Rheinlanders?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

andiamo97

Rheinlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 10:05

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar informatie over rheinlanders, omdat ik er zelf sinds februari een heb. Tot nu toe heb ik op het internet weinig bruikbaars kunnen vinden, allemaal in het duits en dat is erg onhandig. In de stamboom van mijn paard kan ik terug zien dat er hannoveraan en westfaler in zijn bloedlijn zit. Ik wil graag in contact komen met mensen die ook een rheinlander hebben. Ben benieuwd hoe andere rheinlanders er uit zien en wat voor bloedlijnen er in zitten. De afstamming van mijn paard is Alasko x Goldi. Hoop dat iemand me aan info kan helpen. Ook handige sites zijn welkom.

Andiamo97

sambunny

Re: Rheinlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 14:00

hallo ik heb echt nooit van mijn leve van een rheinlanders gehoord maar het klinkt volgens mijn als ijslander maar je kan ook naar google gaan en dan babelfish intypen en daar kan je duitse sites vertalen duss veel plezier en succes:P:P

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 14:20

de enige Rheinlaenders die ik ken zijn zware koudbloeden, maar zo eentje zal je er niet krijgen, neem ik aan

andiamo97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 18:07

sambunny schreef:
hallo ik heb echt nooit van mijn leve van een rheinlanders gehoord maar het klinkt volgens mijn als ijslander maar je kan ook naar google gaan en dan babelfish intypen en daar kan je duitse sites vertalen duss veel plezier en succes:P:P

Nee hij heeft meer een kwpn uitstraling. Maar ik ga inderdaad maar een vertalen...

loetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:47

ik verzorg ook een rheinlander(A).... en ik heb er ook nog niks over kunnen vinden:(

andiamo97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 07:40

nee echt rot he! Het enige wat ik te weten ben gekomen is dat er ook een of andere stomme kanarieras is dat rheinlander genoemd wordt.. haha maar daar heb ik dus niet zoveel aan. Heb je een foto van je verzorgpaard?

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:26

wij hebben een paar maanden een rheinlandermerrie gehad als je wat wilt weten over karakter ofzo kun je me pm-en

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:16

Het Rheinlands Pferden Stambuch is een verzamel stamboek, net als het WPN. Het is dus geen ras. Het Rheinlandse stamboek schrijft bijvoorbeeld ook gangenpaarden in. Mijn halfbloed Tenessee Walkers hebben een TWH als vader die óók bij het Rheinlands stamboek is ingeschreven. Ook mijn Paso kan Rheinlandse papieren krijgen, als ik dat wil. Het Süddeutsche stamboek doet precies hetzelfde. Maar dan voornamelijk voor Zuid Duitsland.

andiamo97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 09:14

Dus eigenlijk is mijn paard geen rheinlander.. Maar wat dan wel.. ? Verder zit er hannoveraan en westfaler in zijn bloed, maar hij heeft juist weer meer een KWPN uitstraling..

Oliver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 10:30

Als je al weet dat er hannoveraan in zn bloed zit, kan het toch al geen zuiver ras meer zijn..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 12:38

Er staat altijd een Rheinlander op de Dam in A'dam maar dat is een zwaar koudbloed.

andiamo97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 10:29

Tsjah ik weet het niet meer hoor. Zal nog wel eens goed naar zijn papieren kijken. Hij heeft iniedergeval een warmbloed uitstraling en zeker geen koudbloed.... Maar ben nog niet zo heel thuis op het gebied van rassen.. Hoezo kan het geen zuiver ras meer zijn als er hannoveraan in zit?

Adri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 22:43

Queen, het bekendste paard ivm gestolen paard teruggevonden na 9 jaar (voorpagina nieuws) is ook een rheinlander. Haar vader is Larome, alleen hopen wij dat donderdag een juiste en goede beslissing valt ivm Queen