arabiertje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_streepjes_

arabiertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 12:17

hoi,

ik wil graag weten wat jullie ervan vinden.
ik kende iemand die een arabier had, oorsprongkelijk voor de ren gefokt, als veulen goedgekeurt maar als 2jarige afgekeurd door te weinig groei. hij is 1.36 en het is een hengst. nou heb ik hem net ingereden, naja ( eccht alleen de basis, gewoon dat er iemand op kan zitten in stap draf en galop. want ik vind mezelf een beetje te groot ) ik bne namelijk 15 en ik weeg ongeveer 53.. is dat teveel voor zon pony?

plagom

Re: arabiertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:34

jockeygirl_0 schreef:
hoi,

ik wil graag weten wat jullie ervan vinden.
ik kende iemand die een arabier had, oorsprongkelijk voor de ren gefokt, als veulen goedgekeurt maar als 2jarige afgekeurd door te weinig groei. hij is 1.36 en het is een hengst. nou heb ik hem net ingereden, naja ( eccht alleen de basis, gewoon dat er iemand op kan zitten in stap draf en galop. want ik vind mezelf een beetje te groot ) ik bne namelijk 15 en ik weeg ongeveer 53.. is dat teveel voor zon pony?

Jeetje, die is echt klein ja!
Te zwaar ben je natuurlijk niet. Zo'n paardje kan heus wel een kilootje of 50 dragen hoor!
Ik weet niet hoe oud het paardje nu is, en in hoeverre hij nog doorgroeid, want het is belangrijk dat het paard zijn rug wel sterk genoeg is na de groeiachterstand. Dus dat is wel iets om in je achterhoofd te houden. Maar zoals ik zei, een 'normaal' paardje van 1.39 kan dat gewicht heus wel dragen hoor!

Dus als je het niet zeker weet zou je misschien kunnen uitzoeken of zijn rug wel sterk genoeg is na de groeiachterstand..