ze niet meer gelijk en dat moet juist van mij, anders erger ik mij er dood aan.
ze heeft nu dus gewoon korte wedstrijd maantjes.
dit heb ik eigenlijk haast nog nooit gezien bij Welshjes. de meeste hebben halflange manen.
zijn er meer bokkers met Welsh A pony's waar bewust de manen van kort worden gehouden?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 07:57

ik hou de niet bewust kort, vind ik zonde en het is verder niet nodig. maar ze zijn sowiso niet lang en op een lengte

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 08:04

Ja ikke!
Ik haat zijn lange manen! Ze pieken alle kanten op, zoniet dan hangen ze 3 kanten op, ze zitten scheef en ze worden uitgevreten door zijn maatjes.
Whoopy heeft gewoon STEKELS!
Afbeelding

Walco_Aqua

Re: Welsh A pony's met korte manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 18:43

het staat juist stoer als ze kortere manen hebben. Te kort vind ik ook weer niet mooi.

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:55

We hebben een fokkerij, waardoor we dus ook op keuringen verschijnen met pony's. Op de keuring worden lange manen wel geaccepteerd, maar het is het mooist om wat kortere manen te houden bij de keuringen, komt het front ook mooier uit.

AnneloesF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:31

Wij hebben 1 wedstrijdpony met korte manen, iig een flinke handbreedte... De rest heeftvrij lange manen, voor op de keuringen. Niet exctreem lang, maar langer dan kort, tot halverwege hun hals ong. Die wedstrijdpony showen we toch niet meer in de ring, die heeft zich nu wel bewezen, en anders maar met korte maantjes.

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:41

Ja ja ja *huppelt blij rond* Ik heb ook een Punky --> Pinky
Pinky heeft al jaren zomerexceem, waardoor zijn manen het slachtoffer werden. Ondanks dat zijn manenkam er dan vreslijk uit zag was ik helemaal verliefd op zijn manen in December, zo punky, zo stoer! Dit jaar voor de eerste keer had hij een boett deken. Hierdoor groeiden zijn manen maar door, tot bijna aan de onderkant van zijn hals! Hoewel ik erg blij was dat hij niet schuurde vond ik dat punk-kapsel veel beter bij hem passen en heb ik 2 weken geleden alles gekortwiekt. Het is nu nog niet helemaal in Pinky-model maar zodra het iets langer is ga ik het bijhouden..

Hieronder een foto hoe het gaat worden:

Afbeelding

Ook mijn nieuwe merrie Fleur heeft een bloempotkapsel. Maar dit niet door exceem of expres, maar door haar liefstallige veulen Ook recht af geknipt en het is nu weer op een aardige lengte...

Spikey, de pony van mijn stalgenootje, heeft dezelfde coupe als Whoopy. Bij hem ook wegens zomerexceem.. Ik vind het hem wel stoer staan, zo kaarsrecht met een boog! Net een fjord

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:47

op mijn stage hebben ze gewoon allemaal lange manen. Er was wel een keer een merrietje om te laten dekken met getrokken manen, maar dat vind ik toch minder mooi staan dan lange manen. Maarja, als het noodzakelijk is dan moet het wel. terwijl ik het bij pinky_girl wel weer cool vind staan, maar die springen ook echt. Bij dat merrietje bij me stage hingen ze echt zo plat naar beneden. Stekels vind ik ook wel gaaf!

StalGriendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:48

Mijn welsh pony Noa heeft manen met een lengte van ongeveer een handbreedte. Ik vind dit gewoon mooier staan dan hele lange manen.

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:51

woow die schimmel ziet er niet uit met die manen heej welshjes horen wat langere manen te hebben!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:57

ik vind het wel leuk. Zie je mooi die hals lopen.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 15:41

Afbeelding
als je dit halveert kom je op de lengte die Choice nu heeft. vind het haar wel lief staan

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 19:37

Dat is idd niet veel

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 19:57

ehm nee, inderdaad halverwege staat het zelfs een klein beetje half rechtop
maar ze is nu wel een stuk stoerder dan vorige week, toen had ze voor en achter lang en in het midden kort.

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 11:47

Aaah das een schatje!!! Die op die laatste foto.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 17:05

sammie_44 schreef:
Aaah das een schatje!!! Die op die laatste foto.

trots

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 21:26

mag welsh cob ook?

Afbeelding

Afbeelding