tot welke leeftijd groeit een arabier?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

luniqe

tot welke leeftijd groeit een arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 16:10

ik heb een arabier van mei 2001 het is een ruin nou is hij op dit moment 1.49cm.
nou is mijn vraag hoelang groeit een arabier door en als hij uitgegroeid is hoeveel cm groter word hij dan ong.
groetjes

Chivari

Re: tot welke leeftijd groeit een arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 16:48

Van arabieren is bekend dat ze wat later rijp zijn maar ik zou er geen leefdtijd op kunnen plakken.
De lusitano groeit door tot zijn zevende jaar, ook een latertje dus. Misschien de arabier ook?

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 16:57

ik heb vroeger ergens gehoord of gelezen dat merrie's en hengsten tot hun 4de groeien en het bleek dat ruinen nog tot hun 7de groeien (weet daar van de verklaring niet) hoe het juist bij arabieren zit, weet ik zelf niet, ik heb ook een arabierenruintje van inmiddels 8 jaar en die groeit niet meer. Het kan wel zijn dat hij nog is blijven groeien tot zijn 7de, maar ik heb hem nog niet gemeten

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 11:31

Algemeen wordt aangenomen dat ELKE paard doorgroeit tot zijn 7e jaar en arabieren zijn hierop zeker geen uitzondering.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:07

Zeker, alleen met 8 jaar is elk paard definitief uitgegroeid. Wel zijn er verschillen in snelheid van groeien. Sommige rassen schieten de eerste paar jaar enorm omhoog, andere gaan geleidelijker.
Na hun vierde gaat het echter met alle paarden in kleine beetjes, centimeters...
Jouw paardje blijft waarschijnlijk in de E pony maat.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:10

av's zijn idd wat later volgroeid dan andere rassen, Pegassa was op haar 6e echt nog een baby, nog niet echt uitgezwaard enzo, ze had toen zelf al wel 2 veulens gehad.. Daarna is ze pas echt uit gaan zwaren..