belgisch trekpaard..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NTuinenburg

belgisch trekpaard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 20:43

Heey!
Ik ga binnenkort op proef naar mn nieuwe bijrijdpaard, maar nou had ik een vraagje.. Het is dus een Bels, van 3 jaar en is nog hengst. Het is de bedoeling dat ik hem ga beleren, en dat ik dan even later ook met hem lessen kan nemen. Maarja het klinkt zo raar.. Zijn er meer van jullie die op zoon gigantisch beest tussen al die slanke paardjes rijd? =P want volgens mij gaat het er echt heel raar uitzien haha
Nou ik hoor het wel!
groetjes Naomi

Ilzjuh

Re: belgisch trekpaard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 20:05

whahah wat maakt jou het uit hoe het eruit ziet het lijkt me onwijs stoer juist
ik rijd juist op zo'n rank paardje maar ik zou het denk ik wel onwijs gaaf vinden om op zo'n groot paard tussen al die slanke paardjes te rijden

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 20:50

haha jaa dat heb ik juist ook, ik ben altijd iemand die graag wil opvallen tussen de rest =P maarja, kan me voorstellen dat het er heel raar uit gaat zien, en vroeg me gewoon af of er meer zijn die dit doen? =P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:51

Ach de rest heeft daar meer last van dan jij Zodra die Belg gaat draven, slaat de rest op hol Ik was eens op buitenrit waar ook een Belg bij was. We reden in twee rijen van vier. Zodra die Belg begon te draven gingen de voorste vier er van schrik vandoor; de rest keek het spul na met zo'n blik: waar is dat goed voor??????

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 11:04

ik rij ook met een beslje, al bijna een jaar.
ik rij er ook gewoon dressuur mee, en inderdaad, de andere paarden schrikken nu en dan wel eens (vooral als ze haar kont weer eesn uitzwaait, of ik aanspring in een galopje
Maar, je moet je er echt niet voor schamen.
ze zijn doodeerlijk, gaan niks verkeerd doen, wel wat uitproberen en klieren, maar niet kwaadwillig.
bewijs ze maar eens dat trekpaarden ook iets kunnen.
ps: de mijne is veelzijdiger dan het gemiddelde paard.
ze loopt dressuur onder het zadel, loopt voor de kar,kan op het land, is doodbraaf op de weg, en kan overal door en over crossen, en kan zelfs springen (nouja, 50 cm )

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 12:03

nee hoor valt best mee

het is super kik om op zoon groote zware te rijden
ik rij der ook mee maar alleen buiten want ik heb geen bak maar dan rij ik ook met luxe paarden en opzicht valt het verschil wel mee alleen hij stampt meer met zijn voetjes

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 12:29

Gewoon doen !! Vind afwisseling juist wel grappig!

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 13:46

haha ok, ja dat ene dat de rest van de paarden ervan zou schrikken zoiets dacht ik al =P, maar lijkt me dat de meeste paarden na een tijdje ook wel doorhebben dat het niks voorstelt? En ja, mij hoor je niet klagen hoor, vind het allemaal wel grappig, alleen klopt het dat de meeste belgen wat langzaam zijn, dat hoor je tenminste wel eens..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 15:38

Trekpaarden zijn heel leuk om mee te werken en over dat langzaam zijn? Waar hebben jullie dat vandaan? Mijn vz-trekpaard zou zo door kunnen gaan voor arabier kwa gedrag hij kan echt hyper zijn. En daar ken ik er meer van... De meeste zijn heel betrouwbaar en zullen nooit een vlieg kwaad doen. Daarom zijn ze geweldig als recreatiepaard om lange ritten mee te maken.

Maar laat je niet misleiden, hij kan dan nog zo lief zijn het is en blijft een hengst en je moet voorzichtig zijn met hengsten. Met mijn vz-paard ging het goed tot voor kort, nu word hij binnenkort gecastreerd vanwege zijn echte hengstengedrag wat hij aan het ontwikkelen is. Het ene paard is het andere niet maar de mijne kan ineens omslaan van schattig en lief naar totale onrust en dat kan tot ongelukken leiden. Ook is hij soms opdringerig en dat kan met een KWPN al gevaarlijk zijn, laat staan met een 10tonner van een Belg. Nogmaals, ieder paard is anders. Ik weet niet hoe het bij jou vz-paard zit maar houd deze waarschuwing in je achterhoofd!

Voor de rest, pas op je tenen als hij erop gaat staan zal dat ff net wat meer pijn doen . Heel veel geluk net je nieuwe vz-paard!

viviannev

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 17:01

Niets van aantrekken, als je er maar plezier in hebt!!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 20:33

Ik heb ook al met ons BT in de dressuurles gehobbeld Bijzondere ervaring, de andere paarden hadden wel wat schrik van haar maar goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 20:39

ik rij ook een belg en ook concoursen, ik kwam eens langs een z ring begint die amazone te gillen! GA WEG mijn paard is bang voor belzen... nou ja..

ik wil nooit meer iets anders dan een belg. die merrie waar ik op het moment op rij is lekker voorwaarts en loopt vrij elegant.

in het topic in mijn onderschrift zie je mij 5 jarige ruin op concours.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 20:58

Hardstikke leuk toch! Zelf zou ik alleen de volgorde waarin je gaat werken een beetje omdraaien. Niet eerst gaan beleren en dan pas les maar gewoon direkt les. Ik heb dat ook gedaan met mijn onbeleerde paard. Ondanks het feit dat ik al vaker jonge paarden had ingereden.

Ik wilde er gewoon zeker van zijn dat ik alles goed deed en mijn paard geen foute dingen zou aanleren. Geeft je een veilig gevoel.

Verder helemaal super hoor. Heb ooit een keer op een bels gezeten. In stap en een beetje in draf en ik vond het echt geweldig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 07:33

Dat is geen maf gezicht, juist geweldig !

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 08:13

PP > RP

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 14:11

de meeste zijn vrij wel voorwaart hoor
de mijne alleemaal wel en waar ik op gereden heb
het zijn idd zuper paarden om heel de dageen fijne strand of bosrit te maken

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 18:07

ik rijd ook soms op een belgisch trekpaard. egt heel gaaf.. eentje van rond de 1.80 maar ik rijd er alleen mee buiten.

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 18:19

ik heb er in de vakantie op gereden.Ik vind ze echt zo super stoer die waar ik op reed liep ook lekker voorwaarts en ook nog eens uit zichzelf nagefelijk dus ook dressuur echt leuke beesten!!

briandylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:59

wij hebben sinds januari ook een bels.Ze is nu pas ruim een jaar maar kan niet wachten tot ze bereden kan worden.Wij zijn in almere de enige met een bels,geweldig daar hou ik juist van ik heb iets wat een ander in de buurt niet heeft.En ja je hebt ze erbij die het 10 keer niks vinden,maar dan vind ik het juist 10 keer leuker.Voor dat ze een jaar is heeft ze nu al een bredere bouw dan menig paard bij ons in de omgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 08:59

briandylan schreef:
wij hebben sinds januari ook een bels.Ze is nu pas ruim een jaar maar kan niet wachten tot ze bereden kan worden.Wij zijn in almere de enige met een bels,geweldig daar hou ik juist van ik heb iets wat een ander in de buurt niet heeft.En ja je hebt ze erbij die het 10 keer niks vinden,maar dan vind ik het juist 10 keer leuker.Voor dat ze een jaar is heeft ze nu al een bredere bouw dan menig paard bij ons in de omgeving.

Wachr maar tot ze 2 is Ik verzorg een Ardeens trekpaard van net 2 jaar. Zelf ben ik 1.70m en kan al niet helemaal meer over zijn rug heen kijken!

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 12:26

oo daar droom ik al jaren van :p hoor om met zo beest te mogen en kunnen rijdne

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 18:30

Heeey!
haha ik heb vandaag samen met de eigenaren het paard naar zijn nieuwe stal gebracht. op de manege. En ja bijna iedereen vind het geweldig, en sommige mensen met een slanke merrietjes vinden het helemaal niks, omdat het hengst is? :s slaat natuurlijk weer helemaal nergens op. Hij is nu 1.70 denk ik, en echt breed, zn hoofd is nu al maat xxfull, en groeit nog dus Maar het is iedergeval echt een superpaardje, doet geen vlieg kwaad, alleen beetje dug :p hij komt aan in zn nieuwe stal, dus wij denken oei dit word wat... gaat ie stro eten... dus wij oow ok? haha maar het is echt een superbessie, ben onwijs blij met hem, en morgen beginnen met beleren =)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 18:55

heel veel succes!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 21:31

Ik hoop voor jouw dat het echt wat wordt Naomi, maar vergeet astjeblieft niet wat ik heb gezegd en doe voorzichtig..

Laat je me even weten hoe het gegaais is morgen?

pink_unicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:52

briandylan schreef:

En ik wil Dressuur met haar gaan rijden,hihi.